AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #421 Skrevet 6. februar 2024 Yodas skrev (3 minutter siden): Etter at de 18 årene er gått blir jo barnet etter hvert en voksen skattebetaler som gir tilbake til samfunnet. Det er ikke sikkert, det? Barnet kan dø ungt, barnet kan få en alvorlig kronisk sykdom som koster staten massevis av penger, og bli ung ufør. Barnet kan flytte ut av Norge og bosette seg i et annet land, ergo ingen skatteinntekter til Norge. Anonymkode: 4c696...7c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #422 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat. Så du er villig til å betale en del av dette for at en mann som puler uten prevensjon, skal slippe. Jeg er ikke villig. Anonymkode: 4c696...7c4 Velger man å få barn som par eller alene. Bør man ha økonomisk kapasitet til å ta det ansvaret. Velger kvinnen å gjennomføre graviditeten selv om mannen ikke ønsker, burde hun stå for økonomiske ansvaret alene. Staten skal ikke inn å hjelpe til mer enn de allerede gjør mener jeg. Det er ingen menneskerett til å få barn og mannens ord bør også telle sterkere så ja til juridisk abort. Anonymkode: 90329...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #423 Skrevet 6. februar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat. Så du er villig til å betale en del av dette for at en mann som puler uten prevensjon, skal slippe. Jeg er ikke villig. Anonymkode: 4c696...7c4 Ja, jeg synes det er vel verdt å bruke skattepenger til barns beste. Anonymkode: 80ea0...1ce
Olaug Olsen Skrevet 6. februar 2024 #424 Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror du ikke at vi alle ser at du er mann? Anonymkode: c64c0...18f Merkelig for et kvinnesyn dere har, som ikke klarer å inkludere meg i dette. Ja jeg er en kvinne, men enig i at jeg har lite til felles med mange av dere! Endret 6. februar 2024 av Olaug Olsen Presisering av egne meninger
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #425 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så hvorfor skal kvinner ha rett til abort? Er hun ikke klar for ansvaret må hun avstå fra samleiet. Anonymkode: 80ea0...1ce Ja, det mener jeg. Jeg mener at kvinner heller ikke skal ha rett til abort. Så lenge det er et samtykkende samleie er begge parter inneforstått med at det kan bli graviditet og dermed faller retten til abort bort. Er man ikke klar for barn så ka ma heller ikke ha samleie. Dette passer kanskje i tråden med upopulære meninger.... Anonymkode: 34fac...9cc 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 6. februar 2024 #426 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): så du skriver som både anonym og med brukernavn? Festlig. Da kan jo du stille deg først i køen og åpne lommeboken din og betale for alle ungene disse mannfolkene puler frem. Jeg skal ikke være med å betale for det. Anonymkode: c64c0...18f Ja jeg gjorde vist det her. Jeg er ikke interessert i å betale for andre sine barn, det må de klare selv. Jeg har mitt eget barn som jeg har født, ammet og forsørget i 11 år med pappaen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #427 Skrevet 6. februar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Kvinnen må ENTEN ta abort (det vil si medisinsk eller kirurgisk inngrep i hennes kropp, med fare for tunge psykiske virkninger i ettertid) ELLER føde (alltid et faremoment, ubehag, smerte osv osv). Mannen har kun den økonomiske biten i det sistnevnte tilfellet. Han merker ingenting på kroppen. Anonymkode: 4c696...7c4 Nettopp. Rettighetene må stå i forhold til belastningen: kvinner får bestemme over sin egen kropp, mannen får bestemme over sin egen økonomi. Anonymkode: 80ea0...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #428 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det mener jeg. Jeg mener at kvinner heller ikke skal ha rett til abort. Så lenge det er et samtykkende samleie er begge parter inneforstått med at det kan bli graviditet og dermed faller retten til abort bort. Er man ikke klar for barn så ka ma heller ikke ha samleie. Dette passer kanskje i tråden med upopulære meninger.... Anonymkode: 34fac...9cc Vi så jo hvordan det gikk da det ikke var lovlig. Kvinner tok abort likevel, på mer lugubre og ulovlige måter, og flere døde. Anonymkode: 286de...35b 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #429 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp. Rettighetene må stå i forhold til belastningen: kvinner får bestemme over sin egen kropp, mannen får bestemme over sin egen økonomi. Anonymkode: 80ea0...1ce Anbefaler å bruke deler av økonomien på prevensjon, herrer. Anonymkode: 286de...35b 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #430 Skrevet 6. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: så du skriver som både anonym og med brukernavn? Festlig. Da kan jo du stille deg først i køen og åpne lommeboken din og betale for alle ungene disse mannfolkene puler frem. Jeg skal ikke være med å betale for det. Anonymkode: c64c0...18f Har du lommeboka åpen for alle abortene som tas da? Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #431 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Velger man å få barn som par eller alene. Bør man ha økonomisk kapasitet til å ta det ansvaret. Velger kvinnen å gjennomføre graviditeten selv om mannen ikke ønsker, burde hun stå for økonomiske ansvaret alene. Staten skal ikke inn å hjelpe til mer enn de allerede gjør mener jeg. Det er ingen menneskerett til å få barn og mannens ord bør også telle sterkere så ja til juridisk abort. Anonymkode: 90329...9d5 Det er barnas menneskerett å ikke vokse opp i fattigdom og sulte i hjel. Så nei, det blir aldri slik at staten står og ser på at et barn sulter i hjel eller bor på gata. Vi har en velferdsstat. Anonymkode: 4c696...7c4 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #432 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det mener jeg. Jeg mener at kvinner heller ikke skal ha rett til abort. Så lenge det er et samtykkende samleie er begge parter inneforstått med at det kan bli graviditet og dermed faller retten til abort bort. Er man ikke klar for barn så ka ma heller ikke ha samleie. Dette passer kanskje i tråden med upopulære meninger.... Anonymkode: 34fac...9cc Da blir det ikke noe sex i Norges vidstrakte land, gitt. Så ris til deres egen bak, med andre ord. Anonymkode: 4c696...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #433 Skrevet 6. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig gidder de ikke. De gidder ikke å ha bivirkninger selv (det ser man i utviklingen av mannlige p-piller), de vil ikke betale for prevensjon som kvinnen bruker, for det er jo HUN som bruker den, ergo hennes utgift. De vil pule gratis og uten konsekvenser, på den mest deilige måten (uten gummi). Guttunger, kalles det. Anonymkode: 4c696...7c4 Hva synes du om kvinner som velger å ligge med, og i mange tilfeller få barn med, slike menn? Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #434 Skrevet 6. februar 2024 Anonyme-meg skrev (6 minutter siden): Ja jeg gjorde vist det her. Jeg er ikke interessert i å betale for andre sine barn, det må de klare selv. Jeg har mitt eget barn som jeg har født, ammet og forsørget i 11 år med pappaen. Men det er slik det blir, hvis det blir innført juridisk abort, som brukes i stor skala. Da vil VI (dette inkluderer altså deg) måtte betale mer i skatt for at disse mennene skal slippe. Velkommen. Anonymkode: 4c696...7c4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #435 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nettopp. Rettighetene må stå i forhold til belastningen: kvinner får bestemme over sin egen kropp, mannen får bestemme over sin egen økonomi. Anonymkode: 80ea0...1ce Så da veltes det over på staten. Nydelig. Anonymkode: 4c696...7c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #436 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler å bruke deler av økonomien på prevensjon, herrer. Anonymkode: 286de...35b De trenger jo ikke det, så lenge kondomer er GRATIS. Anonymkode: 4c696...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #437 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du lommeboka åpen for alle abortene som tas da? Anonymkode: 80ea0...1ce Vi betaler allerede for disse abortene over skatteseddelen. Så ingen stress. Anonymkode: 4c696...7c4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #438 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi så jo hvordan det gikk da det ikke var lovlig. Kvinner tok abort likevel, på mer lugubre og ulovlige måter, og flere døde. Anonymkode: 286de...35b Nettopp. I tillegg er det ikke heldig at kvinner som enten overhodet ikke vil ha barn, eller ikke har omsorgsevne (alkohol, rus, psykiske problemer) skal få barn og ødelegge dem. Og nei, dere som er imot abort, ikke snakk om fosterhjem og solskinnshistorier derfra. Allerede i dag er det stor mangel på fosterhjem. Anonymkode: 4c696...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #439 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva synes du om kvinner som velger å ligge med, og i mange tilfeller få barn med, slike menn? Anonymkode: 80ea0...1ce For mange er det valget om å være i et forhold med slik mann (som det er 90 prosent av), eller være alene. De færreste ønsker å være alene livet ut. Anonymkode: 4c696...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #440 Skrevet 6. februar 2024 Jeg skjønner ikke problemstillingen. I stedet for juridisk abort bør jo de mennene som er opptatt av dette jobbe for å få egen prevensjon lett tilgjengelig. Prevensjon som de kan ta ansvar for selv og som gir dem mulighet for å ha sex med sædavgang i vagina uten potensielle senere problemer Anonymkode: 5b188...b86 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå