Gå til innhold

Syk av Diane p-piller?


Fremhevede innlegg

Gjest 90009009
Skrevet

Hei!

Fikk foreskrevet Diane for mine hudproblemer, av min hudlege i apr./mai. Begynnte vel rundt denne tidene å bruke de. Har den senere tiden vært ofte syk, så nå lurer jeg på om det kan ha noe med disse p-pillene å gjøre. Er nemlig i utganspunktet en persomn som ikke blir serlig fort syk. Har forøvrig et bra kosthold, så det skulle ikke være det som er årsaken.

Har i tillegg til sykdom lagt noe veldig på meg på rumpe å lår, men ikke på de andre stedene på kroppen. Jeg har ikke spist noe mer i det siste eller trent sesrlig mindre, så jeg har en viss følelse av at det er p-pillene som har sørget for vektøkningen. GIkk på yasmin før, og følte ikke at jeg gikk opp i vekt med disse.

Er det noen med samme erfaringer fra Diane p-pillen? Vet noen om jeg vil gå ned i vekt, hvis jeg går tilbake til yasmin eller kanskje p-ringen, som visst skal være mye bedre for kroppen. Er så deppa og lei av mye sykdom og økt vekt.

Setter veldig stor pris på HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er Diane-pillene som har gjort deg syk, må du nok diskutetere med legen din. Men det er tydeligvis helt individuelt hvilke bivirkninger man får av de forskjellige P-pillene.

Det jeg forøvrig vet når det gjelder Yasmin-pillene er at de ikke binder vann i kroppen slik som en del andre P-piller kan gjøre...jeg bruker Yasmin og har ikke merket noen vektøkning av disse.

Hvis man binder vann i kroppen kan man virke større (og veie mer pga vannet).

Kjenner ei som etter bruk av Diane la på seg 20 kg.....men kjenner også andre som ikke har lagt på seg.....ofte veldig individuelt.

Gjest 90009009
Skrevet

Hei!

Takk for svar! Men jeg skjønner at jeg må forhøre meg med legen hvorfor jeg har blitt så m ye dårlig. Når det gjelder det med vekt, vet du om hun gikk ned de 20 kg. etter at hun sluttet med Diane? Vil jo helst bruke et annet prev. midd./hud. midd., slik at jeg kan få kommet ned til min trivselese vekt.

Fint om du hadde giddet å svare meg:)

Skrevet

Vet rett og slett ikke om hun har sluttet med Diane ennå....har ikke snakket med henne i d siste.

Vet hun vurderer å begynne med Yasmin.

Hun fikk Diane av samme grunn som deg...hudproblemer...og vet at hun har panikk for å få de samme hudproblemene igjen.

Jeg begynte med Yasmin både fordi jeg ville ha et prevensjonsmiddel (som også ikke ville innebære vektøkning) og fordi jeg ennå har litt kviser (er 32 år) ...og denne pillen skulle også hjelpe mot dette (for noen)...og jeg har merket en liten forbedring....men d er faktisk også noen som kan få kviser av dem.... !!....(er nevnt som en mulig bivirkning på pakningsvedlegget). Så som du sikkert forstår er det veldig individuelt hvordan vi reagerer på de forskjellige pillene....

  • 6 år senere...
Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

Jeg ble ofte kvalm da jeg gikk på Diane, prøvde billigversjonen de anbefaler på apoteket, og har ikke merket noe problemer med den!

Syns pillene fungerer bra, og jeg har ikke økt i vekt. Har ikke problemer med akne lenger, men holder meg til Diane siden adre merker har gitt meg kviser.

Eneste kroppslige endringen jeg merket da jeg sluttet med Diane en periode var at puppene ble mindre(kan ha vert at jeg trente mye den perioden), og jeg hadde en periode med kviser, de forsvant igjen..

Anbefaler ellers alle med akne å holde seg borte fra meieri produkter. Har merket stor forskjell etter jeg hoppet over til soya. Ellers kan det hjelpe å kutte ned på hvete også. Melk og hvete er betennelseshevende, og øker slimproduksjonen i kroppen. Man er hva man spiser;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...