AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #681 Skrevet 9. februar 2024 9 minutter siden, Maleficenta said: Ja fordi fosteret bor inni henne. Derfor Ja. Vi er helt enige. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #682 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du mennene i disse tilfellene var dummere enn damene? Anonymkode: 80ea0...1ce Ja. For de bare jeg stolte på dama. Jeg trenger ikke tenke selv.... Joda damene var dumme de og men mennene var hakket dummere vil jeg påstå. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #683 Skrevet 9. februar 2024 9 minutter siden, Maleficenta said: Gonore er visst svært utbredt.... Nå skjønner jeg hvorfor Ja, og det er tre mulige forklaringer: 1. Mannen har valgt å ha sex uten kondom 2. Kvinnen har valgt å ha sex uten kondom 3. De har begge valgt å ha sex uten kondom Hvis vi legger til grunn at folk som har sex med hverandre i utgangspunktet er voksne og samtykkende, tror jeg vi kan slå fast at det riktige alternativet er 3. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #684 Skrevet 9. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Denne p-pillen ble jo funnet opp for 20 år siden. Men siden den har små bivirkninger, så vil ikke de pysete mennene ha dem. De skal ha mest mulig komfort - ikke kondom (nedsatt følelse), ikke milde bivirkninger fra p-piller, ikke sterilisering (tenk om de møter en 18 år gammel supermodell som trygler dem å få lage barn med dem, liksom). Ikke tester de seg for SOS, siden statistikk over økt gonoreforekomst baserer seg på KVINNERS testresultater. Siden de fleste kvinner er heterofile, betyr det at kvinner tester seg oftere enn menn i tillegg. Anonymkode: 4c696...7c4 Og slike menn velger altså kvinner å ha ubeskyttet sex med. Forstå det den som kan. Anonymkode: 80ea0...1ce
Topsi Skrevet 9. februar 2024 #685 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er tre mulige forklaringer: 1. Mannen har valgt å ha sex uten kondom 2. Kvinnen har valgt å ha sex uten kondom 3. De har begge valgt å ha sex uten kondom Hvis vi legger til grunn at folk som har sex med hverandre i utgangspunktet er voksne og samtykkende, tror jeg vi kan slå fast at det riktige alternativet er 3. Anonymkode: 80ea0...1ce Både gonore og abort øker kraftig, det er ingen til om at alternativet er ikke bare sex uten kondom, men svært ofte sex uten beskyttelse i det hele tatt
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #686 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er tre mulige forklaringer: 1. Mannen har valgt å ha sex uten kondom 2. Kvinnen har valgt å ha sex uten kondom 3. De har begge valgt å ha sex uten kondom Hvis vi legger til grunn at folk som har sex med hverandre i utgangspunktet er voksne og samtykkende, tror jeg vi kan slå fast at det riktige alternativet er 3. Anonymkode: 80ea0...1ce Hmm husker da jeg var ung at en dro av seg kondomet og håpet jeg ikke skulle merke det. Heldigvis oppdaget jeg det og avbrøt hele greiene med en gang... Er ikke alltid det er et valg begge tok Uansett er det ikke lurt å ha ons i fylla. Og seksualundervisning en i skolen trenger en kraftig forbedring, for det er flaut at gonore er så utbredt her. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #687 Skrevet 9. februar 2024 12 minutter siden, Topsi said: Hvis du leser innlegget jeg svarte på, ser du at det var snakk om at jeg som skattebetaler skal betale for fars bidrag fordi han vil "ta abort" Ditt spørsmål var hvorfor du skal betale for at han har ubeskyttet sex. Svaret er: av samme grunn som du skal betale for at HUN har ubeskyttet sex. Abort (og behandling av kjønnssykdommer, når vi er inne på det) finansieres over skatteseddelen. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #688 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ditt spørsmål var hvorfor du skal betale for at han har ubeskyttet sex. Svaret er: av samme grunn som du skal betale for at HUN har ubeskyttet sex. Abort (og behandling av kjønnssykdommer, når vi er inne på det) finansieres over skatteseddelen. Anonymkode: 80ea0...1ce Men alle betaler jo skatt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #689 Skrevet 9. februar 2024 6 minutter siden, Maleficenta said: Ja. For de bare jeg stolte på dama. Jeg trenger ikke tenke selv.... Joda damene var dumme de og men mennene var hakket dummere vil jeg påstå. Et gjennomgangstema i denne tråden er at graviditet er en større belastning for kvinner enn for menn. I så fall skulle en forvente at kvinner var mer nøye på å ikke ha usikker sex. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #690 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et gjennomgangstema i denne tråden er at graviditet er en større belastning for kvinner enn for menn. I så fall skulle en forvente at kvinner var mer nøye på å ikke ha usikker sex. Anonymkode: 80ea0...1ce Gjennomgangstema er jo og at det er helt grusomt å bli ufrivillig far og måtte betale barnebidrag, så da bør jo de være like nøye... 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #691 Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, Maleficenta said: Men alle betaler jo skatt. Ja, vi betaler alle prisen for at folk har seg i fylla Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #692 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vi betaler alle prisen for at folk har seg i fylla Anonymkode: 80ea0...1ce De som har seg i fylla betaler og skatt
Topsi Skrevet 9. februar 2024 #693 Skrevet 9. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ditt spørsmål var hvorfor du skal betale for at han har ubeskyttet sex. Svaret er: av samme grunn som du skal betale for at HUN har ubeskyttet sex. Abort (og behandling av kjønnssykdommer, når vi er inne på det) finansieres over skatteseddelen. Anonymkode: 80ea0...1ce Jeg har ikke lyst å betale for noen form for elektiv abort, uten at det er trådens tema, sykdommer skal man selvsagt betale for at man behandler. Men det man altså diskuterer i denne tråden er om vi skattebetalere skal betale enda mer for ubeskyttet sex enn vi gjør idag, Og ikke minst om et barn skal fratas ikke bare kontakten med far, noe menn kan velge å ikke følge opp, og ikke bare om jeg skal betale enda mer for menns ubeskyttede sex enn jeg gjør (uten at det er det store tema, men faktisk om et barn skal bli fratatt ikke bare en far i oppveksten, men også det jeg ikke ser er tema her enda, nemlig kontakten med besteforeldre, tanter og onkler, og i tillegg arv. Alt det vil være en konsekvens av juridisk abort beklager lang setning der Endret 9. februar 2024 av Topsi legger til elektiv 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #694 Skrevet 9. februar 2024 Just now, Maleficenta said: Gjennomgangstema er jo og at det er helt grusomt å bli ufrivillig far og måtte betale barnebidrag, så da bør jo de være like nøye... Ja, men likevel fremstilles menn konsekvent som å være mindre nøye enn kvinner. Har man hatt usikker sex, har begge vært nøyaktig like uforsiktige/dumme/late/fulle/kåte. Det er absurd å si at den ene har mer skyld enn den andre, med mindre man snakker om voldtekt. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 9. februar 2024 #695 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men likevel fremstilles menn konsekvent som å være mindre nøye enn kvinner. Har man hatt usikker sex, har begge vært nøyaktig like uforsiktige/dumme/late/fulle/kåte. Det er absurd å si at den ene har mer skyld enn den andre, med mindre man snakker om voldtekt. Anonymkode: 80ea0...1ce De ER mindre nøye enn kvinner på alt 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #696 Skrevet 9. februar 2024 2 minutter siden, Maleficenta said: De som har seg i fylla betaler og skatt Haha, ja det er jo sant. Og skyhøye avgifter på alkoholen de drikker. Kanskje det går opp i opp med statens inntekter og utgifter slik sett Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #697 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Juridisk abort fratar faren rettigheter overfor barnet, ikke omvendt. Som sagt, som ved adopsjon. Da er den biologiske forelderen ikke juridisk forelder, men barnet har selvsagt rett til å vite hvem foreldrene er og oppsøke dem osv. Anonymkode: 80ea0...1ce Å nei da, luringer. Dere vil slippe å betale, og kunne komme og leke pappa etterpå. Ved abort er barnet ikke til. Det har ingen biologisk far, siden faren har abortert bort fosteret. Selvsagt er det ingen far å vite om. Luringer. Anonymkode: 4c696...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #698 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes du mennene i disse tilfellene var dummere enn damene? Anonymkode: 80ea0...1ce Ja. For damene som har beholdt barna var det jo ikke noe krise å bli gravide. For mennene var det krise. Mannen valgte å ikke beskytte seg. Ikke kom og klag etterpå. Anonymkode: 4c696...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #699 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, og det er tre mulige forklaringer: 1. Mannen har valgt å ha sex uten kondom 2. Kvinnen har valgt å ha sex uten kondom 3. De har begge valgt å ha sex uten kondom Hvis vi legger til grunn at folk som har sex med hverandre i utgangspunktet er voksne og samtykkende, tror jeg vi kan slå fast at det riktige alternativet er 3. Anonymkode: 80ea0...1ce 4. Menn tester seg ikke. Anonymkode: 4c696...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #700 Skrevet 9. februar 2024 3 minutter siden, Topsi said: Jeg har ikke lyst å betale for noen form for elektiv abort, uten at det er trådens tema, sykdommer skal man selvsagt betale for at man behandler. Men det man altså diskuterer i denne tråden er om vi skattebetalere skal betale enda mer for ubeskyttet sex enn vi gjør idag, Og ikke minst om et barn skal fratas ikke bare kontakten med far, noe menn kan velge å ikke følge opp, og ikke bare om jeg skal betale enda mer for menns ubeskyttede sex enn jeg gjør (uten at det er det store tema, men faktisk om et barn skal bli fratatt ikke bare en far i oppveksten, men også det jeg ikke ser er tema her enda, nemlig kontakten med besteforeldre, tanter og onkler, og i tillegg arv. ASlt det vil være en konsekvens av juridisk abort Ja, men ved juridisk abort fratas ikke noe barn en far. Jeg tar utgangspunkt i premisset for fri abort, som er at fosteret er en del av kvinnens kropp frem til uke 13, når det blir et barn. Juridisk abort er altså ikke ta faren fra et barn, mer enn vanlig abort er å ta livet av et barn (som sagt tar jeg utgangspunkt i premisset for fri abort - om fosteret egentlig er et barn er en annen diskusjon). Rent praktisk tror jeg ikke den jevne skattebetaler vil merke noe til en eventuell rett til juridisk abort. Det vil sannsynligvis bli lite brukt, og forsvinner uansett i den store suppa av mer eller mindre nødvendige statlige utgifter. Anonymkode: 80ea0...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå