Gammelsmurfen Skrevet 29. januar 2024 #61 Skrevet 29. januar 2024 Definisjon av blanda følelser: Svigermor som rygger utfor en klippe i din nye Porsche.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #62 Skrevet 29. januar 2024 Nonish91 skrev (8 minutter siden): Hvorfor er hun manipulerende ? Klarer ikke mannen din få bestemme? 🥹 da er det mannen jeg ville pratet med. Jeg har en svigermor som jeg ser sjeldent, hu bor i utlandet. Skal besøke henne til våren med barnebarnet som er 11 måneder som hu ikke har fått sett ennå. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt for hun er en som kan komme med litt spydige kommentarer, men svarer bare tilbake eller så snur jeg meg. Hu er ellers ei veldig grei dame. Men hu er litt gammel og dem har en helt annen tankegang enn oss 😉 Hun er manipulerende ved å gi han dårlig samvittighet om han prøver å sette grenser og går inn i en offerrolle over småtteri. Anonymkode: 1d998...1c9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #63 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er manipulerende ved å gi han dårlig samvittighet om han prøver å sette grenser og går inn i en offerrolle over småtteri. Anonymkode: 1d998...1c9 Syk og bortskjemt kjærring. Sleit sikkert livet av gubben sin. Anonymkode: b8a38...570 1
Anonym90059005 Skrevet 29. januar 2024 #64 Skrevet 29. januar 2024 Enten syns din mann at ting er bra som de er, dere valgte jo tross alt å bosette dere som naboer, så han trives kanskje med å ha modern rundt seg hele tiden? Eller så er han verdens mest tafatte og ryggradsløse fyr, which one is it? Og du må jo bare holde på med dine ting, hvorfor i all verden gidder du å henge med svigermor flere ganger i uka? Dere har jo ikke barn en gang. Ta nå ansvar for ditt eget liv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #65 Skrevet 29. januar 2024 Mine svigerforeldre og jeg er fundamentalt uenige om hvem som bestemmer over meg. De mener «barn» skal adlyde, ferdig punktum. Jeg mener jeg er voksen og likestilt med dem. I ti år brukte de å «hevne seg» hver gang jeg hadde sagt nei til dem («ikke adlydt») ved å gjøre nesten samme ting de hadde fått nei til, bare med et lite twist så det ikke var 100% det samme. Fullstendig systematisk. Jeg vet ikke hva de hadde forestilt seg «sluttresultatet» ville bli - om jeg bare hadde funnet meg i det til evig tid? - men ved provokasjon nr. 86 (anslag, selvklart) var det ikke nok kapital på kontoen for toleranse av grenseoverskridende svigerforeldre. Jeg er fortsatt usikker på om det var et ønsket resultat, men jeg har tatt et bevisst valg om å slutte å bry meg. Anonymkode: 45c65...dd0
I Grosny Skrevet 30. januar 2024 #66 Skrevet 30. januar 2024 Jeg tror det er vanskelig å sette grenser når det har gått lang tid der svigermor har tråkket over streken flere ganger i uka. Man kan jo drømme om at sønnen hennes blir voksen, men det ser ut som ønsketenkning. TS og gutten kan gå til familierådgivning. Jeg tror det er lurt. Boforholdene vil ødelegge familien på sikt, dere bør bo minimum 2 km unna svigermor, og TS bør ikke ha kontakt med henne mer enn en gang i uka. TS bør øve seg i å sette seg selv først, og la være å bruke tid på en måte hun ikke har glede av. Livet er for kort til å leve i ubehag. Ingen vil takke henne for det.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #67 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg synes det er interessant at en del kvinner ikke synes å tolerere at deres mann har et nært forhold til sin mor, mens det er det naturligste i verden at de selv har et nært og fortrolig forhold til sin egen. Det er som om de konkurrerer om mannen med hans mor. Min eks-svigermor er en hyggelig og varm dame, og jeg har intet negativt å si om henne. Anonymkode: a3e0e...b60 Dette er jeg enig i. Som mor til tre sønner kjenner jeg mye på dette. Mine gutter skal sikker finne seg i alt mulig og bli med til hennes familie, mens vi må gå på nåler for å ikke gjøre svigerdatter sjalu og ødelegge noe. De ender sikkert opp med å flytte i hennes foreldre sitt nabolag (sånn er det ca med alle jeg kjenner) og vi som foreldre på andre siden kan bare sitte der, siden vi «bare» fikk sønner, og skal straffes for det på et vis. Når det er sagt, er det å få disse guttene det beste som har skjedd meg, men jeg er livredd for at noen skal komme å ta de fra meg. Jeg kommer til å prøve å være god, raus, på tilbudssiden, ja prøve å satse alt på svigerdøtrene, men kommer nok til å trekke det korteste strået tror jeg. Dessverre sjanseløs. Men jeg skal prøve 💙 Anonymkode: d87d1...395
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #68 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg synes det er interessant at en del kvinner ikke synes å tolerere at deres mann har et nært forhold til sin mor, mens det er det naturligste i verden at de selv har et nært og fortrolig forhold til sin egen. Det er som om de konkurrerer om mannen med hans mor. Min eks-svigermor er en hyggelig og varm dame, og jeg har intet negativt å si om henne. Anonymkode: a3e0e...b60 Hvis du leser i tråden er det ikke det det handler om ☺️ Anonymkode: 1d998...1c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå