Gå til innhold

Hvor mye garn?

Neket

Anbefalte innlegg

En venninne har påtatt seg å hekle denne her for meg, jeg teller meg til ca 50 ruter.

Hvor mange nøster garn vil det ca gå? 

Fant oppskrift på pledd i drops med 35 ruter på 20x20 og der var det et kilo garn om det var ensfarget, men de rutene er kanskje mer kompakt på en måte? 

Tenkte å gå for Drops Karisma. 

IMG_7943.png

IMG_7954.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, men hvis du lager én rute, veier den, og ganger med 50, så vil du få svar på hvor mange gram du trenger :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ganske kompakte de rutene som du har på den ponchoen du vil ha også, ref dette bildet. 

Fant en noooe liknende oppskrift, men med bare 30 squares. Kanskje du faktisk må regne med tilsvarende som på den du har funnet?  https://eyeloveknots.com/2021/09/granny-poncho-crochet-pattern-review.html

Uttrykket du ønsker har jo mye å si også. Jeg klarer ikke å se hvilken tykkelse på garn osv i alle fall 😅

IMG_3375.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk litt på drops, de har oppskrift på mange ponchoer og sikkert en eller to med samme garntykkelse, slik at du kan beregene garnmengde. 

Anonymkode: 717d9...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
Hadde ikke tid til dette, så jeg bestilte sånn 27 nøster 😆 Går vel en del til frynsene også?!

Produksjonen er i gang i hvertfall! 

IMG_7967.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...