Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #581 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis juridisk abort er å "bare signere en kontrakt" så er vanlig abort bare å svelge en pille. Anonymkode: 80ea0...1ce Og så får man smerter og blør og kanskje det må gjøres utskrapning om ikke alt kommer ut av seg selv. Husk på etter uke 9 må abort foretas mens man er innlagt på sykehus ... 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #582 Skrevet 9. februar 2024 Just now, Maleficenta said: En juridisk abort vil jo det da barnet ikke blir tatt vekk av det. Er sykt at du ikke ser forskjell.... Barnet blir jo født og vil vokse opp å lure på hvor far er.. Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere tar det for gitt at kvinner vil velge å få barnet hvis faren tar juridisk abort. Nei, barnet vil ikke automatisk bli født. Det skjer hvis moren da ønsker å få et farløst barn. Noen ønsker det, andre ønsker det ikke. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #583 Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, Maleficenta said: Ja og da er det for sent å angre Nettopp. Så hvis man skal bruke potensiell anger som et argument mot juridisk abort, bør det jo i enda større grad gjelde for vanlig abort. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #584 Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, Maleficenta said: Og så får man smerter og blør og kanskje det må gjøres utskrapning om ikke alt kommer ut av seg selv. Husk på etter uke 9 må abort foretas mens man er innlagt på sykehus ... Ja, jeg har ingen illusjoner om at en abort nødvendigvis er lett. Men det er nok ikke en juridisk abort heller. De fleste menn har også følelser og ønsker for fremtiden. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #585 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere tar det for gitt at kvinner vil velge å få barnet hvis faren tar juridisk abort. Nei, barnet vil ikke automatisk bli født. Det skjer hvis moren da ønsker å få et farløst barn. Noen ønsker det, andre ønsker det ikke. Anonymkode: 80ea0...1ce Tar det ikke for gitt men tar det heller ikke for gitt at hun IKKE blir å beholde dersom han tar juridisk abort heller, noe du tydeligvis gjør. Det ideelle er ikke et farløst barn men noen velger det likevel gjerne fordi hun ikke klarer å gjennomføre en abort og velger mellom to onder da. 1 1
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #586 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har ingen illusjoner om at en abort nødvendigvis er lett. Men det er nok ikke en juridisk abort heller. De fleste menn har også følelser og ønsker for fremtiden. Anonymkode: 80ea0...1ce Det er garantert lettere. Men knytter seg ikke til fosteret på samme måte. Kanskje han angrer seg etterpå men det blir uansett ikke det samme. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #587 Skrevet 9. februar 2024 Juridisk abort måtte jo i så tilfelle fulgt samme grenser som ved vanlig abort, altså det måtte blitt utført innen 12 uker. Hvor mange kvinner ville fortalt mennene at de var gravide før etter 12 uker? Sannsynligvis få. Og så ville vi vært rett tilbake til der vi er nå. Det vil mao ikke ha en dritt å si i praksis. Dersom det er verdens undergang å få barn steriliserer man seg. Det gjorde mannen min raskt etter at vi ble et par og var enige om at barn ikke er noe vi ønsker. Vi slipper kondom, jeg slipper hormonell prevensjon og vi slipper barn. Det er et ekstremt enkelt og raskt lite inngrep som ikke koster mange tusenlappene og vi kan leve godt sammen uten å bekymre oss for dette. Anonymkode: 12f32...720 2 1
HSV50 Skrevet 9. februar 2024 #588 Skrevet 9. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når jeg snakker om juridisk abort tar jeg det for gitt at det må foretas innen omtrent samme grenser som vanlig abort. Altså er det ikke snakk om et barn. Det kan faktisk skje med menn også. Sjelden, men det er mulig. Han kan også bli lurt av en kvinne som sier hun bruker prevensjon eller er steril. De kan være enige, men mannen har ingen bestemmelsesrett. Men dette er ved siden av poenget. Du argumenterte med at man må ta konsekvensene av å ha sex. Da må vel det gjelde like mye for kvinner som for menn? Det er irrelevant om en graviditet har større konsekvenser for kvinner enn for menn, hvis de uansett har satt seg i den situasjonen selv. Anonymkode: 80ea0...1ce Blir man voldtatt har man ikke sex. Er man redd for å bli lurt bruker man prevensjon eller avstår fra sex. Og selvfølgelig kan ikke en mann bestemme at en kvinne skal bære fram et barn eller ikke. Det er kvinnens kropp. Ergo kan de ikke ha medbestemmelsesrett mht om man skal ta abort eller ei. Om man tar juridisk abort før uke 12 blir fremdeles barnet født. Det gjør det ikke ved medisinsk abort. Som er hele poenget - juridisk abort vil etterlate et barn uten rettigheter. Hvem skal ha ansvaret for å forsørge det? Spørsmålet i HI var vel uansett hva jeg mente om mannlig abort, og jeg mener som sagt at om det var en greie hadde en mann som var for det vært uaktuell for meg å ligge med om jeg var fruktbar selv. Fordi man skal ta ansvar. Ferdigsnakka Kvinner tar ansvar i dag. Som regel hovedansvar for prevensjon fordi mannens overfølsomme penis ikke takler kondom (never mind bivirkningene kvinner får av hormoner… ), er uhellet ute tar de ansvar enten ved å bære fram barnet, eller ved å ta abort (som svært sjelden er en enkel løsning!). Mange sitter uansett alene igjen med ansvaret fordi en del menn foretar en følelsesmessig abort og verken stiller opp med tid eller penger. En mann som innledningsvis hadde sagt «blir du gravid ser du meg aldri igjen og ungen får ikke en krone av meg» hadde effektivt gjort meg knusktørr for å si det på den snille måten. Endret 9. februar 2024 av HSV50 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #589 Skrevet 9. februar 2024 2 hours ago, Maleficenta said: Tar det ikke for gitt men tar det heller ikke for gitt at hun IKKE blir å beholde dersom han tar juridisk abort heller, noe du tydeligvis gjør. Det ideelle er ikke et farløst barn men noen velger det likevel gjerne fordi hun ikke klarer å gjennomføre en abort og velger mellom to onder da. Det eneste jeg tar for gitt er at det er helt opp til henne å bestemme om hun og mannen skal bli foreldre. Det er nok noen som ikke klarer å gjennomføre en abort, men i de fleste tilfeller har hun selv valgt å sette seg i den situasjonen. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #590 Skrevet 9. februar 2024 2 hours ago, Maleficenta said: Det er garantert lettere. Men knytter seg ikke til fosteret på samme måte. Kanskje han angrer seg etterpå men det blir uansett ikke det samme. Jeg tror du har rett i at det stort sett vil være lettere for mannen. Men så er jo juridisk abort også en ekstremt mye mindre rettighet enn abort. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #591 Skrevet 9. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Juridisk abort måtte jo i så tilfelle fulgt samme grenser som ved vanlig abort, altså det måtte blitt utført innen 12 uker. Hvor mange kvinner ville fortalt mennene at de var gravide før etter 12 uker? Sannsynligvis få. Anonymkode: 12f32...720 I så fall bør de jo miste retten til å stille noen som helst krav overfor mannen. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #592 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du har rett i at det stort sett vil være lettere for mannen. Men så er jo juridisk abort også en ekstremt mye mindre rettighet enn abort. Anonymkode: 80ea0...1ce En rettighet som jeg er glad ikke fins. Skjønner ikke hvorfor den skulle trengs heller så lett som det er å stikke og snike seg unna barnebidrag allerede 1
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #593 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det eneste jeg tar for gitt er at det er helt opp til henne å bestemme om hun og mannen skal bli foreldre. Det er nok noen som ikke klarer å gjennomføre en abort, men i de fleste tilfeller har hun selv valgt å sette seg i den situasjonen. Anonymkode: 80ea0...1ce Det har faen meg han og 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #594 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt mulig. Det skjer nok også at kvinner angrer på abort. Anonymkode: 80ea0...1ce Problemet er at når kvinnen angrer på abort, så vet hun at barnet ikke kan bringes tilbake. Hvis mannen angrer på juridisk abort, kan barnet spankulere i nabolaget, spille fotball sammen med denne mannens andre barn, komme på besøk til mannens andre barn osv. Det er to helt forskjellige ting. Ved juridisk abort mister faren retten til noen gang å være far for barnet igjen - barnet er abortert, slektskapsbånd mellom far og barn finnes ikke. Barnet har ikke noen far, og vil aldri ha det. Anonymkode: 4c696...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #595 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis juridisk abort er å "bare signere en kontrakt" så er vanlig abort bare å svelge en pille. Anonymkode: 80ea0...1ce Idiotiske menn som lirer av seg noe sånt. Bare å ta en pille, ja. Les deg opp før du dummer deg ut mer. Jeg har selv tatt en ("nødvendig") abort, og holdt på å stryke med av blødningen. Måtte ha blodoverføring. Like ille som å skrive under på et papir, altså? Anonymkode: 4c696...7c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #596 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere tar det for gitt at kvinner vil velge å få barnet hvis faren tar juridisk abort. Nei, barnet vil ikke automatisk bli født. Det skjer hvis moren da ønsker å få et farløst barn. Noen ønsker det, andre ønsker det ikke. Anonymkode: 80ea0...1ce En kvinne som har bestemt seg for å beholde barnet av etiske grunner/morskjærlighet, tar ikke abort bare fordi far melder seg ut. De etiske grunnene/morskjærligheten forblir den samme. Anonymkode: 4c696...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #597 Skrevet 9. februar 2024 1 hour ago, HSV50 said: Blir man voldtatt har man ikke sex. Er man redd for å bli lurt bruker man prevensjon eller avstår fra sex. Og selvfølgelig kan ikke en mann bestemme at en kvinne skal bære fram et barn eller ikke. Det er kvinnens kropp. Ergo kan de ikke ha medbestemmelsesrett mht om man skal ta abort eller ei. Vi er helt enige om at mannen ikke skal kunne avgjøre om kvinnen tar abort. Men rent moralsk bør han selvsagt ha noe han skulle ha sagt, når de tross alt var to om det. Quote Om man tar juridisk abort før uke 12 blir fremdeles barnet født. Igjen - hvorfor antar du at barnet vil bli født? Ingen kvinner må føde et barn om de ikke ønsker det selv. Quote Det gjør det ikke ved medisinsk abort. Som er hele poenget - juridisk abort vil etterlate et barn uten rettigheter. Hvem skal ha ansvaret for å forsørge det? Barnet vil ha samme rettigheter som når mor er enslig eller av en eller annen grunn ikke vil oppgi hvem som er faren. Det er selvsagt den som velger å få et barn som må ha ansvaret for å forsørge barnet. Quote Spørsmålet i HI var vel uansett hva jeg mente om mannlig abort, og jeg mener som sagt at om det var en greie hadde en mann som var for det vært uaktuell for meg å ligge med om jeg var fruktbar selv. Fordi man skal ta ansvar. Ferdigsnakka Helt enig. Jeg som mann tenker også at om jeg gjør en kvinne gravid, så tar vi begge ansvar. Jeg og kona har fått så mange barn vi ønsker, og personlig synes jeg det var greit å sterilisere meg da. Quote Kvinner tar ansvar i dag. Som regel hovedansvar for prevensjon fordi mannens overfølsomme penis ikke takler kondom (never mind bivirkningene kvinner får av hormoner… ), er uhellet ute tar de ansvar enten ved å bære fram barnet, eller ved å ta abort (som svært sjelden er en enkel løsning!). Mange sitter uansett alene igjen med ansvaret fordi en del menn foretar en følelsesmessig abort og verken stiller opp med tid eller penger. En mann som innledningsvis hadde sagt «blir du gravid ser du meg aldri igjen og ungen får ikke en krone av meg» hadde effektivt gjort meg knusktørr for å si det på den snille måten. Så bra at du ikke ville hatt ubeskyttet sex med en slik mann! Men det er altså ganske mange kvinner som synes det er helt greit å ta sjansen på å bli gravid når de har mulighet til å få sex, selv om de ikke kan tenke seg å få barn med mannen de ligger med. Mange synes også det er bedre å være alenemor enn å ta abort. Det er deres valg, og da må utgangspunktet være at de selv tar fullt ansvar for valget sitt. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #598 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Så hvis man skal bruke potensiell anger som et argument mot juridisk abort, bør det jo i enda større grad gjelde for vanlig abort. Anonymkode: 80ea0...1ce Poenget er at disse unge mennene kan komme i en situasjon der deres kjøtt og blod vandrer i nabolaget hver dag. De ser kopi av seg selv, men har ingen mulighet til å ha kontakt med barnet eller være far for barnet. Ved fysisk abort er det ikke noe barn - mor har ikke sett barnet vokse opp uten å kunne ta del i oppveksten. Anonymkode: 4c696...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #599 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere tar det for gitt at kvinner vil velge å få barnet hvis faren tar juridisk abort. Nei, barnet vil ikke automatisk bli født. Det skjer hvis moren da ønsker å få et farløst barn. Noen ønsker det, andre ønsker det ikke. Anonymkode: 80ea0...1ce Og når jeg leser det du skriver i siste setning, ser jeg jo at dere egentlig ønsker å bruke juridisk abort for å presse kvinner til å ta fysisk abort. Det skjer altså ikke. Anonymkode: 4c696...7c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #600 Skrevet 9. februar 2024 7 minutter siden, Maleficenta said: Det har faen meg han og Selvsagt, men i motsetning til kvinnen kan han ikke angre om uhellet er ute. Og det er hun som velger på hans vegne. Anonymkode: 80ea0...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå