Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heii!!😊 Jeg er en barnehagelærer som tenker å ta videreutdanning innenom spesialpedagogikk gjennom udir. Er det noen som har erfaring fra det? Og noen som vet hva jeg kan jobbe med etterpå? Har lyst å slutte i barnehage og jobbe innenfor ppt, barnevernet eller skole. 

https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/etter-og-videreutdanning/pedagoger-barnehage/om-videreutdanning-for-barnehagelarere/#a198708

Anonymkode: 76221...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du først skal studere spesialpedagogikk tar du enten mastergrad eller et årsstudium. Disse videreutdanningene i gjennom Udir er jo kun 30 stp, du får jo ikke brukt det til noe annet enn å øke din kompetanse i barnehagen. 

Du må ha mastergrad for å jobbe i PPT. 

Anonymkode: 727a2...215

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

30 sp? Er det noe lureri for å øke kompetanse i barnehagen, men samtidig beholde barnehagelærerne?

Anonymkode: a046b...97f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Godt poeng, men har egentlig ikkje mulighet til å ta master eller årsstudium no. Er 30 studiepoeng for lite eller negativt? Gjennom udir kan eg forsette å arbeide samtidig å studere. 

Skrevet

Ville definitivt tatt mer enn 30 stp. om du vil jobbe i PPT eller barnevern. 30 stp. er jo veldig lite. Stillinger jeg har sett utlyst etterspør alltid master i spesialpedagogikk/ psykologi / logoped/ barnevern,evt. bachelor men med mye erfaring.

Men, du kan muligens få jobb i skole som miljøarbeider med barnehagelærer+ 30 stp. spesialpedagogikk? Vil likevel tro barnehage er mest aktuelt.

Jeg er lektor 10.-13.trinn - ser ikke for meg at 30 stp. spesialpedagogikk hadde fått meg ut av skolen og over til PPT. Da hadde jeg tatt minimum master i det.

Hvorfor kan du ikke ta master?

Anonymkode: e3000...7b6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Godt poeng, men har egentlig ikkje mulighet til å ta master eller årsstudium no. Er 30 studiepoeng for lite eller negativt? Gjennom udir kan eg forsette å arbeide samtidig å studere. 

Det er for lite. 60 studiepoeng er et minimum. Men hvorfor kan ikke du ta master? Det skal være overkommelig å ta en mastergrad, samtidig som man jobber. 

Jeg tar en samling og nettbasert master i spesped, og mange av mine medstudenter både jobber og studerer fulltid. Men det er samling kun en gang i måneden (man-fre).

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 1.52):

Det er for lite. 60 studiepoeng er et minimum. Men hvorfor kan ikke du ta master? Det skal være overkommelig å ta en mastergrad, samtidig som man jobber. 

Jeg tar en samling og nettbasert master i spesped, og mange av mine medstudenter både jobber og studerer fulltid. Men det er samling kun en gang i måneden (man-fre).

Ikke meg som er ts, men hvor tar du utdanningen? Vet du hva karakterkravet var for å komme inn?

Anonymkode: e272d...4f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke meg som er ts, men hvor tar du utdanningen? Vet du hva karakterkravet var for å komme inn?

Nord Universitet 

Master i Tilpasset Opplæring, med fordypning i Spesialpedagogikk

https://www.nord.no/studier/master-i-tilpasset-opplaering-med-fordypning-spesialpedagogikk-yrkesdidaktikk-eller-profesjonsfaglig-digital-kompetanse-master-2-ar

Jeg vet ikke hva karakterkravet er, men jeg tror at jeg hadde 2,63. Som er litt over C?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 8.46):

Heii!!😊 Jeg er en barnehagelærer som tenker å ta videreutdanning innenom spesialpedagogikk gjennom udir. Er det noen som har erfaring fra det? Og noen som vet hva jeg kan jobbe med etterpå? Har lyst å slutte i barnehage og jobbe innenfor ppt, barnevernet eller skole. 

https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/etter-og-videreutdanning/pedagoger-barnehage/om-videreutdanning-for-barnehagelarere/#a198708

Tviler på at du får brukt denne utdannelsen utenom bhgen, som andre sier er disse videreutdanningene tenkt for å heve kompetansen i barnehagen, men du får ikke mer lønn av den grunn. 

Jeg jobbet som ped.leder i 20 år før jeg tok spesialpedagogikk 1 og 2, tilsammen 60 studiepoeng, over 2 år ved siden av full jobb. Da er man kvalifisert til å jobbe som bla. spesialpedagog i skolen som jeg gjør nå. 

For å jobbe i PPT og i barnevernet må du ha master. 

Anonymkode: 75f10...b48

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nord Universitet 

Master i Tilpasset Opplæring, med fordypning i Spesialpedagogikk

https://www.nord.no/studier/master-i-tilpasset-opplaering-med-fordypning-spesialpedagogikk-yrkesdidaktikk-eller-profesjonsfaglig-digital-kompetanse-master-2-ar

Jeg vet ikke hva karakterkravet er, men jeg tror at jeg hadde 2,63. Som er litt over C?

Takk for svar! Det blir litt langt unna, selvom det er samlingsbasert. Søker på master i pedagogikk og spesialpedagogikk på høgskolen i innlandet og har samme poengsum som deg, men er redd det ikke holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...