Gå til innhold

Gå over til privat avtale om bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt får bidrag gjennom NAV/innkrevning. Far har ikke samvær og måtte tvinges til å betale. 

Far ønsker nå en privat avtale, men hva vil skje hvis vi gjør dette og han ikke betaler? Kan jeg da gå til NAV og kreve etterbetalt igjen? For det er jo gjerne en del måneders behandlingstid der… 

Vil ikke utdype hvorfor han ønsker privat.

Anonymkode: 68d2f...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ha privat avtale og samtidig be nav kreve inn bidraget. 

• Nyttig 3
Skrevet

ALDRI finn på dette! Han vil ha privat avtale fordi han skal slutte å betale. «Han» betaler jo gjennom innkrevningssentralen under «tvang». Det blir bare styr for deg, fordi du må søke på nytt igjen hos nav. Han kommer IKKE til å betale privat.

Anonymkode: 4f8a7...c75

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva skulle være fordelen for deg i dette?

Anonymkode: 337f4...42a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet mitt får bidrag gjennom NAV/innkrevning. Far har ikke samvær og måtte tvinges til å betale. 

Far ønsker nå en privat avtale, men hva vil skje hvis vi gjør dette og han ikke betaler? Kan jeg da gå til NAV og kreve etterbetalt igjen? For det er jo gjerne en del måneders behandlingstid der… 

Ikke gjør det!!

Du vil angre. La NAV ta seg av det. Satsene øker også med alderen på barnet. Og ikke minst du slipper purre evt på bidrag!!!

Anonymkode: 449be...410

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei nei nei... da mister barnet eventuelt bidragsforskudd når far ikke betaler og vanskeligere og mer langtekkelig å få pengene krevd inn ved privat avtale.. 

Dersom far ikke klarer å betale en faktura til nav som går til barnet sitt - tror du han gidder/klarer å overføre penger fra konto hver mnd ? 

Anonymkode: fa54e...f3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tryggest gjennom Nav.

Anonymkode: 1df5a...3e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Far ønsker nå en privat avtale, men hva vil skje hvis vi gjør dette og han ikke betaler? Kan jeg da gå til NAV og kreve etterbetalt igjen?

Anbefaler deg å spørre nav om dette. Jeg kan gjette, men vet ikke. 

Uansett, enig med de andre i at det er en dårlig ide. 

Anonymkode: 0cf14...2d4

Skrevet

Du trenger ikke utdype hvorfor han ønsker privat avtale, det skjønner alle er fordi han ikke vil betale. 

det er ingen fordeler med å ta det privat, bare utrygghet 

• Liker 3
Skrevet

Hvis far ikke da ikke betaler, så er det penger tapt for deg.

Hva tenker du gjør at han fortjener den tilliten? Han har vist at han ikke har ønske om  betale (siden det måtte bli tvang).

Anonymkode: e511c...068

• Nyttig 1
Skrevet

Aldri. Han lurer deg.

Anonymkode: 72e70...334

• Nyttig 1
Skrevet

Den eneste grunnen til å godta privat avtale er hvis han ønsker å betale mer enn det NAV har regnet ut. Hvis dette ikke er tilfelle er det ingen fordeler for deg å velge privat avtale. 

Anonymkode: b5e8e...ecc

• Nyttig 1
Skrevet

La oss si du inngår en privat abtale.

Hvis du er heldig betaler han 1 gang så du skal tro det funker.

Så er det et evig mas om at han må beyale.

Du blir snill og deler opp og setter ned beløpet. 

Han blir i stor gjeld til deg du aldri får.

Du må i ny runde med NAV og innser han har lurt barnet eeres for mange penger. 

Hannog ny partner nlir forbannet over penger du tar fra deres barn/deres husholdning. Det går ut ober deres barn fordi du tok ny runde med NAV.

Men lykke til du kommer sikkert til å gå for privat ordning. Stakkar unge. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og går du med på privat avtale blir du kanskje skyldig i at barnet ikke får penger det har krav på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den eneste grunnen til å godta privat avtale er hvis han ønsker å betale mer enn det NAV har regnet ut. Hvis dette ikke er tilfelle er det ingen fordeler for deg å velge privat avtale. 

Anonymkode: b5e8e...ecc

Min eks ville gi meg mer for å ta det privat. Men jeg valgte NAV og det er jeg glad for. Ofte gidder han ikke betale bidraget og får lønnstrekk

Anonymkode: 31586...7e5

Skrevet

Far vil ha privat avtale kun fordi han ikke skal betale, ikke la deg lure.

Skrevet

Takk for svar. 

Jeg skjønner at det ikke er så lurt… Så da dropper jeg det. Ville hjelpe han i en vanskelig situasjon, men det er vel for naivt av meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar. 

Jeg skjønner at det ikke er så lurt… Så da dropper jeg det. Ville hjelpe han i en vanskelig situasjon, men det er vel for naivt av meg.

Tenk på barnet først og fremst. Han er voksen og kan finne andre løsninger. Bidraget har høyest prioritet. 

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. 

Hvis su skal hjelpe han for en periode kan du vipse han. Da har du kontroll på hvor mye du vil hjelpe, og hvor lenge.

• Liker 2
Skrevet
Tone83 skrev (14 minutter siden):

Hvis su skal hjelpe han for en periode kan du vipse han. Da har du kontroll på hvor mye du vil hjelpe, og hvor lenge.

Hvorfor hjelpe en som ikke har samvær og har nektet å betale? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...