Gå til innhold

Hvorfor behandler vi dyrene så dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Torturerer de i forsøkslaboratorium, stenger de inne i små bur,kaniner flådd levende I Kina for pelsen( angorakanin) fra Kina, levende flådd. Foige grass( gåselever) Bjørnefamer i Kina hvor de står i små bur hele livet.Så de mister all muskelmasse.De taper galleblære fra bjørnene med jevne mellomrom.Hvordan kan vi behandle levende kloke vesener på den måten?

Anonymkode: aeed3...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg brukt mange timer å tenke på og felt ufattelig mange tårer over. Min konklusjon er rett og slett at mange mennesker er jævlige og egoistiske. Hvis noe kan brukes til egen vinning, så skyr de ingen midler for å skaffe det. Spesielt der penger rår! Også er det hodeløse forbrukere som finansierer det meste og kjøper den jakka med pelskragen fordi den er ''in''.

Vi må heller ikke være så naive at vi tror at Norge er et plettfritt land når det kommer til dyremishandling. Å ta inn over seg alt, tror jeg blir for mye for mange. Jeg distanserer meg noe fra det da det blir for håpløst å tenke på alt man ikke kan gjøre noe med.

Det beste vi kan gjøre er å ta bevisste valg i hverdagen. Kjøpe produkter som ikke er testet på dyr, holde oss unna mat fra dyr vi vet har hatt det unødvendig vondt og takke oss lykkelige for at vi ikke bor i land hvor dyremishandling nærmest er ''normal'' oppførsel. Selvfølgelig ville det beste vært å være veganer og leve helt dyrefritt, men det er ikke oppnåelig for de fleste.

Likevel er det verdt å ta et ekstra dypdykk og undersøke. Sjekk hvor maten kommer fra. Sjekk hvordan produktet er produsert og om det er testet på dyr. Dropp å reise steder som bruker dyr som underholdning. Dropp å eie dyr i bur. 

Jeg personlig betaler gladelig mer penger for et produkt som er mer etisk og dropper ting man faktisk ikke trenger å gjøre som for eksempel sirkus/dyrepark/akvarium.

Endret av Khloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste dagen dyra er viktig er på nyttårsaften, da pga fyrverkeri. Ellers på året dumpes dyra som søppel på motorvei eller andre steder. Foreldre lar unger løpe etter fugler og ser ingenting feil med det. Men på nyttårsaften, da skal dyr beskyttes og tas hensyn til. Hvorfor ikke hele året? Det er ikke fyrverkeriet som er problemet, men menneskene!!

Vet dette ikke hadde noe med saken å gjøre altså, men det måtte ut. Har jo med dårlig behandling av dyr å gjøre dette også så.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...