Gå til innhold

Før du er utro......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt uvanlig post, men jeg leste denne på quora. En kvinne lurte på hvordan hun kunne reparere et forhold etter å ha vært utro og mente at det måtte være en måte å gjøre dette på siden det var bare en kort greie, hun var virkelig lei seg og ønsket å legge stor innsats i å redde forholdet.

Dette var svaret fra en annen bruker:

I had an affair on my wife with a coworker for roughly around three years, and I never understood the damage that I did to my wife, my family, and all of our friends. My wife is totally destroyed. We’ve tried to work it out two different times but we’re actually going to get a divorce because she can’t live with the betrayal. I will say this to anyone before you have an affair. It does destroy peoples lives. The sexual pleasure or the desires we get from it is not worth the damage that you do to the people around you and the people that you love. I can say that I’ve lost everything I’ve ever had in my life over having an affair and betraying my wife. And now after 2 1/2 months of trying to reconcile for the second time , she can’t physically or emotionally deal with it. My wife is a beautiful woman that can have any man that she wants, but she never wants me ever again, and I will have to live without the rest of my life, knowing that I’ve destroyed my entire marriage, my entire family, and my entire group of friends that we had for last 13 years. so if you think you’re going to have an affair and think that you’re gonna come out unscathed with your partner or your spouse, think again because if you want answers, just message me because I can tell you it’s the worst thing that I’ve ever done in my entire life.

Our lives and families will never be the same. i had such a great life, and i chose to betray it with my own personal sexual satisfaction. Not caring for anything or anyone else but my own ego. I have learned so much about myself these last 8 months . I wasn’t as good of a person as I acted or thought. My wife has made me realize I was selfish and deep down a horrible person inside. I have a lot to learn from this, it will take the rest of my life, trying to forgive myself for what I’ve done.

My wife has to carry this with her as well for the rest of her life, thinking she wasn’t good enough, when she did nothing wrong.

Take if from a man that HAD it all, and now really has nothing with or without her. It’s not worth it to destroy trust in your marriage. It will never be the same ever even if you both decide to reconcile. They will never ever forget or forgive it too hurtful and painful. My wife asked if the rolls were reversed what I would do? I said I’d be devastated.

She told me two days ago. You want me to forgive you and stay with you so you can feel good and stop your pain, but it’s ok for me to be reminded everyday just looking at you knowing what you’ve have done me which is destroyed my life.

I’m hurting knowing she is divorcing me, because of what I have done. We’re living in the same house until we finalize the divorce, and it’s so hard. But I did this and I have to pay the ultimate price and that’s losing everything I love. I can’t expect her to love me ever again. I’m not the victim she is and I’m feeling like I’m the victim at times, because she’s now processed this and following through with the divorce.

she’s a beautiful, and very intelligent woman, and will move one someday to become a better than ever version of herself, while I even though successful myself, I’ll drown in guilt and won’t ever reach my full potential because of this. I’m 52 and she’s 43.

I’m keeping the house that she really built into a home. She told me you’re taking the last remaining thing from me and that’s my home. She no longer wants the home she once said she loved so much. It’s heartbreaking.

I just had shoulder surgery today 1/22 and will be down for awhile and she still is willing to take care of me while she is still living here.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva man gjør etter utroskap, så er NOE for alltid ødelagt. Jeg ble (ærlig talt på grunn av barna, hadde vi ikke hatt de hadde jeg aldri gjort ett forsøk etter utroskap). Men, noe er forandret for alltid Uansett. Man har ikke lenger den følelsen av at man har en person man kan stole mer på enn alle andre i verden. 

Anonymkode: 31d96...a80

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er en vesentlig forskjell mellom å være  utro i et fungerede, godt forhold, og å være utro mot et partner som ikke vil ha deg.

Svaret på KG er alltid «jammen, så dump ham/henne først da!». Det er opplagt løsningen når man er 23 og fri og frank. Når man har småbarn og huslån og forpliktelser så sitter den avgjørelsen dypere inne.

Anonymkode: 0276f...211

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er en vesentlig forskjell mellom å være  utro i et fungerede, godt forhold, og å være utro mot et partner som ikke vil ha deg.

Svaret på KG er alltid «jammen, så dump ham/henne først da!». Det er opplagt løsningen når man er 23 og fri og frank. Når man har småbarn og huslån og forpliktelser så sitter den avgjørelsen dypere inne.

Ja, hvis man er egoist så. 

Anonymkode: d2f96...927

• Liker 2
Skrevet

Er bare søppel som tar steget til utroskap.

Jeg er søppel selv,men skal ikke ha skyden for å drive hor.

Anonymkode: 546b4...231

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Utroskap i et fungerende godt forhold er jo knapt utroskap. I et fungerende godt forhold har man forståelse for at seksualitet ikke er begrenset til et individ, og at det ikke har noe med relasjonen man har med samboer å gjøre. 

Anonymkode: 03804...ada

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Utroskap i et fungerende godt forhold er jo knapt utroskap. I et fungerende godt forhold har man forståelse for at seksualitet ikke er begrenset til et individ, og at det ikke har noe med relasjonen man har med samboer å gjøre.

Så lenge du er inneforstått med at du bør trippelsjekke at dere er på samme bølgelengde først. Problemet i første post var jo nettopp at personen først etterpå forstod hvordan dette landet. Og, når han i ettertid forstod på sin partner hvilket svik dette var, så ble han dårlig selv. 
...og ser tilbake på sitt kjempeflotte fungerende forhold som han ødela med sitt sidesprang og er maktesløs til å redde det.

Det kan godt hende ditt fungerende forhold er med en partner som deler ditt syn på at "seksualitet ikke er begrenset til et individ". For all del, slå dere løs. Men hvis du hevder at "partner ville synes det er greit sålenge vi ikke snakker om det", så er du ute og sykler i mine øyne.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Bekjennelser fra angrende syndere gjør ikke så sterkt inntrykk på meg. 

Han som alle skjønte vel at utroskap som blir oppdaget fører til problemer. Og gjorde det allikevel. 

Hans lærdom er bare nytte til han selv. Og selv der vet vi ikke om lærdommen sitter før han har vært i et langvarig forhold uten å være utro. Talk is cheap 

Anonymkode: eb48b...787

• Nyttig 3
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Bekjennelser fra angrende syndere gjør ikke så sterkt inntrykk på meg. 

Han som alle skjønte vel at utroskap som blir oppdaget fører til problemer. Og gjorde det allikevel. 

Hans lærdom er bare nytte til han selv. Og selv der vet vi ikke om lærdommen sitter før han har vært i et langvarig forhold uten å være utro. Talk is cheap 

Anonymkode: eb48b...787

Jeg tenker at hvis han hadde lest sin egen erfaring før han hadde sidespranget, så kanskje han hadde endret mentalitet før han satte seg i den situasjonen at det var ingen vei tilbake. Og jeg tror han har endret seg. Men, som du sier, det hjelper så lite. Man pleier å si at erfaring er læring du får etter at du trengte den. I dette tilfellet så er det jo veldig sant.

Det er alltid litt vanskelig å avgjøre anonyme innspill som f.eks fra anonymbruker "..ada" er ren trolling, men jeg tror faktisk det er mannfolk der ute som tenker at "hun unner meg nok det. Siden hun er glad i meg og man lever jo bare en gang". De tror de ville blitt møtt med en grad av "forståelse" og at man kommer langt ved å legge seg flat osv osv.

Hvis bare 1 av 5 av de tar det til seg, så synes jeg at det er verdt å poste. I tilfelle hans lærdom er nyttig for flere.
Og da ikke bare hvor mye man ødelegger, men også hvor fånyttes etterpåklokskapen er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uansett hva man gjør etter utroskap, så er NOE for alltid ødelagt. Jeg ble (ærlig talt på grunn av barna, hadde vi ikke hatt de hadde jeg aldri gjort ett forsøk etter utroskap). Men, noe er forandret for alltid Uansett. Man har ikke lenger den følelsen av at man har en person man kan stole mer på enn alle andre i verden. 

Det er så sant det du skriver her ❤️.

Kjenner meg veldig igjen......

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi lever ikke helt monogamt, så for min del har den rent fysiske delen av dette med utroskap egentlig ganske lite å si, utover det å risikere smitte/graviditet jeg hadde følt et enormt kaldt raseri over om det ikke engang ble brukt kondom. For min del kunne vi levd mer polygamt enn vi gjør, for jeg har ikke den veldige koblingen mellom seksuelle opplevelser og tilfredsstillelse og kjærlighet. 

Å gå bak ryggen på hverandre og løgn derimot,  slikt takler jeg ikke, og heller ikke at partner har såpass lite selvkontroll at han ikke holder seg til reglene han så absolutt har vært med på å sette. Mer enn meg nærmest, siden jeg fint kunne involvert flere seksuelt, uten problemer. Jeg vet at jeg ikke verken kan klare å tilgi, glemme eller respektere en partner som lyver, eller som mangler selvkontroll til å følge egne liksom så utrolig vesentlige og fundamentale regler. Så utroskap hadde vært døden for vårt forhold. Jeg hadde ikke engang hatt det i meg å prøve å tilgi slikt, og det vet han. Likevel har jeg litt følelsen av at det egentlig ikke er at jeg ville forlate ham som virkelig har satt seg i ham angående hvilke konsekvenser slikt valg medfører. Selv om jeg har vært veldig ærlig om denne konsekvensen, og at jeg ikke engang ville prøve å tilgi, virker det likevel som han på et vis tenker "Hun sier det, men hun hadde nok sikkert ikke forlatt meg. Hun elsker meg jo!" Der tar han feil, men det som faktisk virker å få ham til å skjønne hvor ødeleggende en slik handling vil være er at jeg også har sagt at jeg ikke nødvendigvis vil fortelle til ham at jeg oppdager noe slikt, men da anser våre avtaler angående seksuelle restriksjoner som oppløst. Oppløst av ham. Jeg ville gått, men ikke nødvendigvis umiddelbart, for jeg hadde antagelig blitt iskald rasende nok til å planlegge bruddet. Sørge for mitt og bli praktisk klar for det. Uten dårlig samvittighet for dette også, for HAN hadde jo tatt dette valget. HAN hadde brutt lojaliteten oss to mellom. Inkludert ærlighet og at jeg ikke har rett til å også ha sex med hvem jeg ønsker. Kan han gå bak min rygg, lyve og ha sex med hvem han ønsker har jeg naturlig samme rett, når HAN har opphevet kravet om ærlighet og reglene for flørt og sex med andre. 

Jeg synes det er litt rart egentlig, men det tar han betydelig mer seriøst enn at jeg kommer til å forlate ham. For det klarer han visst ikke tro på, uansett hvor klar jeg er på det, men han vet hvor prinsippfast og stolt jeg er i forhold til at like skal være like mellom oss. At reglene vi har satt gjelder oss begge, eller ingen av oss, og at de reglene er strengere enn jeg kan håndtere, fordi han ikke håndterer utover dem. Så han er (litt merkelig for meg) mer redd for å oppheve reglene for oss begge ved å ta slikt valg enn han er for at jeg skal gå fra ham ved utroskap. Antagelig fordi han klarer å lure seg selv til å tro at jeg ville bli i forholdet tross utroskap (feil, men dog noe han tror), men han vet at jeg mener det andre. Kjenner meg for godt til å tenke at det er kun noe jeg tror, og ikke noe jeg faktisk ville gjort. 

Så snålt, men tanken på at han ved slikt valg friløser meg fra reglene vi har får ham tilsynelatende til å tenke mer over konsekvenser ved slikt valg enn at jeg vil gå fra ham ved en slik avgjørelse. Det er hva han er redd nok for til å ikke våge å gamble med dette, ikke at jeg gir utrykk for å forlate ham. For det klarer han visst ikke se for seg, men at jeg blir fri til å da ha sex med andre jeg også er absolutt grusom tanke for ham. Hvilket jeg mener burde fortelle ham at det er seriøst at jeg ville gå, for det vil han jo selv om han da oppdaget det. Det hadde ikke han klart å leve med. Han hadde blitt hysterisk. For ham hadde selve fysiske akten fått ham til å rable. Der jeg tror han kunne tenke "det er jo bare sex, betyr ingenting egentlig " om et eget slikt valg hadde det vært total krise for ham om jeg gjorde noe slikt med annen mann. Da kunne jeg sagt "bare sex, betyr egentlig ingenting " til jeg ble blå, men han hadde ikke taklet det, og DET, ikke at jeg forlater ham, er altså merkelig nok det som får ham til å være nøye på reglene vi har satt sammen. Eller egentlig han mest. 

Andre menn kan kanskje forstå dette. Noen iallefall. Jeg synes det er rart. Utfallet er jo uansett det samme, at VI blir ødelagt og reglene opphevet. Også ved brudd vil jo den naturlige konsekvensen bli at jeg kommer til å ha sex med andre menn. 

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For deg. Det er ikke nødvendigvis sånn for alle. Kona hadde et sidesprang for noen år siden. Hun fortalte meg det rett etterpå og vi snakket oss gjennom det. Synes på ingen måte det gir grunnlag for å avslutte et ellers langt og lykkelig ekteskap .

Anonymkode: c8162...e18

• Hjerte 1
Skrevet
MuffinStud skrev (10 timer siden):

Så lenge du er inneforstått med at du bør trippelsjekke at dere er på samme bølgelengde først. Problemet i første post var jo nettopp at personen først etterpå forstod hvordan dette landet. Og, når han i ettertid forstod på sin partner hvilket svik dette var, så ble han dårlig selv. 
...og ser tilbake på sitt kjempeflotte fungerende forhold som han ødela med sitt sidesprang og er maktesløs til å redde det.

Det kan godt hende ditt fungerende forhold er med en partner som deler ditt syn på at "seksualitet ikke er begrenset til et individ". For all del, slå dere løs. Men hvis du hevder at "partner ville synes det er greit sålenge vi ikke snakker om det", så er du ute og sykler i mine øyne.

Dette favoriserer kun indivitet som er imot utroskapen, altså verdiløst og intetsigende.

Anonymkode: c9a53...d95

• Hjerte 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble også på grunn av barna. Hadde det ikke vært for de så hadde jeg aldri vært utro. Da hadde jeg avsluttet forholdet før jeg  valgte at jeg ikke ville leve i sølibat lenger….

Anonymkode: 5a8e1...48e

Skrevet (endret)

Jeg synes det er forskjell på «utroskap med følelser» og spesielt om det har på gått en stund, eller om det kun er for sex. Det siste hadde jeg ikke hatt problemer med å til gi. «Med følelser» da må en gå noen runder sammen og få klarhet i hva som ligger i disse følelsene og hva som mangler i vårt forhold. 

Endret av Tent
Skrevet

I had an affair on my wife with a coworker for roughly around three years, and I never understood the damage that I did to my wife, my family, and all of our friends. My wife is totally destroyed. We’ve tried to work it out two different times but we’re actually going to get a divorce because she can’t live with the betrayal. I will say this to anyone before you have an affair. It does destroy peoples lives. The sexual pleasure or the desires we get from it is not worth the damage that you do to the people around you and the people that you love. I can say that I’ve lost everything I’ve ever had in my life over having an affair and betraying my wife. And now after 2 1/2 months of trying to reconcile for the second time , she can’t physically or emotionally deal with it. My wife is a beautiful woman that can have any man that she wants, but she never wants me ever again, and I will have to live without the rest of my life, knowing that I’ve destroyed my entire marriage, my entire family, and my entire group of friends that we had for last 13 years. so if you think you’re going to have an affair and think that you’re gonna come out unscathed with your partner or your spouse, think again because if you want answers, just message me because I can tell you it’s the worst thing that I’ve ever done in my entire life.

Our lives and families will never be the same. i had such a great life, and i chose to betray it with my own personal sexual satisfaction. Not caring for anything or anyone else but my own ego. I have learned so much about myself these last 8 months . I wasn’t as good of a person as I acted or thought. My wife has made me realize I was selfish and deep down a horrible person inside. I have a lot to learn from this, it will take the rest of my life, trying to forgive myself for what I’ve done.

My wife has to carry this with her as well for the rest of her life, thinking she wasn’t good enough, when she did nothing wrong.

Take if from a man that HAD it all, and now really has nothing with or without her. It’s not worth it to destroy trust in your marriage. It will never be the same ever even if you both decide to reconcile. They will never ever forget or forgive it too hurtful and painful. My wife asked if the rolls were reversed what I would do? I said I’d be devastated.

She told me two days ago. You want me to forgive you and stay with you so you can feel good and stop your pain, but it’s ok for me to be reminded everyday just looking at you knowing what you’ve have done me which is destroyed my life.

I’m hurting knowing she is divorcing me, because of what I have done. We’re living in the same house until we finalize the divorce, and it’s so hard. But I did this and I have to pay the ultimate price and that’s losing everything I love. I can’t expect her to love me ever again. I’m not the victim she is and I’m feeling like I’m the victim at times, because she’s now processed this and following through with the divorce.

she’s a beautiful, and very intelligent woman, and will move one someday to become a better than ever version of herself, while I even though successful myself, I’ll drown in guilt and won’t ever reach my full potential because of this. I’m 52 and she’s 43.

I’m keeping the house that she really built into a home. She told me you’re taking the last remaining thing from me and that’s my home. She no longer wants the home she once said she loved so much. It’s heartbreaking.

I just had shoulder surgery today 1/22 and will be down for awhile and she still is willing to take care of me while she is still living here.

Gay.

For det første hadde han sikkert sex med noen andre av gode grunner. 

For det andre skulle han ikke ha blitt tatt, så hadde det heller ikke såret noen. Han hadde et ansvar om å være diskret. Det er det som er den egentlige synden, ikke det at han var utro. 

For det tredje, når man har tatt valget om å være utro (og ja, han tok det valget vel vitende, ikke fordi han "ikke forstod" ditt og datt) så lever man selv med det valget. Man plaprer ikke til dama for å lette sin egen dårlige samvittighet. 

Anonymkode: b7add...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...