AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #21 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal mann si at "det fungerer" til noe som ikke gjør det? Anonymkode: 84f9a...ad2 Særlig hvis det ikke fungerer i en akutt situasjon? Anonymkode: 84f9a...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #22 Skrevet 1. februar 2024 Du har ikke så mange andre valg enn å ta en dag om gangen. Tid er nok den beste medisinen du kan gi seg selv. Om du ikke ønsker å oppsøke verken mennesker eller natur, eller gi deg selv tid for å få det bedre - så må du jo nesten spørre deg selv om du ønsker å bli bedre? Hvis du er så negativ i møte med helsepersonell som du er i tråden her, så kan jeg jo godt forstå hvorfor du ikke får tilbud om noe mer hjelp eller blir tatt på alvor. Det er utrolig slitsomt å hjelpe mennesker som ikke tar i mot råd, eller prøver å gjøre en forandring i livet sitt. For å bli bedre krever det at du bruker de verktøyene du har fått hyppig. Det hjelper ikke å gjøre det bare en eller to ganger, men du må gjøre de 1000 ganger før du kan si om de fungerer eller ikke. Jeg har vært inn og ut av behandling i nesten 10 år, og det er først nå at ting har begynt å bli bra for min del. Anonymkode: 495f3...e08 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #23 Skrevet 1. februar 2024 . Anonym. skrev (1 minutt siden): Jeg har erfart at det er lite hjelp å få fra helsevesenet men Norge skal spare penger, på bekostning av liv. Jeg har ikke gått til privat på grunn av at jeg ikke har råd til det. Før ble jeg distrahert av film og gaming men ikke nå lenger. Samme her. Jeg kanskje ikke spiller ikke, men mange ting jeg likte å gjøre før, jeg bare ikke liker lenger. Anonymkode: 84f9a...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #24 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke så mange andre valg enn å ta en dag om gangen. Tid er nok den beste medisinen du kan gi seg selv. Om du ikke ønsker å oppsøke verken mennesker eller natur, eller gi deg selv tid for å få det bedre - så må du jo nesten spørre deg selv om du ønsker å bli bedre? Hvis du er så negativ i møte med helsepersonell som du er i tråden her, så kan jeg jo godt forstå hvorfor du ikke får tilbud om noe mer hjelp eller blir tatt på alvor. Det er utrolig slitsomt å hjelpe mennesker som ikke tar i mot råd, eller prøver å gjøre en forandring i livet sitt. For å bli bedre krever det at du bruker de verktøyene du har fått hyppig. Det hjelper ikke å gjøre det bare en eller to ganger, men du må gjøre de 1000 ganger før du kan si om de fungerer eller ikke. Jeg har vært inn og ut av behandling i nesten 10 år, og det er først nå at ting har begynt å bli bra for min del. Anonymkode: 495f3...e08 Jeg har prøvd mange ganger nok til å si at det ikke fungerer. Jeg skulle ikke ha sagt at det ikke fungerer etter bare 2-3 ganger. Anonymkode: 84f9a...ad2
Matas Skrevet 1. februar 2024 #25 Skrevet 1. februar 2024 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Fremhevede innlegg