Gå til innhold

Spm om aluminiumklorid roll on

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøv å ta det på akkurat før du sovner, da merker du ikke sviingen og kløingen på samme måte.

Videoannonse
Annonse
Gjest sliter med svette =/
Skrevet

jeg tok på igår, rett før jeg skulle legge meg !

La meg i 11tiden, og fikk ikke sove før ca. kvart over 3.

Det svir så, og klør, jeg klarer ikke å ligge i ro.. må opp flere

ganger, og når jeg endelig "sovna" , vokna jeg flere ganger igjen, pga. sviing og kløinga. Og når morgenen endelig kom hadde jeg store røde ringer under armene. Og det er jo til og med vondt etter at man har vasket det av, spesieelt å ta på deodoran!

nei - aldri mer

Skrevet
Aluminiumsklorid er vel ikke skadelig eller farlig på noen måte, er det vel?</span>

Så absolutt. AK er irriterende og allergifremkallende. Tas opp av huden og lagres i kroppen. Aluminium er satt i sammenheng med bl.a alzheimer. Nå sier jeg ikke at man får alzheimer eller alvorlige sykdommer av å bruke deo med AK, men det er på ingen måte et rent produkt som kan garanteres å være fritt for bivirkninger.

Skrevet

Jeg fikk brannsår-lignende skader av en deodorant med mye aluminiumsklorid i.. Huden min rynket seg og svei som bare det. auu.

Skrevet

ganger, og når jeg endelig "sovna" , vokna jeg flere ganger igjen, pga. sviing og kløinga. Og når morgenen endelig kom hadde jeg store røde ringer under armene. Og det er jo til og med vondt etter at man har vasket det av, spesieelt å ta på deodoran!

nei - aldri mer

Ja, men det er jo derfor det er bedre å ta det på rett før du sovner, ikke rett før du skal legge deg. :)

Skrevet
Ja, men det er jo derfor det er bedre å ta det på rett før du sovner, ikke rett før du skal legge deg. :)

Jepps, det var det jeg gjorde også. Etter jeg haddde pusset tennene og var helt klar til å legge meg, tok jeg det på, og så var det leggetid rett etterpå..

men det hjelper, det er helt klart, har kunnet gått uten å bli plaget av svetten, har ikke svettet noe, kjempeherlig !:-)

man blir som en annen person faktisk, for min del har i allefall svetten gjort noe med meg, vært en stor plage sosialt osv.

men aluminumsklorid gjør jobben kjempebra ;-)

men jeg kommer ikke til å fortsette med den, så grusomt som det var (er fortsatt litt vondt)..

men for all del, det er et kjempebra middel !:-)

Skrevet

nei - aldri mer

Samme her. Jeg tok på Aluminiumklorid i natt, og har nesten ikke sovet i det hele tatt. Og nå klarer jeg nesten ikke å strekke armene opp fordi det svir sånn i huden. Er fortsatt rødflammete og skikkelig sår.

Vet ikke om jeg tar sjangsen på å prøve en gang til. Har ikke noe stort svetteproblem, men det er så irriterende å få en våt flekk under armen (jeg får det kun under den ene armen)

• 2 uker senere...
Skrevet
Samme her. Jeg tok på Aluminiumklorid i natt, og har nesten ikke sovet i det hele tatt. Og nå klarer jeg nesten ikke å strekke armene opp fordi det svir sånn i huden. Er fortsatt rødflammete og skikkelig sår.

Vet ikke om jeg tar sjangsen på å prøve en gang til. Har ikke noe stort svetteproblem, men det er så irriterende å få en våt flekk under armen (jeg får det kun under den ene armen)

JA ! viss man for eksempel går på håndball, går det bare ikke an å spille normalt. Det er kjempevondt å ta opp armen!

Offoffoff, men etter jeg brukte det har jeg ikke svettet noe,

kjempegøy, å føler meg som ett nytt menneske ! Men nå,

er det tilbake igjen for fult. Men klarer bare ikke det

marerittet igjen. AU!

Gjest Gjest
Skrevet

nei - aldri mer

Jeg hadde det sånn som deg de første nettene jeg sov med AK.

Pinefulle netter! Det stakk, svei, klødde og jeg fikk ikke sove! Vondt å bevege armene i dager etterpå!

Lærte meg å ta litt mindre på og kun påføre ett "strøk" per gang.

Viktig å være helt tørr under armene før det påføres også, ellers kan det svi ekstra.

Jeg smurte Aloe Vera under armene morgenen etter å ha vasket vekk AK under disse første pinefulle prøverundene;) Det lindret godt.

Nå har jeg brukt AK i snart ett år og det er en helt annen verden. Jeg plages ikke om nettene slik som før, jeg sover godt og det er ikke vondt i dager etterpå. Og jeg slipper svetteproblemene:)

Så vil råde deg til å prøve litt til om du orker. Det blir bedre etterhvert:)

Ak har gitt meg en fantastisk "ny" hverdag!

Skrevet
Jeg hadde det sånn som deg de første nettene jeg sov med AK.

Pinefulle netter! Det stakk, svei, klødde og jeg fikk ikke sove! Vondt å bevege armene i dager etterpå!

Lærte meg å ta litt mindre på og kun påføre ett "strøk" per gang.

Viktig å være helt tørr under armene før det påføres også, ellers kan det svi ekstra.

Jeg smurte Aloe Vera under armene morgenen etter å ha vasket vekk AK under disse første pinefulle prøverundene;) Det lindret godt.

Nå har jeg brukt AK i snart ett år og det er en helt annen verden. Jeg plages ikke om nettene slik som før, jeg sover godt og det er ikke vondt i dager etterpå. Og jeg slipper svetteproblemene:)

Så vil råde deg til å prøve litt til om du orker. Det blir bedre etterhvert:)

Ak har gitt meg en fantastisk "ny" hverdag!

Å, så bra !:-)

Ja, livet blir faktisk snudd på hodet,

når du har hatt det på, og ikke svette er det som at liver er en dans på røde roser, hehe..

Men jeg har faktisk brukt det maange ganger, men like ille hver gang.

Forferdelig.

Men tusen hjertelig takk for tipset om aloe vera, det skal jeg prøve viss jeg orker å ta på det igjen !! Selv om det er

mest selve natten som er verst, men uansett, takk :-)

Skrevet

Jeg holdt på å kaste den rett i søpla, men har latt den stå i skapet. Den virket jo faktisk, så det var godt å være helt svettefri - men jeg må nok vurdere om det er verdt det. Kanskje jeg skal la den få en sjanse til. Ta på litt mindre neste gang, ikke gjøre det når jeg skal på jobb dagen etter og smøre på aloe vera dagen etter. Jeg skal tenke på det - men vurdere nøye om jeg orker en gang til :sjenert:

Gjest sliter med svette! =/
Skrevet
Jeg holdt på å kaste den rett i søpla, men har latt den stå i skapet. Den virket jo faktisk, så det var godt å være helt svettefri - men jeg må nok vurdere om det er verdt det. Kanskje jeg skal la den få en sjanse til. Ta på litt mindre neste gang, ikke gjøre det når jeg skal på jobb dagen etter og smøre på aloe vera dagen etter. Jeg skal tenke på det - men vurdere nøye om jeg orker en gang til :sjenert:

heeeelt enig med deg! Akkurat sånn er det! Og når den står der, kan man faktisk grøsse bare av å se den. 25 % sprit = voondt!

Går ikke an å sove,

men det er kjempeherlig og supergøy å være helt tørr under armene!

• 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt en humantoksikolog. Han sa at for å få i seg nok aluminium til evt å få alzheimer må man få det inn ved dialyse. Det skal altså svært store mengder til. han mente det var helt trygt å bruke deodoranten.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjerterud
Skrevet

Husker første gang jeg skulle bruke AK, tok på litt for mye, så jeg fikke ikke i meg så mye søvn, så det er ikke lurt å begynne med AK på en Søndag f.eks. for da er det jo som regel jobb/skole dagen etter :) men husk: middelet er kjempeeffektivt! :) :) :natti:

Skrevet

Jeg har hørt at aluminiumsklorid kan føre til brystkreft.. er derfor litt redd for å prøve.

Du vet at det finnes i alle roll ons?

Både billig og dyremerker.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg elsker AK. Påfører det to dager i uken, og er helt kvitt svettemerker på klær.

Og ja, VELDIG lurt å ikke barbere seg noen dager før man bruker Ak ;) Ellers så svir og

klør det veldig. I begynnelsen da jeg brukte det, så klødde jeg meg nesten til blods.

• 4 uker senere...
Skrevet

Er det normalt å ikke klø nesten i det hele tatt etter noen dager bruk.Jeg påførte den i stad og klør så å si ingen ting.Vil det si den ikke funker???

• 8 måneder senere...
Gjest roggan
Skrevet

Dere kan gjøre det enda enklere. Dere legger dere for eksempel til vanlig tid klokka 23.00. Så setter dere to alarmer på (enkelt hvis dere bruker mobil som meg) hvor dere setter den ene på kl 02.00 og den andre på 07.00. (dette er eksempler)

Så når den første ringer så har du deoen på nattbordet og smører deg raskt inn. På denne tiden er jeg omtrent i koma-tilstand så jeg sovner så fort igjen at jeg ikke rekker å reagere på at noe klør eller svir.

Det er mitt triks, hvis ikke er det håpløst hvis jeg begynner å svi/klø før jeg har fått sovna, da blir det ikke søvn den natta : P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker AK med ujevne mellomrom. Svir og klør den første påføringen. Så blir det bedre.

Mitt tips er å bruke talkum under armene etter at AK er smurt på og er tørket. Dette lindrer veldig. I tilegg er det viktig å sove med en t-skjorte på, som dekker hele armhulen. Dette fordi det svir mye mer når hud ligger mot hud.

• 4 måneder senere...
Gjest Svettingen
Skrevet

Ett lite tips til folk, leser at mange sliter med å sovne ved bruk osv. Påfør middelet rundt 7-8 på kvelden og vask av noen timer etterpå når du skal legge deg. Jeg har gjort dette, funker fremdeles, middelet er ikke på huden like lenge så jeg får ikke noe irritert hud og jeg får faktisk sove om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...