Gå til innhold

Hva er greia?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Med alle disse damene 38år + som er på tinder og vil ha barn?

Jeg lurer litt på hva som er grunnen til at de ikke har barn, da dette er flotte damer som absolutt er attraktive. Dessverre tenker jo jeg at dette er et relativt stort rødt flagg, og jeg styrer unna. 

Anonymkode: 226d5...45f

De vil ha barn nå, men ikke da. Det er greia

Anonymkode: 40a61...15f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå antar jeg at tråden snart blir stengt pga for lite beskrivende tittel, men synes egentlig det er bra at det blir tatt opp. Tror det er mange menn som tenker litt sånn, og dermed tror jeg at menn er litt forsiktige med å ta kontakt med meg på f.eks Tinder. Det er jo litt synd, for jeg er et catch 😅

Anonymkode: 699bd...442

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er poenget med å lage en tråd om dette?

Om du mener det er et rødt flagg, så står du helt fritt til å unngå disse damene. Null problem! Men mange, både kvinner og menn, ønsker å stifte familie og har av ulike grunner ikke kommet så langt enda. For min del er det er rødt flagg når mennesker ikke klarer å reflektere over at enhver livssituasjon er unik. 

Anonymkode: 2797d...123

Hvorfor spørre om noe som helst, når man bare kan reflektere 🤷‍♂️

Anonymkode: 7aa06...f50

Skrevet

Kvinner i den alderen uten barn er ofte veldig desperate, dette er den type damer som kan finne på å ødelegge kondomet med vilje, eller gjøre alt hun kan for å overbevise at hun går på prevensjon, noe hun selvsagt ikke gjør. Slike løper jeg langt vekk fra 

Anonymkode: 6951d...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner i den alderen uten barn er ofte veldig desperate, dette er den type damer som kan finne på å ødelegge kondomet med vilje, eller gjøre alt hun kan for å overbevise at hun går på prevensjon, noe hun selvsagt ikke gjør. Slike løper jeg langt vekk fra 

Anonymkode: 6951d...c37

Du kjenner ikke mange damer i den alderen skjønner jeg.

Anonymkode: edf32...3a7

• Liker 2
Skrevet (endret)
BobTheNoob skrev (På 31.1.2024 den 14.30):

Dette er greia:

last ned.jpeg.jpg

Ha, ha, hva mener du egentlig? At menn har liksom ikke tid?

Endret av exictence
Skrevet
21 minutter siden, exictence said:

Ha, ha, hva mener du egentlig? At menn har liksom ikke tid?

Han spurte om hva som er greia. Så jeg svarte med å poste et bilde av greia. Det på bildet er en greie! 

Værre er det ikke 👍

Skrevet
BobTheNoob skrev (Akkurat nå):

Han spurte om hva som er greia. Så jeg svarte med å poste et bilde av greia. Det på bildet er en greie! 

Værre er det ikke 👍

Bare lurte på hva greia er med det bildet? Hva sier bildet om at det er greia?

Skrevet

De har vel ikke møtt den rette enda, da? Du er jo på Tinder selv, kanskje i samme alder..? Hvorfor er du det? Jo, fordi du er singel. Så hva er liksom den store forskjellen på deg og på single kvinner. 

Å få barn handler jo ikke bare om å bli befruktet av første og beste liksom.. Da kan jo alle fruktbare kvinner skaffe seg barn ganske så lett, også de 38-åringene dine. Årsaken til at de ikke har gjort det, er at de ikke har funnet en mann de vil ha barn med. 

De kan godt ha hatt forhold bak seg, men kanskje han ikke ville ha barn da, kanskje han ikke kunne få barn, eller det passet ikke pga økonomi eller det ene eller det andre, eller kanskje de selv heller ikke følte de hadde så hastverk. Tror noen kjenner på det først når de ser de begynner å få dårlig tid. Om man som kvinne har gått hele livet og ikke tenkt så mye på barn, vært sånn nja, tja... så må man når man nærmer seg 40 faktisk ta et valg og bestemme seg og jobbe for det. Now or never.

Anonymkode: eebe8...171

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 12.48):

Hva er poenget med å lage en tråd om dette?

Om du mener det er et rødt flagg, så står du helt fritt til å unngå disse damene. Null problem! Men mange, både kvinner og menn, ønsker å stifte familie og har av ulike grunner ikke kommet så langt enda. For min del er det er rødt flagg når mennesker ikke klarer å reflektere over at enhver livssituasjon er unik. 

Anonymkode: 2797d...123

Du skal ned på et visst detaljnivå for at alles historier virkelig er unike.

Mer overordnet er det stort sett bare et lite knippe av historier som går igjen nærmest overalt.

Det som virkelig er et rødt flagg er når noen gjemmer seg bak floskler istedet for å stå for den situasjonen de har stelt i stand.

Anonymkode: 21a06...fcc

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at de velger å opplyse om det er vel fordi det er ganske mange menn som bare er ute etter noe uforpliktende, eller som ikke ønsker barn. Sannsynligvis har de allerede kastet bort en del tid på disse. Kanskje vært i forhold og samboerskap med en mann i mange år, men som alltid hadde en unnskyldning for å ta forholdet videre. Blitt dumpa av eksmannen for den nye spennende utenlandske kollegaen på jobben med eksotisk utseende. Prøvde å få barn med ekstypen, men etter mye prøving og videre undersøkelser viste det seg at han var steril. 

Det kan være veldig mange grunner. Noen kan ha blitt rammet av uheldige hendelser som ulykke eller sykdom, som har stjålet noen år. Eventuelt familiære ting som har gjort at forhold ikke har blitt prioritert. 

Selv om de skriver at de ønsker barn, betyr ikke det at de ønsker det med en gang. Slapp av. De ønsker å finne en med samme ønske på sikt. Er akkurat det samme med å skrive at man ønsker et kjærlighetsforhold. Betyr ikke at man vil bli kjærester på første date, og flytte sammen på andre. Men at man ønsker noe forpliktende på sikt, og ikke noe friends with benefits- opplegg eller one night stands. 

Anonymkode: 98293...7f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 11.58):

Var ikke meningen å bygge opp til noe kvinnehat. Men jeg lurer jo veldig på hvorfor attraktive damer velger å vente så lenge? 
Menn har ikke en slik biologisk klokke, og jeg mistenker at de fleste barnløse menn 45 enten ikke ønsker seg barn, eller ikke har blitt funnet aktuelle hos det motsatte kjønn.

Hvorfor slike damer er et rødt flagg for meg er jo at jeg ønsker god tid til å vurdere om dette er en dame jeg ønsker å stifte familie med. Med en slik dame, så har jeg allerede blitt pålagt et press om å finne dette ut raskt. For jeg ønsker jo at hun skal få ønsket sitt oppfylt. Jeg trenger bare mer tid til å bestemme meg for noe slikt enn hun kan gi meg. Og jeg tror dette gjelder mange menn

Anonymkode: 7aa06...f50

Det er ikke sikkert de har ventet, det kan hende de ikke har møtt den rette enda. Det kan hende de har vært i feil forhold, eller andre ting kan ha gjort at det ikke har blitt barn. Kanskje har deres tidligere partner vært utro eller ikke ønsket barn, noen ønsker barn men venter til det rette tidspunktet så skjer ikke det, corona tok også mange år fra noen om de var singel de årene. Mye kan skje forbi å ikke bestemme seg før 40, selv om det også skjer.

Det samme ka  skje hos menn også, Kjærlighet er ikke lett. Håper egentlig mange av dem velger å få barn på egen hånd fordi det krever jo mye å få rett match. 

Bra du holder deg unna om du ikke vil ha barn, alle som er useriøse eller ikke ønsker det samme er nødt til å vike vekk når de ser noen i hast. 

Anonymkode: b9d14...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du skal ned på et visst detaljnivå for at alles historier virkelig er unike.

Mer overordnet er det stort sett bare et lite knippe av historier som går igjen nærmest overalt.

Det som virkelig er et rødt flagg er når noen gjemmer seg bak floskler istedet for å stå for den situasjonen de har stelt i stand.

Anonymkode: 21a06...fcc

De er nødt til å komme seg videre i livet å jobbe for målet uansett hva noen måtte mene om det at de ønsker barn. De er ikke nødt til å bevise noen ting til masse tilfeldige menn de ikke skal ha noe med å gjøre. Den rette mannen, om han dukker opp vil bli kjennt med hennes historie og hva som skjedde, om de bryr seg om å snakke om hva som var, har skjønnt at noen ikke prater om fortid. 

Anonymkode: b9d14...939

Skrevet

Hvordan vet du at de vil ha barn? Men det er vel bare å la være å matche med de det? 

Anonymkode: 7675b...25d

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: b2d2a...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...