Gå til innhold

Mannlig Abort

Sadpanda

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner har ikke penis. De kan ikke tvinge kondom på en mann hvis mannen ikke vil. 

Anonymkode: 4c696...7c4

Det er sant, men de er jo ikke nødt til å ligge med ham.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så dere bruker dobbel prevensjon, i stedet for at han steriliserer seg? For en mindre begavet mann, gitt.

Anonymkode: 4c696...7c4

Du levner ikke menn store sjanser... Bruker han ikke kondom, er han idiot. Bruker de dobbelt opp med prevensjon, er han også idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 16.32):

Hun MÅ ikke gjøre inngrep i sin kropp. Hun kan bare la være å ha ubeskyttet sex.

Din frihet slutter der andres begynner. Din kropp, ditt valg. Men du kan ikke uten videre gjøre ting med din kropp som går ut over andre. Når DU har bestemt å bruke DIN kropp til å lage et barn, og ingen kan tvinge deg til hverken å ta abort eller å beholde, ja da bør det jo være DU som tar det fulle ansvaret og konsekvensene av DITT valg.

En kvinne klarer ikke å gjøre seg selv gravid, det må faktisk en mann til tro det eller ei. Mannen har brukt SIN kropp til å gjøre en kvinne gravid, og må derfor ta det fulle ansvaret og konsekvensene av sitt valg!

Anonymkode: 061b1...523

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tenker du at kvinner bør betale for sin egen abort også da?

I tilfelle er det jo en kostnad som må deles av kvinner og menn, da en kvinne ikke kan gjøre seg selv gravid. Hvorfor skal menn kun være med på morroen, men aldri noen konsekvenser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Huldra-78 said:

For et syn jeg har? 
Om valget står mellom å la han få knulle uten gummi, ved at man ikke forsøker å stoppe mannen. Eller få en knyttneve i fjeset, FØR han knuller uten gummi...

Jeg vet hva jeg hadde valgt.

Og ja, det er en voldtekt når et nei ikke respekteres, men noen ganger kan det blir mye mer enn "bare" å bli knulla uten gummi.

Prøv å stoppe en mann som har bestemt seg for at han skal ha akkurat det han vil ha, så kan vi snakke sammen etterpå...

Hvis dette er vanlig oppførsel, så hadde jeg nok ikke giddet å ha tilfeldig sex hvis jeg var singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det? Med mindre hun har blitt voldtatt har hun helt frivillig valgt å sette seg i en situasjon der hun kan bli gravid. Hun har (må vi anta) vurdert at risikoen for å måtte ta abort eller bli mor, er verdt nytelsen ved å ha ubeskyttet sex.

Og den samme risikoanalysen er de stakkars mannfolkene ikke i stand til å ta? Stakkars menn er så tilbakestående at de ikke forstår hvordan barn blir til og konsekvensene av ubeskyttet samleie.. 

Den som ikke ønsker barn har det største ansvaret for å unngå en graviditet, uavhengig av kjønn. Når biologien først er slik at kvinner er den som faktisk blir gravid og kan ta valget om å beholde, skulle man tro at menn som ikke ønsker å bli fedre tok et enda større ansvar for å unngå graviditet. Men det gjør de altså ikke. 

Jeg ønsker ikke å bli påkjørt av en bil. Jeg bruker derfor refleks, ser begge veier og venter til bilene stopper opp før jeg krysser veien. Mens mannfolk insisterer på å kle seg i helsvart og løpe over veien en mørk desemberkveld, uten å forstå at konsekvensen er at han blir påkjørt. Det er nemlig bilisten sin feil at han blir påkjørt. Ikke det faktum at mannen ikke gjorde tiltak for å 1. gjøre seg synlig 2. vente til kysten var klar før han krysset veien.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja. Er du villig til å betale mer skatt så kvinner kan ta gratis abort selv om de enkelt kunne unngått å bli gravid?

Og hvordan skal vi løse de sakene der kvinner har brukt p-piller som svikter, mens mannen ikke har brukt kondom. Skal mannen betale aborten og erstatning til kvinnen for tort og svie ved å måtte gjennomgå en abort?

Dersom alt skal være likt mellom kjønnene, burde vel menn også kompensere kvinner der man er enige om å få barn? En graviditet og fødsel, med påfølgende barseltid er en enorm påkjenning for kroppen. Når et par er enige om å få barn, hvordan mener du mannen i forholdet skal kompensere kvinnen for dette sånn i rettferdighetens navn og siden alt skal være likt?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (35 minutter siden):

Hvis dette er vanlig oppførsel, så hadde jeg nok ikke giddet å ha tilfeldig sex hvis jeg var singel.

Dette var en mann jeg datet, en jeg trodde ville ha et seriøst forhold.

Så joda, det er så enkelt for oss damer å finne en partner🙃

Jeg var heldigvis ikke spennende nok for ham, jeg slapp unna ikke så lenge etterpå.

Det gikk noen år før jeg prøvde meg på å date igjen.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er så vidt jeg kan se ingen som har tatt til orde for at juridisk abort kan foretas på barn, kun på fostre. Det er ingen automatikk i at fosteret blir et barn.

Om far gir beskjed at han velger juridisk abort og mor tar abort, så er det vel strengt tatt ikke blitt noen juridisk abort...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egvilværeanonym skrev (4 timer siden):

Ja, barnet blir født tross at barnefar ikke vil eller ikke er klar. Er mor klar for ansvar må hun nesten ta det alene da. Blir like drit om mannen er klar for å være far men ikke får mulighet fordi mor vil drepe barnet deres. Og ja, jeg er fult klar over at menn ikke kan føde eller bli mor; fortell det til alle transmenn som vil bli første mann til å være gravid/føde ;) 

Det er allerede transmenn som har født, så det er for sent å bli den første...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom en kvinne velger å beholde et barn som er uønsket av far, er økonomisk bidrag den eneste konsekvensen for far. Dersom kvinner mister retten til abort, er konsekvensen for kvinnen 100% ansvar for barnet med noe økonomisk bidrag fra far. Det er ikke i dag noen lov som krever at far tar noe som helst ansvar annet enn økonomisk bidrag.

Skal man ta bort kvinners rett til abort, må man også få på plass et lovverk der far må ta 50% av den økonomiske konsekvensen i tillegg til 50% samvær, hvis ikke sitter kvinnene med hele risikoen. Dette er da noe som må være lovpålagt, med store konsekvenser for de som ikke følger opp sine forpliktelser. 

Da snakker vi om likhet for begge kjønn. Høres dette ut som et bra alternativ synes du?

Ikke lovpålagt 50% samvær med en som ikke ønsker barnet, nei. Det er ikke til barnets beste. Men betale, absolutt.

Om mor heller ikke ønsker barnet etter fødsel, er adopsjon det beste. Barn skal ikke vokse opp hos noen som ikke er glad i dem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

En kvinne klarer ikke å gjøre seg selv gravid, det må faktisk en mann til tro det eller ei. Mannen har brukt SIN kropp til å gjøre en kvinne gravid, og må derfor ta det fulle ansvaret og konsekvensene av sitt valg!

OK, hvis vi legger denne tankegangen til grunn - hvorfor skal kvinner ha rett til abort da? Hvorfor ikke kreve at de tar den naturlige konsekvensen av sitt valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle er det jo en kostnad som må deles av kvinner og menn, da en kvinne ikke kan gjøre seg selv gravid. Hvorfor skal menn kun være med på morroen, men aldri noen konsekvenser?

Fordi kvinner kan være med moroa men ikke ta konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den samme risikoanalysen er de stakkars mannfolkene ikke i stand til å ta? Stakkars menn er så tilbakestående at de ikke forstår hvordan barn blir til og konsekvensene av ubeskyttet samleie.. Den som ikke ønsker barn har det største ansvaret for å unngå en graviditet, uavhengig av kjønn. Når biologien først er slik at kvinner er den som faktisk blir gravid og kan ta valget om å beholde, skulle man tro at menn som ikke ønsker å bli fedre tok et enda større ansvar for å unngå graviditet. Men det gjør de altså ikke.

Det kan du si. Det forundrer meg enda mer at kvinner velger å være uforsiktige, spesielt hvis det er slik mange fremstiller det her, at det kan være så fælt å ta abort.'

Det at kvinner kan ta valget handler forøvrig ikke om biologi, men om jus.

Jeg ønsker ikke å bli påkjørt av en bil. Jeg bruker derfor refleks, ser begge veier og venter til bilene stopper opp før jeg krysser veien. Mens mannfolk insisterer på å kle seg i helsvart og løpe over veien en mørk desemberkveld, uten å forstå at konsekvensen er at han blir påkjørt. Det er nemlig bilisten sin feil at han blir påkjørt. Ikke det faktum at mannen ikke gjorde tiltak for å 1. gjøre seg synlig 2. vente til kysten var klar før han krysset veien.

En uønsket graviditet er mer som at to personer velger å ikke bruke refleks. De blir påkjørt, men bare den ene får tilbud om helsehjelp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal vi løse de sakene der kvinner har brukt p-piller som svikter, mens mannen ikke har brukt kondom. Skal mannen betale aborten og erstatning til kvinnen for tort og svie ved å måtte gjennomgå en abort?

Dersom alt skal være likt mellom kjønnene, burde vel menn også kompensere kvinner der man er enige om å få barn? En graviditet og fødsel, med påfølgende barseltid er en enorm påkjenning for kroppen. Når et par er enige om å få barn, hvordan mener du mannen i forholdet skal kompensere kvinnen for dette sånn i rettferdighetens navn og siden alt skal være likt?

Jeg sier ikke at alt skal være likt, men at kjønnene bør ha mest mulig like rettigheter. Og rettigheter medfører normalt sett også plikter: når ditt valg påvirker andre har du et ansvar. Å ha myndigheten til å avgjøre om et barn skal eksistere, og hvorvidt en annen person skal ha et biologisk barn, er omtrent den største makten man kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan du si. Det forundrer meg enda mer at kvinner velger å være uforsiktige, spesielt hvis det er slik mange fremstiller det her, at det kan være så fælt å ta abort.'

Det at kvinner kan ta valget handler forøvrig ikke om biologi, men om jus.

En uønsket graviditet er mer som at to personer velger å ikke bruke refleks. De blir påkjørt, men bare den ene får tilbud om helsehjelp.

Det var faktisk en veldig god sammenligning. 

Men, det vil dessverre og heldigvis aldri bli gjennomførbart med juridisk abort, for hvem skal betale det far ikke betaler? Og ja, det finnes kvinner som går bak ryggen og slutter på pillen uten å si fra, problemet er bare å luke unna de som med vilje lurer mannen og de som er uheldige men ikke ønsker/krever abort. 

På en måte er jeg enig i at det burde kunne innføres, hvor mannen bare sees på som en anonym donor, samtidig må det sikres at ikke foreldrene ombestemmer seg og at far plutselig vil kjenne ungen sin, eller at vi betaler for slue mødre. Og det tror jeg ikke er gjennomførbart.

Anonymkode: b9c02...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg sier ikke at alt skal være likt, men at kjønnene bør ha mest mulig like rettigheter. Og rettigheter medfører normalt sett også plikter: når ditt valg påvirker andre har du et ansvar. Å ha myndigheten til å avgjøre om et barn skal eksistere, og hvorvidt en annen person skal ha et biologisk barn, er omtrent den største makten man kan ha.

Hun avgjrø ikke det alene, nei. Bruk heller tida på å lære menn å bruke prevensjon, som de sjeldent gidder. Push på for p-gel for menn.

Anonymkode: 286de...35b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fordi kvinner kan være med moroa men ikke ta konsekvensene.

Så et uplanlagt svangerskap har ingen konsekvenser for kvinner?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

OK, hvis vi legger denne tankegangen til grunn - hvorfor skal kvinner ha rett til abort da? Hvorfor ikke kreve at de tar den naturlige konsekvensen av sitt valg?

I så fall ville jo mange flere menn enn i dag blitt ufrivillig fedre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi må anta at kvinnen var like delaktig. Hvorfor skal vi ikke være like strenge med henne? Visste hun ikke at det kunne bli barn av det?

Problemet som diskuteres er menn som ikke ønsker barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...