AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #441 Skrevet 6. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så da veltes det over på staten. Nydelig. Anonymkode: 4c696...7c4 Sammen med kostnadene til abort, og støtte til frivillig enslige mødre. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #442 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke problemstillingen. I stedet for juridisk abort bør jo de mennene som er opptatt av dette jobbe for å få egen prevensjon lett tilgjengelig. Prevensjon som de kan ta ansvar for selv og som gir dem mulighet for å ha sex med sædavgang i vagina uten potensielle senere problemer Anonymkode: 5b188...b86 Den ER lett tilgjengelig. Kondomer er å få tak i overalt, mange steder GRATIS. Anonymkode: 4c696...7c4 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #443 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi så jo hvordan det gikk da det ikke var lovlig. Kvinner tok abort likevel, på mer lugubre og ulovlige måter, og flere døde. Anonymkode: 286de...35b Ja, og derfor støtter jeg dagens abortlov. Det jeg snakker om er det prinsipielle rundt konseptet abort. Anonymkode: 34fac...9cc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #444 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den ER lett tilgjengelig. Kondomer er å få tak i overalt, mange steder GRATIS. Anonymkode: 4c696...7c4 Det er det. Men i langvarige forhold kan det selvfølgelig være enklere og bedre å gå på p-piller/p-gel. Anonymkode: 286de...35b
Egvilværeanonym Skrevet 6. februar 2024 #445 Skrevet 6. februar 2024 Enkelte her i kmt feltet er så forbanna hyklerske at jeg blir kvalm. Skal kvinnen få velge å ta abort eller ikke, tross barnefars ønske; så burde søren meg mennene også få lov til det juridisk. Og dere som mener barnefar kan bruke kondom eller la vær å ha sex; samme kan sies til kvinnen. Og dere som sier det er forskjell på mann og kvinne ifb med graviditet og abort; hva med transmenn? Hvor er woke folkene som skal komme med «nei menn kan føde de også!!!!!» Dette stinker! Stinker dobbelt moralsk og hyklersk, æsj. Jeg er imot abort generelt; det er mord - enkelt og greit. Men skal kvinnen absolutt få bestemme det om hun vil være mor eller ikke; ja så burde barnefar også få gjøre det, om enn bare på papiret.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #446 Skrevet 6. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den ER lett tilgjengelig. Kondomer er å få tak i overalt, mange steder GRATIS. Anonymkode: 4c696...7c4 Ja, det er det. Jeg tenkte på piller likevel, siden teknologien er der, men menn er ikke interessert i dem som gruppe. Og det blir desto mer meningsløst å fokusere på hvor hjelpeløse de er etter en etter fars mening uønsket graviditet. Anonymkode: 5b188...b86 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #447 Skrevet 6. februar 2024 Kan mor behålle ett "farløst" barn men samtidigt velge juridisk abort? Bør vi innføre en mannsskatt, der gutter/menn mellom 15-75 år betaler til et felles fond som betaler disse «farløse» barna? Hva ska skje med di "foreldreløse" barn hvis både far og mor tar juridisk abort? Anonymkode: 3d01c...f6f 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #448 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan mor behålle ett "farløst" barn men samtidigt velge juridisk abort? Bør vi innføre en mannsskatt, der gutter/menn mellom 15-75 år betaler til et felles fond som betaler disse «farløse» barna? Hva ska skje med di "foreldreløse" barn hvis både far og mor tar juridisk abort? Anonymkode: 3d01c...f6f Kanskje mannfolkene kan svare på om juridisk abort også skal gjelde kvinner? Anonymkode: c64c0...18f 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #449 Skrevet 6. februar 2024 Egvilværeanonym skrev (4 minutter siden): Enkelte her i kmt feltet er så forbanna hyklerske at jeg blir kvalm. Skal kvinnen få velge å ta abort eller ikke, tross barnefars ønske; så burde søren meg mennene også få lov til det juridisk. Og dere som mener barnefar kan bruke kondom eller la vær å ha sex; samme kan sies til kvinnen. Og dere som sier det er forskjell på mann og kvinne ifb med graviditet og abort; hva med transmenn? Hvor er woke folkene som skal komme med «nei menn kan føde de også!!!!!» Dette stinker! Stinker dobbelt moralsk og hyklersk, æsj. Jeg er imot abort generelt; det er mord - enkelt og greit. Men skal kvinnen absolutt få bestemme det om hun vil være mor eller ikke; ja så burde barnefar også få gjøre det, om enn bare på papiret. Enda en mann som vil pule uten noen slags form for ansvar. Anonymkode: c64c0...18f 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #450 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men det er slik det blir, hvis det blir innført juridisk abort, som brukes i stor skala. Da vil VI (dette inkluderer altså deg) måtte betale mer i skatt for at disse mennene skal slippe. Velkommen. Anonymkode: 4c696...7c4 Nå har ikke jeg noen tro på at det kommer til å bli innført juridisk abort, selv om jeg er absolutt er for det. Men hadde det blitt det. Måtte den økonomiske delen være lik som de som velger å få barn ved hjelp av donor. Anonymkode: 90329...9d5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #451 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sammen med kostnadene til abort, og støtte til frivillig enslige mødre. Anonymkode: 80ea0...1ce Abort er ikke like dyrt som å oppfostre barn. Enslige mødre er alene da de har møtt på idioter som i denne tråden. Som kåte dyr uten vett vil de bare parre seg, men ansvaret vil de ikke ta. Anonymkode: c64c0...18f 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #452 Skrevet 6. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje mannfolkene kan svare på om juridisk abort også skal gjelde kvinner? Anonymkode: c64c0...18f Ja, premisset var likestilling. Medisinsk/kirurgisk abort blir irrelevant att likstille men juridisk abort må ju gå begge veier. Anonymkode: 3d01c...f6f
Egvilværeanonym Skrevet 6. februar 2024 #453 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enda en mann som vil pule uten noen slags form for ansvar. Anonymkode: c64c0...18f LOL, jeg er kvinne. Men skjønner jo at det kan være vanskelig å tro at andre kvinner kan ha andre meninger enn deg når det kommer til abort
Egvilværeanonym Skrevet 6. februar 2024 #454 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Abort er ikke like dyrt som å oppfostre barn. Enslige mødre er alene da de har møtt på idioter som i denne tråden. Som kåte dyr uten vett vil de bare parre seg, men ansvaret vil de ikke ta. Anonymkode: c64c0...18f Det går da vitterlig det samme for kjerringer som ikke vil ta ansvar selv for sex?! Kvinnen vet selv hun kan bli gravid, ikke all ansvar er på mannen. 1
Andro Skrevet 6. februar 2024 #455 Skrevet 6. februar 2024 Abort er å ta et embryo eller foster ut av kroppen. Det er kun folk med livmor som kan ta abort. Folk uten livmor og eggstokker kan ikke bruke ordet abort. Det begrepet mennene leter etter er ansvarsløs. Ikke ta ansvar for egne handlinger, egen prevensjon eller egne barn. Et annet dekkende ord er omsorgssvikt. 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #456 Skrevet 6. februar 2024 Egvilværeanonym skrev (10 minutter siden): Det går da vitterlig det samme for kjerringer som ikke vil ta ansvar selv for sex?! Kvinnen vet selv hun kan bli gravid, ikke all ansvar er på mannen. Forskjellen er at det faktisk ER langt flere kvinner som faktisk tar ansvar ved å bruke prevensjon enn menn. Anonymkode: 286de...35b 3 2
Yodas Skrevet 6. februar 2024 #457 Skrevet 6. februar 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke sikkert, det? Barnet kan dø ungt, barnet kan få en alvorlig kronisk sykdom som koster staten massevis av penger, og bli ung ufør. Barnet kan flytte ut av Norge og bosette seg i et annet land, ergo ingen skatteinntekter til Norge. Anonymkode: 4c696...7c4 De fleste blir skattebetalere, eller bidrar til samfunnet på andre måter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #458 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det. Men i langvarige forhold kan det selvfølgelig være enklere og bedre å gå på p-piller/p-gel. Anonymkode: 286de...35b Enklere for MANNEN. For kvinnen er det bare masse bivirkninger og styr. Anonymkode: 4c696...7c4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #459 Skrevet 6. februar 2024 Egvilværeanonym skrev (1 time siden): Enkelte her i kmt feltet er så forbanna hyklerske at jeg blir kvalm. Skal kvinnen få velge å ta abort eller ikke, tross barnefars ønske; så burde søren meg mennene også få lov til det juridisk. Og dere som mener barnefar kan bruke kondom eller la vær å ha sex; samme kan sies til kvinnen. Og dere som sier det er forskjell på mann og kvinne ifb med graviditet og abort; hva med transmenn? Hvor er woke folkene som skal komme med «nei menn kan føde de også!!!!!» Dette stinker! Stinker dobbelt moralsk og hyklersk, æsj. Jeg er imot abort generelt; det er mord - enkelt og greit. Men skal kvinnen absolutt få bestemme det om hun vil være mor eller ikke; ja så burde barnefar også få gjøre det, om enn bare på papiret. Poenget er at ved såkalt "juridisk abort" så blir barnet likevel født. Mange fedre angrer på at de ikke ønsket kontakt med barnet, og vil ha kontakt senere. Har de derimot ABORTERT et barn juridisk, kan de ikke komme etterpå og leke pappa. De har ingen rettigheter til dette barnet overhodet. Og FYI - menn kan ikke føde. Anonymkode: 4c696...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #460 Skrevet 6. februar 2024 Egvilværeanonym skrev (57 minutter siden): Det går da vitterlig det samme for kjerringer som ikke vil ta ansvar selv for sex?! Kvinnen vet selv hun kan bli gravid, ikke all ansvar er på mannen. Poenget er at mange menn ikke ønsker å bruke prevensjon i det hele tatt. Så lurer de på hvorfor kvinnen blir gravid, og vil stikke fra ansvaret. Anonymkode: 4c696...7c4 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå