Thyra Skrevet 6. februar 2024 #401 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ... Selv i lange samboerskap hvor det hele tiden har foreligger en enighet om at det IKKE ønskes barn, men hvor kvinnen likevel vlir gravid pga f eks slurving med p-piller? Du mener at menn aldri kan stole på kvinners ord og at det MÅ praktiseres sølibat eller brukes kondom frem til den mannlige steriliseringen er et faktum? Anonymkode: 7b860...67d Å være enig om at det ikke ønskes barn er ikke det samme som at man har avtalt abort om uhellet skulle være ute. Og "slurvet med p-pillene", forglemmelser kan oppstå, man jan kaste opp eller ha diare, og selv ved riktig bruk er ikke p-piller 100 % sikkert. Så om kvinnen likevel blir gravid, betyr ikke det at han ikke kan "stole på kvinnens ord". Kvinner som tar p-piller eller bruker spiral risikerer ulike bivirkninger. Det koster penger, kreves oppfølging av lege, og det er et styr å huske å ta p-piller. Ganske lettvindt for menn å overlate hele ansvaret for at det ikke skal bli barn til kvinnen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #402 Del Skrevet 6. februar 2024 Olaug Olsen skrev (1 minutt siden): Man kan vel bare løse dette ved å la den biologiske faren betale seg ut med et engangsbeløp? Det er et mentalt problem for dem, dersom de må forholde seg til barnet (og moren, som de må "samarbeide" med) resten av livet. La dem betale en sats basert på situasjonen på det tidspunktet da de hadde pult. En slags bot, som kan være bestemt av staten, eller inntekstsbasert. De får innvilget abort, og så ferdig med saken! Hvis boten er høy nok, kan det ha avskrekkende effekt, og de kommer til å tenke seg om før de går ut og har sex. Dette kan være et flott tiltak i forhold til å endre den destruktive mannskulturen. Tror du ikke at vi alle ser at du er mann? Anonymkode: c64c0...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #403 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konsekvenser av egne valg er noe alle skal kjenne på. Ingen er interessert i ta regningene dine for alle ungene du puler på kvinner. Anonymkode: c64c0...18f Jeg er kvinne jeg.. Anonymkode: 90329...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #404 Del Skrevet 6. februar 2024 Thyra skrev (Akkurat nå): Å være enig om at det ikke ønskes barn er ikke det samme som at man har avtalt abort om uhellet skulle være ute. Og "slurvet med p-pillene", forglemmelser kan oppstå, man jan kaste opp eller ha diare, og selv ved riktig bruk er ikke p-piller 100 % sikkert. Så om kvinnen likevel blir gravid, betyr ikke det at han ikke kan "stole på kvinnens ord". Kvinner som tar p-piller eller bruker spiral risikerer ulike bivirkninger. Det koster penger, kreves oppfølging av lege, og det er et styr å huske å ta p-piller. Ganske lettvindt for menn å overlate hele ansvaret for at det ikke skal bli barn til kvinnen. Da burde de i de minste betale for oppfølging og prevensjonen, men det gidder de vel ikke. Anonymkode: c64c0...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #405 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er dyrt å ha barn. Anonymkode: 80ea0...1ce Akkurat. Så du er villig til å betale en del av dette for at en mann som puler uten prevensjon, skal slippe. Jeg er ikke villig. Anonymkode: 4c696...7c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #406 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er kvinne jeg.. Anonymkode: 90329...9d5 Nei, det er du jaggu meg ikke. Anonymkode: c64c0...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 6. februar 2024 #407 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er du jaggu meg ikke. Anonymkode: c64c0...18f Jo det er jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #408 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi må anta at kvinnen var like delaktig. Hvorfor skal vi ikke være like strenge med henne? Visste hun ikke at det kunne bli barn av det? Anonymkode: 80ea0...1ce Kvinnen vet at hun kan ta angrepille og evnt. abort. Mannen vet han ikke kan det. Vi er strengere med ham fordi han har færre muligheter etter lovverket. Man kan ikke tyte om mannlig abort når det ikke finnes. Da får man heller forsøke å endre regelverket. Men enn så lenge får man faktisk forholde seg til virkeligheten. Når du puler, uten prevensjon, og på den måten sier fra deg mye kontroll, så overlater du resten av valgene til en dame du kjenner eller ikke kjenner. Og hvis du ikke tenker over dette faktum, og velger å ikke beskytte deg, og ikke vil ha barn, ja - så er du idiot. Så kan man godt diskutere mannlig abort selvfølgelig, men det er noe annet. Anonymkode: 286de...35b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 6. februar 2024 #409 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men igjen, dette gjelder for begge. Hvis hun får et barn er det fordi hun frivillig har valgt å få det. Hennes valg må også være hennes ansvar. Anonymkode: 80ea0...1ce Jeg tenker at både menn og kvinner som ikke ønsker barn har et selvstendig ansvar for å unngå å bli gravid/unngå å gjøre noen gravid. Og om en av partene synes det å få barn er helt krise, har vedkommende et ekstra ansvar for å unngå graviditet. Det er ikke alle som ser abort som et alternativ, selv om det er lovlig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #410 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat. Så du er villig til å betale en del av dette for at en mann som puler uten prevensjon, skal slippe. Jeg er ikke villig. Anonymkode: 4c696...7c4 Ikke jeg heller. Om en puler uten prevensjon om kvinnen blir gravid er det ikke samfunnets ansvar å betale bidrag. Hvor dum går det egentlig an å være? Som noen forvokste unger i en voksen kropp. Anonymkode: c64c0...18f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #411 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinnen må alltid ta ansvar og om du ikke skjønner biologen, må du holde deg unna kvinner. Som mann er du ansvarlig for alle ungene du puler på deg. Jeg skal ikke betale for at du skal være ute å slenge med pikken din. Anonymkode: c64c0...18f Nettopp. Kvinnen må ENTEN ta abort (det vil si medisinsk eller kirurgisk inngrep i hennes kropp, med fare for tunge psykiske virkninger i ettertid) ELLER føde (alltid et faremoment, ubehag, smerte osv osv). Mannen har kun den økonomiske biten i det sistnevnte tilfellet. Han merker ingenting på kroppen. Anonymkode: 4c696...7c4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 6. februar 2024 #412 Del Skrevet 6. februar 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said: En abort koster et par tusen. Forsørgelse av et barn i 18 år koster 1 million. Kjenn forskjellen. Anonymkode: 4c696...7c4 Etter at de 18 årene er gått blir jo barnet etter hvert en voksen skattebetaler som gir tilbake til samfunnet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #413 Del Skrevet 6. februar 2024 Anonyme-meg skrev (1 minutt siden): Jo det er jeg... så du skriver som både anonym og med brukernavn? Festlig. Da kan jo du stille deg først i køen og åpne lommeboken din og betale for alle ungene disse mannfolkene puler frem. Jeg skal ikke være med å betale for det. Anonymkode: c64c0...18f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #414 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Kvinnen må ENTEN ta abort (det vil si medisinsk eller kirurgisk inngrep i hennes kropp, med fare for tunge psykiske virkninger i ettertid) ELLER føde (alltid et faremoment, ubehag, smerte osv osv). Mannen har kun den økonomiske biten i det sistnevnte tilfellet. Han merker ingenting på kroppen. Anonymkode: 4c696...7c4 Mannfolkene snakker om abort som om det er å knaske på drops. Anonymkode: c64c0...18f 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #415 Del Skrevet 6. februar 2024 Thyra skrev (6 minutter siden): Å være enig om at det ikke ønskes barn er ikke det samme som at man har avtalt abort om uhellet skulle være ute. Og "slurvet med p-pillene", forglemmelser kan oppstå, man jan kaste opp eller ha diare, og selv ved riktig bruk er ikke p-piller 100 % sikkert. Så om kvinnen likevel blir gravid, betyr ikke det at han ikke kan "stole på kvinnens ord". Kvinner som tar p-piller eller bruker spiral risikerer ulike bivirkninger. Det koster penger, kreves oppfølging av lege, og det er et styr å huske å ta p-piller. Ganske lettvindt for menn å overlate hele ansvaret for at det ikke skal bli barn til kvinnen. Akkurat. Min mann har sterilisert seg, fordi vi ikke ønsker flere barn. Likevel, da vi snakket om hva vi gjør i tilfellet sædledere plutselig vokser sammen igjen, slik det kan være i svært sjeldne tilfeller. Da sa han at han kom til å støtte meg uansett hva jeg bestemte meg for. Altså, enten abort eller beholde. Han hadde aldri presset meg til abort hvis jeg så det som psykologisk umulig å gjennomføre den. Dette er en VOKSEN mann som a) har tatt ansvar for prevensjon, slik at jeg skulle slippe årevis med bivirkninger og sykdom grunnet hormonelle preparater og b) har verbalt uttrykt sitt standpunkt til eventuelle uhell. Anonymkode: 4c696...7c4 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #416 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da burde de i de minste betale for oppfølging og prevensjonen, men det gidder de vel ikke. Anonymkode: c64c0...18f Selvfølgelig gidder de ikke. De gidder ikke å ha bivirkninger selv (det ser man i utviklingen av mannlige p-piller), de vil ikke betale for prevensjon som kvinnen bruker, for det er jo HUN som bruker den, ergo hennes utgift. De vil pule gratis og uten konsekvenser, på den mest deilige måten (uten gummi). Guttunger, kalles det. Anonymkode: 4c696...7c4 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #417 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne jeg.. Anonymkode: 90329...9d5 Ok, vi gidder ikke å betale høyere skatt for at din pulevenn skal slippe. Sånn. Anonymkode: 4c696...7c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #418 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannfolkene snakker om abort som om det er å knaske på drops. Anonymkode: c64c0...18f Ikke mannfolk. Guttunger. Umodne, egoistiske guttunger som verken ønsker å lese seg opp på emnet eller har empati med den de liksom skal elske. Anonymkode: 4c696...7c4 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #419 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig gidder de ikke. De gidder ikke å ha bivirkninger selv (det ser man i utviklingen av mannlige p-piller), de vil ikke betale for prevensjon som kvinnen bruker, for det er jo HUN som bruker den, ergo hennes utgift. De vil pule gratis og uten konsekvenser, på den mest deilige måten (uten gummi). Guttunger, kalles det. Anonymkode: 4c696...7c4 Mannfolkene i denne tråden vil leve som barn uten ansvar. Åååå, jeg får ikke pule uten å ta ansvar. Anonymkode: c64c0...18f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #420 Del Skrevet 6. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinnen må alltid ta ansvar og om du ikke skjønner biologen, må du holde deg unna kvinner. Som mann er du ansvarlig for alle ungene du puler på deg. Jeg skal ikke betale for at du skal være ute å slenge med pikken din. Anonymkode: c64c0...18f Jeg kan slenge med pikken min så mye jeg vil, men du blir ikke gravid før du VELGER å ha ubeskyttet sex med meg. Jeg er helt enig i at du ikke skal betale for at jeg slenger med pikken. Men da skal faen ikke jeg betale for at du bretter ut den ubeskyttede fitta di til ubrukelige mannfolk heller. Har du pult en fremmed og blitt gravid og vil beholde barnet? Kjør på, men du får betale prisen for ditt eget valg selv. Anonymkode: 80ea0...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå