AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 På tirsdag byttet jeg fra Sbanken til OBOS-banken. I Vipps kunne jeg se saldo på tilknyttet konto hos Sbanken, men det fungerer ikke med OBOS-banken? Vipps sier at saldo er utilgjengelig. Noen som har fått saldo fra OBOS brukskonto i Vipps? Kanskje det tar flere dager før systemene vil "snakke sammen"? Anonymkode: 804b6...0bb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Det samme skjer i Nordea, ser ikke saldo i Vipps Anonymkode: cc255...020 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det samme skjer i Nordea, ser ikke saldo i Vipps Anonymkode: cc255...020 Det var dumt, takk for svar. Anonymkode: 804b6...0bb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På tirsdag byttet jeg fra Sbanken til OBOS-banken. I Vipps kunne jeg se saldo på tilknyttet konto hos Sbanken, men det fungerer ikke med OBOS-banken? Vipps sier at saldo er utilgjengelig. Noen som har fått saldo fra OBOS brukskonto i Vipps? Kanskje det tar flere dager før systemene vil "snakke sammen"? Anonymkode: 804b6...0bb Da er det nok bare en bug akkurat nå, for jeg har Obos-banken og pleier å se saldoen på vipps. Anonymkode: 1e0b7...624
newman01 Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Sjekke saldo i Vipps OBOS står i lista, så da har du enten ikke godkjent tilgang for Vipps, eller så er det tekniske problemer. Nordea står ikke på listen
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 newman01 skrev (57 minutter siden): Sjekke saldo i Vipps OBOS står i lista, så da har du enten ikke godkjent tilgang for Vipps, eller så er det tekniske problemer. Nordea står ikke på listen Må man godkjenne tilgang for Vipps inne i nettbanken til OBOS? Anonymkode: 804b6...0bb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 Sjekket nå, og jeg ser saldoen. Har ikke gjort noe spesielt i Obos-banken for å se den. Men du verden så tungvint vipps har blitt nå. Har aldri likt appen, spesielt ikke til betaling. Men nå måtte jeg først slå pin-koden, så godkjenne med bank-id, så slå pin-koden på nytt. Bare for å logge inn. Er det alltid sånn nå? Anonymkode: 1c280...8d6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjekket nå, og jeg ser saldoen. Har ikke gjort noe spesielt i Obos-banken for å se den. Men du verden så tungvint vipps har blitt nå. Har aldri likt appen, spesielt ikke til betaling. Men nå måtte jeg først slå pin-koden, så godkjenne med bank-id, så slå pin-koden på nytt. Bare for å logge inn. Er det alltid sånn nå? Anonymkode: 1c280...8d6 Bra du ser saldo fra Obos-banken i Vipps! Jeg lar det gå en uke fra opprettelse av konto før jeg kontakter Obos / Vipps om manglende saldo hos meg. Jeg kan logge inn i Vipps med bare pinkode eller fingeravtrykk. Kanskje man må bruke bank-id hvis det er lenge siden man har vært innlogget? Anonymkode: 804b6...0bb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 TS her. Slettet OBOS-kontoen i Vipps og la den til på nytt. Nå vises saldoen i Vipps 😍 Anonymkode: 804b6...0bb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Vipps øker risikoen for lekasje på kontoen. Vips, så er pengene borte. Hvis noen her forteller meg hvilke norske banker som ikke støtter Vipps i noen form så vil jeg gjerne bytte til en av dem. Anonymkode: 90471...33e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 On 2/2/2024 at 8:59 AM, AnonymBruker said: Jeg kan logge inn i Vipps med bare pinkode eller fingeravtrykk. Kanskje man må bruke bank-id hvis det er lenge siden man har vært innlogget? Anonymkode: 804b6...0bb Mulig, jeg bruker den ikke så ofte siden jeg ikke ser mange fordeler med den. Men blir jo stadig flere som verken tar kort eller kontant, så vil ikke slette den helt. Testet igjen nå og kom inn uten bankID, så det kan være som du sier. Anonymkode: 1c280...8d6
newman01 Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Vipps øker risikoen for lekasje på kontoen. Vips, så er pengene borte. Hvis noen her forteller meg hvilke norske banker som ikke støtter Vipps i noen form så vil jeg gjerne bytte til en av dem. Anonymkode: 90471...33e Hvor har du lest slik tvilsom informasjon? Hvorfor skal kontoen lekke penger? Man trenger en godkjent transaksjon for å hente penger, og det er ikke lett å få til. Dessuten er man som bankkunde ganske godt sikret 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Synd at Obosbanken ikke tilbyr kredittkort. Jeg vil også flytte fra Sbanken, men det var litt strek i regningen med kredittkortet, som jeg vil ha. Anonymkode: 0d645...694
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Synd at Obosbanken ikke tilbyr kredittkort. Jeg vil også flytte fra Sbanken, men det var litt strek i regningen med kredittkortet, som jeg vil ha. Anonymkode: 0d645...694 Det finnes jo en hel haug uavhengige kredittkorttilbydere, ingenting som tilsier at man må, eller bør, ha det i dagligbanken. Jeg må bare bruke pinkode for å komme inn i Vipps, og jeg ser saldo på konto hos Obosbanken. Anonymkode: 2acb8...300
newman01 Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 Man bør jo ha kredittkort de stedene man får frynsegoder. DnB har Superweekend med 20% rabatt på Power titt og ofte, og en haug andre butikker. 8% rabatt på elbillading osv. BankNorwegian har bonuspoeng. Noen gir gratis inngang på lounge på flyplasser.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Synd at Obosbanken ikke tilbyr kredittkort. Jeg vil også flytte fra Sbanken, men det var litt strek i regningen med kredittkortet, som jeg vil ha. Anonymkode: 0d645...694 Bare å skaffe seg kort et annet sted. Men synd Obos sitt forsvant, det var vel for godt til å vare evig med 10% kulturrabatt. Det som virkelig irriterer er at de kan avvikle et kort midt i perioden, ble mye styr med å booke om hotell som var registrert på kortet osv. Anonymkode: 1c280...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå