Gå til innhold

Glemt PIN-kode, Samsung


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har glemt PIN-koden til mobilen min, har sikkert tastet feil 15 ganger, men får ikke opp alternativ om å taste PUK-kode. Har Samsung Galaxy S23+, noen som vet hva jeg skal gjøre for å få tastet PUK? 

Anonymkode: 8dccf...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

google it. 

Anonymkode: 568a0...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

google it. 

Anonymkode: 568a0...72d

Jeg har selvfølgelig googlet, men finner ikke svar. 

Anonymkode: 8dccf...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIM kortet ditt ble levert med PIN og PUK kode, log inn på kontoen din på nettet med levrandøren din eller finn kortet som SIM kom i der burde det også stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (4 minutter siden):

SIM kortet ditt ble levert med PIN og PUK kode, log inn på kontoen din på nettet med levrandøren din eller finn kortet som SIM kom i der burde det også stå.

Jeg har funnet PUK-koden (PIN-koden ligger ikke tilgjengelig på mine sider hos leverandøren), problemet er at jeg ikke får opp valget om å taste PUK-koden selv etter jeg har tastet feil PIN sikkert 15 ganger. Jeg prøvde å taste PUK istedet for PIN, det gikk heller ikke, nå er telefonen låst og jeg kan ikke prøve ny PIN før om en time. 

Anonymkode: 8dccf...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt skal PUK komme opp etter 3 bom forsøk på PIN så da er du vel like langt, dette er grunnen til at det er lurt å ta vare på plastkortet som SIM kortet kom i.

Er nok PIN koden til telefon du har glemt

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det PIN-koden til sim-kortet du ikke husker eller er det PIN-koden/låsekoden til selve telefonen? For om det er låsekoden til telefonen så er det ikke noe PUK men du skal få et "forgot password"-valg? https://www.imobie.com/support/how-to-unlock-samsung-phone-forgot-password.htm#:~:text=Unlock Samsung Phone Forgot Password without Losing Data,-How to unlock&text=in this method.-,Step 1.,Backup PIN or Google Account.

Anonymkode: 41252...8f1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lev

Anonymkode: 4f8b4...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Normalt skal PUK komme opp etter 3 bom forsøk på PIN så da er du vel like langt, dette er grunnen til at det er lurt å ta vare på plastkortet som SIM kortet kom i.

Er nok PIN koden til telefon du har glemt

Jeg har brevet som kom med SIM-kortet, så har både PIN og PUK tilgjengelig. 

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det PIN-koden til sim-kortet du ikke husker eller er det PIN-koden/låsekoden til selve telefonen? For om det er låsekoden til telefonen så er det ikke noe PUK men du skal få et "forgot password"-valg? https://www.imobie.com/support/how-to-unlock-samsung-phone-forgot-password.htm#:~:text=Unlock Samsung Phone Forgot Password without Losing Data,-How to unlock&text=in this method.-,Step 1.,Backup PIN or Google Account.

Anonymkode: 41252...8f1

Det gir mening at det kan være PIN-koden til selve telefonen jeg sliter med siden det ikke kommer valg om PUK, men får ikke noe forgot password-valg heller. 

Anonymkode: 8dccf...a16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

If you forget your Samsung device's lock screen password, then you will have to factory reset your device to be able to use your device again because all recent versions of Android encrypt the data on your device by default

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er PIN-koden til telefonen er det ingenting du kan gjøre. Det finnes ingen måte å komme seg forbi denne på.

Anonymkode: b2e60...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dette skjedde meg måtte jeg cowboy-hacke den tilbake til start... veldig kjedelig. Håper du finner ut av det uten å måtte ty til fullstendig restart!

Anonymkode: 80d28...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke skrudd på verken ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk? 

Anonymkode: cab28...28f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har phonero og pin og puk står på min konto når jeg logger inn. 

Anonymkode: 4a221...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har phonero og pin og puk står på min konto når jeg logger inn. 

Anonymkode: 4a221...838

På phonero. No

Anonymkode: 4a221...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har phonero og pin og puk står på min konto når jeg logger inn. 

Anonymkode: 4a221...838

TS har glemt PIN-koden til telefonen, ikke SIM-kortet. Det lagres kun på selve telefonen, og står ingen steder med mindre hun har skrevet det ned selv.

Anonymkode: b2e60...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...