AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #21 Skrevet 30. januar 2024 Vi flyttet i 2010. Kvittet oss med omtrent alt av møbler, samt en god del kjøkkenutstyr, pynteting, bøker. Og veldig, veldig mye klær. Likevel var det igjen et flyttelass som utgjorde rundt 15 kartonger, et par små møbler samt noen sekker med klær. Vi tok kontakt med et flyttebyrå som tok oppdrag til sør- og mellomeuropa. De fraktet alt for en ganske grei pris. Men da fikk vi ikke bestemme når frakten skulle gå. Cluet var nemlig at vi fikk "bli med på lasset" når det var ledige kubikkmetere på andre flyttelass som skulle i samme retning. Vi reiste med fly og hadde med oss to kofferter hver. Der hadde vi pakket det vi mente å ha bruk for de nærmeste månedene, samt de mest verdifulle tingene (smykker o.l.). Det lille flyttelasset kom ca. 1,5-2 måneder etterpå. Anonymkode: 2b732...31e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #22 Skrevet 31. januar 2024 Jepp, det fungerer i praksis.👍 Flyttet til Sveits for å jobbe der i et år i 2020 (ble litt spesielt opphold på grunn av pandemien, men det er en annen historie). Fløy alt nødvendig pikkpakk med SAS, nettopp på grunn av den svært billige muligheten til å ta med masse(!) bagasje. Ingen andre selskaper til min destinasjon kunne tilby tilsvarende pris/mengde. De 300 kronene-ish det var per kolli er jo ikke stort dyrere enn å sende tilsvarende kolli som norgespakke herfra til nabobyen – husker jeg til og med ringte SAS for å dobbeltsjekke siden jeg syntes det nærmest var for godt til å være sant... 🙂 Så ja, jeg anbefaler absolutt å flytte med SAS-fly – det er gjerne det rimeligste alternativet. Store bag'er er supert, og litt mer ømtålige saker kan pakkes i digre hardshell-kofferter (slikt får du gjerne for en billig penge i nærmeste bruktbutikk). Utfordringen er mer hvordan en skal løse logistikken til og fra flyplassen i hver ende, med så mye bagasje. 🙂 Anonymkode: 57e08...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #23 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jepp, det fungerer i praksis.👍 Flyttet til Sveits for å jobbe der i et år i 2020 (ble litt spesielt opphold på grunn av pandemien, men det er en annen historie). Fløy alt nødvendig pikkpakk med SAS, nettopp på grunn av den svært billige muligheten til å ta med masse(!) bagasje. Ingen andre selskaper til min destinasjon kunne tilby tilsvarende pris/mengde. De 300 kronene-ish det var per kolli er jo ikke stort dyrere enn å sende tilsvarende kolli som norgespakke herfra til nabobyen – husker jeg til og med ringte SAS for å dobbeltsjekke siden jeg syntes det nærmest var for godt til å være sant... 🙂 Så ja, jeg anbefaler absolutt å flytte med SAS-fly – det er gjerne det rimeligste alternativet. Store bag'er er supert, og litt mer ømtålige saker kan pakkes i digre hardshell-kofferter (slikt får du gjerne for en billig penge i nærmeste bruktbutikk). Utfordringen er mer hvordan en skal løse logistikken til og fra flyplassen i hver ende, med så mye bagasje. 🙂 Anonymkode: 57e08...d1a Tusen takk for svar 😄❤️ Anonymkode: ddbe7...8e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå