Gå til innhold

Hvordan legge ut Flash-dok som hjemmeside?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage meg en liten Flash-hjemmeside/portefølje, men kan fint lite om å legge ut ting på nett. Jeg har en forestilling om at man trenger en indeks-side som kanskje inneholder noe kode (en eller annen tag?), men jeg aner ikke hvordan jeg fikser dette. Noen gode råd? Trenger jeg Dreamweaver, eller kunne det gjort ting mer logisk for meg?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stund siden jeg har brukt flash nå. Men slik jeg husker det så kan du velge "lagre som html". Da opprettes det en mappe som både inneholder en html-fil og flashfilen. Du kan også opprette htmlfila selv, tror du bruker <object>-tagen (det får du sjekk ut selv på htmldog.com).

Filen som skal åpnes når man kommer til domenenavnet/mappa skal hete index.html/index.htm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar! Jeg har prøvd å lagre/publisere som html, men skjønte vel ikke helt hvordan jeg skulle bruke filene etterpå. Da jeg prøvde å legge det ut på domenet lå liksom ikke ting på rett plass, og størrelsen var feil i forhold til innstillingene (i hvert fal det jeg TRODDE var stilt på...).

Men jeg får prøve igjen, jeg tror jeg ble litt klokere av det du sa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...