Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Huldra-78 skrev (17 minutter siden):

Hva nytter det at vi damer har kondomer i veska?
Når så mange mannfolk ikke vil tre på gummien, eller de rett og slett shamer damer som tar frem gummien?
Det er jo ikke måte på hvor løse damene er, når de krever at mannen skal bruke kondom...

Du vet at kvinner kan si nei til sex uten kondom, eller gir du etter bare han spør mange nok ganger? 😅 Blir du knulla uten kondom, så er det ditt eget valg. 

Anonymkode: 41dbb...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at kvinner kan si nei til sex uten kondom, eller gir du etter bare han spør mange nok ganger? 😅 Blir du knulla uten kondom, så er det ditt eget valg. 

Fint at du tror det er så enkelt... Flott at du tror alle menn tar et nei, for et nei

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, mor trenger ingen rett til juridisk abort, hun står fritt til å ta vanlig abort.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Hvorfor ska ikke kvinner få mulighet till juridisk abort?

Husk att medisink og kirurgisk ikke kan sammenlignes med juridisk, det er2 forskjellige saker, så hvorfor ska kun menn kunne ta juridisk? Og vem ska stå for det ekonomiske? Ska kvinnen/mor ta hela den biten eller ska staten gå inn og betala? I såfall hvor ska de pengerne komme fra? Hvor mye; 20/30/40/50k per barn per månad?

Anonymkode: 3d01c...f6f

• Liker 4
Skrevet
Huldra-78 skrev (11 minutter siden):

Fint at du tror det er så enkelt... Flott at du tror alle menn tar et nei, for et nei

Å knulle uten samtykke er voldtekt, jeg snakker da om kvinner som ikke klarer å sette grenser, ikke voldtekt. Å bli med på sex etter mas er ikke voldtekt, det er en frivillig handling. Ta litt ansvar, kondom er like mye kvinners ansvar som menn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å knulle uten samtykke er voldtekt, jeg snakker da om kvinner som ikke klarer å sette grenser, ikke voldtekt. Å bli med på sex etter mas er ikke voldtekt, det er en frivillig handling. Ta litt ansvar, kondom er like mye kvinners ansvar som menn 

Og jeg prøver å forklare deg, at noen ganger nytter det ikke å si nei til kondom, mannen gjør som han vil, tar det han vil.
Ja, det er en voldtekt, eller det kunne ha blitt en mye verre opplevelse enn å kun bli knulla uten gummi.

• Nyttig 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
Huldra-78 skrev (16 minutter siden):

Hvis mannen ikke tar et nei for et nei. Da beveger vi oss over i en helt annen diskusjon. 

Skrevet
Anonyme-meg skrev (Akkurat nå):

Hvis mannen ikke tar et nei for et nei. Da beveger vi oss over i en helt annen diskusjon. 

Og jeg prøver å forklare at noen gangere er det tryggere å la mannen knulle uten gummi, enn å si nei til det

• Nyttig 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ska ikke kvinner få mulighet till juridisk abort?

Anonymkode: 3d01c...f6f

Fordi de allerede har full råderett over hvorvidt de får barn eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan kvinner også få utlevert gratis kondomer? For da kunne de kanskje hatt dem i veska og brukt dem når de skal ha sex. Sånn i tilfelle de vil unngå graviditet.

Kvinner har ikke penis. De kan ikke tvinge kondom på en mann hvis mannen ikke vil. 

Anonymkode: 4c696...7c4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei, da er det dessverre ikke annet å gjøre enn å ha ubeskyttet sex. Hva er alternativet liksom, å la være å ligge med en mann hun ikke ønsker barn med? Må man så må man.

Hvor mye sex tror du menn og kvinner i Norge får hvis alle kvinner nekter sex uten kondom? Sånn cirka null, ut fra statistikken over nordmenns kondombruk?

• Liker 1
Skrevet
Egvilværeanonym skrev (40 minutter siden):

For andre gang; jeg er kvinne selv. Og jeg tar ansvar selv, takk. Nå er jeg heldig å ha en mann som også tar ansvar og bruker kondom. 

Så dere bruker dobbel prevensjon, i stedet for at han steriliserer seg? For en mindre begavet mann, gitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kvinner ønsker kun likestilling der det er fordel for dem selv, så dette vil nok desverre aldri skje. Husker da jeg var ung og fikk vite at dette ikke var en mulighet, ble litt sjokkert over at dette ikke var mulig i et land som Norge. Hadde jeg gjort noen gravid nå, så ville jeg tatt noen grep for å slippe alt ansvaret, for det er fortsatt mulig, selv uten juridisk abort 

Alt for å ikke bruke kondom, ikke sant? Herregud, hvor mange umodne guttunger i dette landet. Er du ikke moden nok til å bruke kondom, så er du altfor umoden for sex. 

• Liker 2
Skrevet
Huldra-78 skrev (12 minutter siden):

Og jeg prøver å forklare deg, at noen ganger nytter det ikke å si nei til kondom, mannen gjør som han vil, tar det han vil.
Ja, det er en voldtekt, eller det kunne ha blitt en mye verre opplevelse enn å kun bli knulla uten gummi.

Noen ganger ja, men som sagt, voldtekt er ikke vanlig, mer vanlig at kvinner ikke klarer sette grenser og bare gir etter fordi han ikke vil bruke kondom. Ta med dere kondom, og ta ansvar 

Gjest Anonyme-meg
Skrevet
Huldra-78 skrev (12 minutter siden):

Og jeg prøver å forklare at noen gangere er det tryggere å la mannen knulle uten gummi, enn å si nei til det

For et syn du har. Da snakker man voldtekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen ganger ja, men som sagt, voldtekt er ikke vanlig, mer vanlig at kvinner ikke klarer sette grenser og bare gir etter fordi han ikke vil bruke kondom. Ta med dere kondom, og ta ansvar 

Da vil mannen gå til neste kvinne. Menn vil ikke bruke kondom, punktum. Ellers hadde de brukt det svært hyppig allerede nå. Men de VIL ikke, selv om de får det kastet gratis etter seg. Hva får deg til å tro at de plutselig vil ønske å bruke det bare fordi EN kvinne sier nei?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonyme-meg skrev (1 time siden):

For et syn du har. Da snakker man voldtekt. 

For et syn jeg har? 
Om valget står mellom å la han få knulle uten gummi, ved at man ikke forsøker å stoppe mannen. Eller få en knyttneve i fjeset, FØR han knuller uten gummi...

Jeg vet hva jeg hadde valgt.

Og ja, det er en voldtekt når et nei ikke respekteres, men noen ganger kan det blir mye mer enn "bare" å bli knulla uten gummi.

Prøv å stoppe en mann som har bestemt seg for at han skal ha akkurat det han vil ha, så kan vi snakke sammen etterpå...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
Huldra-78 skrev (1 minutt siden):

For et syn jeg har? 
Om valget står mellom å la han få knulle uten gummi, ved at man ikke forsøker å stoppe mannen. Eller få en knyttneve i fjeset, FØR han knuller uten gummi...

Jeg vet hva jeg hadde valgt.

Og ja, det er en voldtekt når et nei ikke respekteres, men noen ganger kan det blir mye mer enn "bare" å bli knulla uten gummi.

Prøv å stoppe en mann som har bestemt seg for at han skal ha akkurat det han vil ha, så kan vi snakke sammen etterpå...

Herlighet... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 14.10):

Kvinner skriver jo i denne tråden at det må forventes at de ombestemmer seg når et uønsket graviditet er et faktum, på tross av at de har vært svært tydelige på forhånd om at barn er helt uaktuelt.

Anonymkode: 7b860...67d

Og man kan finne flere tråder der kvinner er fortvilte fordi de har hatt en avtale med mannen sin om å få to-tre barn sammen, men plutselig ombestemmer mannen seg å vil ikke ha barn eller bare ett. Så hvis ikke kvinner kan ombestemme seg, så må vel dette gjelde menn også? Da er menn forpliktet å gi kvinnen det antall barn man var enige om tidligere? Likt må være likt.

Anonymkode: 061b1...523

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Traktor skrev (På 3.2.2024 den 15.00):

En gjenganger her, som jeg sikkert har påpekt 10 ganger nå, er kvinner som mener at menn bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex dersom de ikke ønsker barn. Da ser jeg ingen grunn til at denne logikken ikke også skal gjelde for kvinner. Som da også bare kan bruke prevensjon eller avstå fra sex, dersom de ikke ønsker barn. Som ville gjort abort helt overflødig, untatt ved voldtekt eller spesielle medisinske årsaker. 

Spørsmålet her blir hvorfor samfunnet mener at kvinner ikke skal ansvarliggjøres, slik som menn? 

At du virker å ha særdeles tungt for å oppfatte dette, gjør verken svarene mine til trolling eller ufullstendige. 

Dersom en kvinne velger å beholde et barn som er uønsket av far, er økonomisk bidrag den eneste konsekvensen for far. Dersom kvinner mister retten til abort, er konsekvensen for kvinnen 100% ansvar for barnet med noe økonomisk bidrag fra far. Det er ikke i dag noen lov som krever at far tar noe som helst ansvar annet enn økonomisk bidrag.

Skal man ta bort kvinners rett til abort, må man også få på plass et lovverk der far må ta 50% av den økonomiske konsekvensen i tillegg til 50% samvær, hvis ikke sitter kvinnene med hele risikoen. Dette er da noe som må være lovpålagt, med store konsekvenser for de som ikke følger opp sine forpliktelser. 

Da snakker vi om likhet for begge kjønn. Høres dette ut som et bra alternativ synes du?

Anonymkode: 061b1...523

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye sex tror du menn og kvinner i Norge får hvis alle kvinner nekter sex uten kondom? Sånn cirka null, ut fra statistikken over nordmenns kondombruk?

Ja, kanskje det hadde blitt litt mindre (tilfeldig) sex. Det tenker jeg er en grei pris å betale for å få færre uønskede graviditeter og alt som følger med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...