Thyra Skrevet 29. januar 2024 #61 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hør her: Ingen med vett i pappen ønsker at folk som ikke VIL ha barn skal få barn. Alle som bryr seg om barn vil at de skal være ønsket, elsket og ha foreldre som setter dem først. Så på vegne av alle oppegående mennesker her på jorden: IKKE få barn hvis du ikke vil! Anonymkode: 46685...006 Helt enig. Men jeg ser fortsatt at en del med barn nærmest blir provosert over at noen velger å ikke få barn. At det nærmest er en samfunnsplikt å få barn, enkelte mener også at de som ikke får barn ikke fortjener pensjon og sykehjemsplass, siden de ikke har bidratt til å skaffe nye borgere som kan betale skatt... 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #62 Del Skrevet 29. januar 2024 1 hour ago, Knirke said: Jeg har påfallende mange i min omgangskrets som sier rett ut at de angrer på barna. En av dem kommenterte at hun heller burde kjøpt hund. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med valget om hund. Mye billigere enn barn, de gir like mye glede (om ikke mer) og det medfølger mye mindre bekymringer. Sånn som dere holder på her er flaut, dere diskuterer hvem som har valgt det riktige når dere er to forskjellige mennesker med forskjellige verdier!!! Dere har begge rett! Jeg er også frivillig barnløs og har hund, og fornøyd, men jeg hadde aldri kommet med en slik kommentar til noen som har barn, hvorfor det?? Jeg og angrer noen ganger på valg av hund. Vi er menneskelig med følelser, og vi er forskjellige, gå inn i dere selv, hva får man ut av denne diskusjonen ? Anonymkode: c471e...7ee 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #63 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånn som dere holder på her er flaut, dere diskuterer hvem som har valgt det riktige når dere er to forskjellige mennesker med forskjellige verdier!!! Dere har begge rett! Jeg er også frivillig barnløs og har hund, og fornøyd, men jeg hadde aldri kommet med en slik kommentar til noen som har barn, hvorfor det?? Jeg og angrer noen ganger på valg av hund. Vi er menneskelig med følelser, og vi er forskjellige, gå inn i dere selv, hva får man ut av denne diskusjonen ? Anonymkode: c471e...7ee Enig. Vil du ha barn, flott, samfunnet trenger barn og alt det der. Vil du ikke ha barn, flott, barn trenger foreldre som ønsker dem. Win-win. Hva finnes det å krangle om? Anonymkode: 61cdf...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #64 Del Skrevet 29. januar 2024 De aller fleste som er frivillig barnløse, hater verken barn eller folk som har fått barn. Noen elsker å være tanter og onkler uten å ha egne barn også ♥️ Det er unødvendig med eget underforum, siden flere barnløse (både frivillige og ufrivillige) gjerne snakker om andres barn de har i livet sitt. Anonymkode: cbebe...057 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #65 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hehe, jeg skal innrømme at det hender at jeg er misunnelige på unge i 20- årene som er på backpackertur, eller lever livets glade dager i studentkollektivet når jeg ser bilder på insta. Noen ganger ønsker jeg meg tilbake til fortiden. Men nå som jeg er i slutten av 30-årene så er jeg veldig tilfreds med der jeg er og det jeg har. Er veldig glad for at jeg ikke våkner fyllesyk i et ustrukturert liv. Er ikke misunnelig på mine barnløse venner som har et vanlig hverdagsliv med jobb, hund og hus. Jeg hadde nok kjeder meg. Anonymkode: 3d4c4...16c Så hva finner du på den dagen ungene dine flytter ut og vekk...går tilbake til å kjede deg? Tror du også at de uten barn alltid er på fylla, eller sier det mest om hvordan du var tidligere? Anonymkode: 35c54...2e6 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #66 Del Skrevet 29. januar 2024 Thyra skrev (2 timer siden): Helt enig. Men jeg ser fortsatt at en del med barn nærmest blir provosert over at noen velger å ikke få barn. At det nærmest er en samfunnsplikt å få barn, enkelte mener også at de som ikke får barn ikke fortjener pensjon og sykehjemsplass, siden de ikke har bidratt til å skaffe nye borgere som kan betale skatt... Vi produserer heller ikke nye høykostbrukere : I fremtiden er det ikke eldrebølgen som vil legge beslag på kostnadene, det er «yngrebølgen» av unge funksjonshemmede. Ny studie viser hva dette betyr i kroner og øre. Studien konkluderer med at det er en liten gruppe tjenestemottakere som står for en stor andel av de samlede kostnadene for kommunale pleie- og omsorgstjenester i Norge. Disse brukerne er yngre, hjemmeboende og funksjonshemmede. https://sykepleien.no/2023/12/yngrebolgen-blir-dyrere-enn-eldrebolgen-sa-mye-mer-koster-en-hoykostnadsbruker Anonymkode: 35c54...2e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #67 Del Skrevet 29. januar 2024 Thyra skrev (5 timer siden): De blir vel ikke sure av at dere skryter av barna deres, men de blir sure når dere insisterer på at livet deres er så mye bedre og at de frivillig barnløse ikke skjønner hva de gir avkall på og at de kommer til å angre en dag når de sitter der gamle og ensomme, men da kan de bare ha det så godt Gamle og ensomme snakker de om, samtidig som de selv har flyttet til en annen kant av landet, langt vekk ifra sine egne foreldre...som sitter der-ja nettopp, gamle og ensomme. Anonymkode: 35c54...2e6 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. januar 2024 #68 Del Skrevet 29. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånn som dere holder på her er flaut, dere diskuterer hvem som har valgt det riktige når dere er to forskjellige mennesker med forskjellige verdier!!! Dere har begge rett! Jeg er også frivillig barnløs og har hund, og fornøyd, men jeg hadde aldri kommet med en slik kommentar til noen som har barn, hvorfor det?? Jeg og angrer noen ganger på valg av hund. Vi er menneskelig med følelser, og vi er forskjellige, gå inn i dere selv, hva får man ut av denne diskusjonen ? Anonymkode: c471e...7ee Tror du må lese innlegget en gang til, uten sinnabrillene på... Det var min venninne med barn som sa hun heller burde kjøpt hund enn å få barn, ikke jeg. Jeg har ikke sagt eller ment et pip om hva som er riktig for andre, jeg vet kun hva som er riktig for MEG. Når flere jeg kjenner sier de angrer på at de har fått barn, tar jeg det som et tegn på at mitt valg er riktig. For MEG. Skjønte du det nå? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #69 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Der kun likesinnede har adgang. Av en eller annen grunn lager de ikke en støttegruppe eller forening. De takler ikke å høre meninger til folk som har valgt en annen retning (les: barn), og blir opprørske hvis foreldre våger seg inn i en tråd som er forbeholdt de barnløse. For de demokratiske spillereglene telles ikke i de trådene. I et eget underforum kan de opprettholde ekkokamrene sine der ingen motstemmer er velkomne. Der kan de i fred diskutere bikkja si, at de kan sove til 14 hver helg, dytte i seg toro, slippe å skifte bleie (men frivillig velger de å håndtere hundebæsj hele hundens levealder), hvor digg det er å slippe barnesanger og barnetv, at de kan reise hvor de vil (foreldre kan nemlig bare reise til en bitteliten del av verden), og for å ikke snakke om hvor digg det er å kun tenke på seg selv! 24/7! Gi de frivillig barnløse denne muligheten, Kvinneguiden! Anonymkode: 3d4c4...16c Eller ts: du kan unngå å svare nedlatende i tråder som omhandler de uten barn. Bare et helt crazy forslag 🤪 Siden du virker å være på problemløsning siden her👍 Men av en eller annen annen grunn tror jeg du ikke har det i deg. Det er liksom noe på måten du skriver som får meg til å tro at du blir så provosert over å ikke få snakke om disse "søte små" i enhver tråd på kg. Alt skal jo tross alt handle om deg og barna dine ser det ut som. Anonymkode: a0320...304 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #70 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Eller ts: du kan unngå å svare nedlatende i tråder som omhandler de uten barn. Bare et helt crazy forslag 🤪 Siden du virker å være på problemløsning siden her👍 Men av en eller annen annen grunn tror jeg du ikke har det i deg. Det er liksom noe på måten du skriver som får meg til å tro at du blir så provosert over å ikke få snakke om disse "søte små" i enhver tråd på kg. Alt skal jo tross alt handle om deg og barna dine ser det ut som. Anonymkode: a0320...304 Som tidligere svart i denne tråden så svarer jeg ikke i slike tråder, bare ramler inn ved uhell. Når jeg snakker med barnløse på jobb eller i andre sosiale settinger så nevner jeg ikke barna mine med ett ord. Bare hvis de spør da. Anonymkode: 3d4c4...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #71 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjenner du til begreper som ekkokamre og polarisert debatt? For å forstå hva jeg er ute etter så må du først forstå disse begrepene, og så kan vi ta debatten derfra. Ok? Anonymkode: 3d4c4...16c Du har tydeligvis lært det et par nye ord i det siste. Men ikke helt hva det betyr. Du drar inn ekkokammer, men det handler nok egentlig mest om bare å holde seg til tema. Om TS spør om oppskrift på blomkålsuppe eller tips til hoteller på gran canaria, så er det ikke vits i å gå inn i tråden og si jeg liker ikke blomkålsuppe og har aldri vært på granka for det høres ut som en drittplass. Det skjer jo annenhver tråd på KG da - og blir ofte korrigert og kommentert på. Ikke noe å fly i flint over. Og polarisering er det jo bare ironisk at du tyter om. Det er jo du som polariserer, og sprer hat. Du kunne startet en tråd om at det irriterer deg når folk svarer slik som du sikter til som du ble så (hår)sår av. I stedet er det en rant hvor du grer alle barnløse over samme kam og kommer med påstander mot en hel gruppe. Anonymkode: 7c2ec...882 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #72 Del Skrevet 29. januar 2024 Herregud, hvorfor gidder du bruke så mye energi på å klage over at mange velger en annen livstil enn deg, og trives med det? 😅 Anonymkode: 5ec7e...c2f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #73 Del Skrevet 29. januar 2024 MyMichelle skrev (8 timer siden): Høres ut som du er i dårlig humør i dag. Eller du bare ikke liker at andre velger anderledes enn deg. Det er jo du som ikke takler å høre andres meninger, om du vil ha slikt underforum. Da misforstår du. Jeg synes alle bør få lov til å svare i alle mulige underforum. Men det er særlig i tråder om barnløse de hisser seg opp når ikke-barnløse skriver noe, og blir rett og slett ufine. Dermed foreslo jeg et eget underforum for dem. Det er ingen andre som hisser seg denne opp, så vidt jeg vet. Blir katteeiere like sure hvis hundeeiere svarer i trådene deres?! Anonymkode: 3d4c4...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #74 Del Skrevet 29. januar 2024 Forstår godt at Bård Tufte Johansen henger her inne, her er det mye materiale;) Anonymkode: adc30...213 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #75 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som tidligere svart i denne tråden så svarer jeg ikke i slike tråder, bare ramler inn ved uhell. Når jeg snakker med barnløse på jobb eller i andre sosiale settinger så nevner jeg ikke barna mine med ett ord. Bare hvis de spør da. Anonymkode: 3d4c4...16c Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du blir så provosert og opphisset av hva andre diskuterer over heller. Det sier vel seg selv at i en tråd som omhandler barnløshet handler det ikke om foreldre? Eller er det veldig vanskelig å skjønne for deg? Når en svarer på noe helt annet enn hva temaet er så mangler en sosiale antenner og er litt kort, både i dagliglivet irl og her innem Er ellers svært enig i ab 882 ovenfor. Anonymkode: 43711...085 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #76 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da misforstår du. Jeg synes alle bør få lov til å svare i alle mulige underforum. Men det er særlig i tråder om barnløse de hisser seg opp når ikke-barnløse skriver noe, og blir rett og slett ufine. Dermed foreslo jeg et eget underforum for dem. Det er ingen andre som hisser seg denne opp, så vidt jeg vet. Blir katteeiere like sure hvis hundeeiere svarer i trådene deres?! Anonymkode: 3d4c4...16c I den tråden du sikter til var det mye ufint, nedlatende og direkte ekkelt fra en bruker med barn som startet hele bøtteballeten. Kanskje ta en titt på sammenhengen også. Og når halve tråden var svar fra foreldre som måtte inn å skrive hvorfor de hadde barn og hvor lykkelig de er så er det vel på sin plass å skrive at det er ikke det tråden handler om. Leseforståelse er en fin ting skjønner du😉 Anonymkode: 43711...085 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #77 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du har tydeligvis lært det et par nye ord i det siste. Men ikke helt hva det betyr. Du drar inn ekkokammer, men det handler nok egentlig mest om bare å holde seg til tema. Om TS spør om oppskrift på blomkålsuppe eller tips til hoteller på gran canaria, så er det ikke vits i å gå inn i tråden og si jeg liker ikke blomkålsuppe og har aldri vært på granka for det høres ut som en drittplass. Det skjer jo annenhver tråd på KG da - og blir ofte korrigert og kommentert på. Ikke noe å fly i flint over. Og polarisering er det jo bare ironisk at du tyter om. Det er jo du som polariserer, og sprer hat. Du kunne startet en tråd om at det irriterer deg når folk svarer slik som du sikter til som du ble så (hår)sår av. I stedet er det en rant hvor du grer alle barnløse over samme kam og kommer med påstander mot en hel gruppe. Anonymkode: 7c2ec...882 Du tror du behersker noen begreper, men klarer ikke å se årsakssammenger. Karakter D til deg, du får et pluss for forsøket 😀 Anonymkode: 3d4c4...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #78 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du blir så provosert og opphisset av hva andre diskuterer over heller. Det sier vel seg selv at i en tråd som omhandler barnløshet handler det ikke om foreldre? Eller er det veldig vanskelig å skjønne for deg? Når en svarer på noe helt annet enn hva temaet er så mangler en sosiale antenner og er litt kort, både i dagliglivet irl og her innem Er ellers svært enig i ab 882 ovenfor. Anonymkode: 43711...085 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I den tråden du sikter til var det mye ufint, nedlatende og direkte ekkelt fra en bruker med barn som startet hele bøtteballeten. Kanskje ta en titt på sammenhengen også. Og når halve tråden var svar fra foreldre som måtte inn å skrive hvorfor de hadde barn og hvor lykkelig de er så er det vel på sin plass å skrive at det er ikke det tråden handler om. Leseforståelse er en fin ting skjønner du😉 Anonymkode: 43711...085 Du bruker endel tid på å svare meg der du tyr til noen hersketeknikker. Hatt en dårlig dag og trenger en punching ball? Ta deg en kopp te og nyt kvelden 😊 dine forsøk på å provosere meg funker ikke, jeg er like rolig og svært fornøyd med livet, og skal følge mine egne råd som handler om te og nyte kvelden! Bruker m.a.o ikke mer tid her. Hade bra, og takk for en fruktbar diskusjon, dere som var i stand til å holde dere til tema, og som klarte å la være å tilegne meg egenskaper og diagnoser som jeg ikke har. Mine fordommer mot en gruppe er imidlertid styrket, og det er litt synd. I slike tråder kan nemlig fordommer svekkes hvis man blir møtt med positivitet og konstruktive tilbakemeldinger. Har man ikke noe positivt å komme med så bør man la være å svare. Bare et tips! (Jeg gidder f.eks ikke å svare folk som bruker et stygt muntlig språk i offentligheten, som dette forumet er, slike innlegg blir ignorert selvom jeg blir fristet til å skrive det jeg tenker ala white trash/livets harde skole). Anonymkode: 3d4c4...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #79 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Der kun likesinnede har adgang. Av en eller annen grunn lager de ikke en støttegruppe eller forening. De takler ikke å høre meninger til folk som har valgt en annen retning (les: barn), og blir opprørske hvis foreldre våger seg inn i en tråd som er forbeholdt de barnløse. For de demokratiske spillereglene telles ikke i de trådene. I et eget underforum kan de opprettholde ekkokamrene sine der ingen motstemmer er velkomne. Der kan de i fred diskutere bikkja si, at de kan sove til 14 hver helg, dytte i seg toro, slippe å skifte bleie (men frivillig velger de å håndtere hundebæsj hele hundens levealder), hvor digg det er å slippe barnesanger og barnetv, at de kan reise hvor de vil (foreldre kan nemlig bare reise til en bitteliten del av verden), og for å ikke snakke om hvor digg det er å kun tenke på seg selv! 24/7! Gi de frivillig barnløse denne muligheten, Kvinneguiden! Anonymkode: 3d4c4...16c Men herregud da🤣 Anonymkode: af5a6...d09 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #80 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har man ikke noe positivt å komme med så bør man la være å svare. Bare et tips! Kanskje du skal følge dine egne råd😉 Jeg har bare lest det første og det siste innlegget ditt, men det var mer enn nok for meg. Tusler meg stille og rolig ut igjen fra tråden. Anonymkode: af5a6...d09 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå