Gå til innhold

Jeg vil lære å strikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsgravid og vil gjerne strikke enkle plagg til barnet, tenker i første omgang sokker, luer og koseposer. Har funnet gratis og «enkle» oppskrifter på nett, men selv disse forstår jeg lite av.

Har dere noen videoer eller hjemmesider jeg bør sjekke ut? Jeg kjenner dessverre ingen som kan lære meg dette ansikt til ansikt.

Takk på forhånd 😊

Anonymkode: 1390b...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ligger plenty på YouTube. Mer innviklede problemer får du hjelp med her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler oppskrifter fra Petiteknit. Ingen er bedre til å lage oppskrifter. Oppskriftene hennes er rett og slett veldig, veldig godt forklart, og det er gode hjelpevideoer som hører til oppskriftene.

Petiteknit har oppskrifter på babytøy. Jeg vet ikke hva det enkleste er, men se hva du finner. De er gradert i vanskelighetsgrad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter petiteknit! Ho skriver verdens beste oppskrifter og gjør livet lettere

Dessuten har hun også instruksjonsvideoer på alt man trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med «begynner jakken» fra petit knit. 
 

fin og enkel jakke og du lærer mye av å lage den😊 var den jeg begynte med. Nå kan jeg strikke mye mer kompliserte plagg. Har brukt oppskriftene fra petit knit og YouTube videoene for å lære meg teknikker. Støtter at petit knit har skrevt oppskrifter på en svært god måte. 
 

Dessverre er en del oppskrifter skrevet litt ufullstendig eller slurvete. 

Anonymkode: 35ab4...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små ting (som babysokker) er ofte vanskeligere enn store synes jeg. Knotete med pinner når det blir smått. Lue er nok det  enkleste å starte med til baby.

Ellers enig i at PetiteKnit er bra å starte med. 🙂

Anonymkode: 4ec7c...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 16.47):

Jeg er førstegangsgravid og vil gjerne strikke enkle plagg til barnet, tenker i første omgang sokker, luer og koseposer. Har funnet gratis og «enkle» oppskrifter på nett, men selv disse forstår jeg lite av.

Har dere noen videoer eller hjemmesider jeg bør sjekke ut? Jeg kjenner dessverre ingen som kan lære meg dette ansikt til ansikt.

Takk på forhånd 😊

Anonymkode: 1390b...95f

Drops har enkle instruksjonsvideoer og gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt stort hell med oppskriftene i Siris aller enkleste oppskrifter. Til baby er det flere plagg der. Der er det er også en strikkeskole hvor jeg har lært mye.

Anonymkode: b8f19...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...