AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #41 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Såkalte? Hva i alle dager? 🤣 Enten er man frivillig barnløs (som meg), som ikke vil ha barn for alt i verden. Eller så er man ufrivillig barnløs. Ferdig snakka 😆 Og TS; Jeg tror ikke du angrer på barna dine nå når du først har dem, men innlegget lyser misunnelse like fullt 😛 Anonymkode: 04ecb...d5e Jeg snakker om dem som sier dem er frivillig barnløs men egentlig er ufrivillig. Jeg snakker ikke om DEG. Anonymkode: 2d773...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #42 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du prøver å oppnå med denne tråden og utleggene dine Ts, for meg virker det som noen har truffet en nerve hos deg, kanskje du er såret? Virker som du i all desperasjon ønsker å rakke ned på andre for å fikse dine egne sår. Du må ha litt mer selvinnsikt og skjønne at du misforstod nok helt fra begynnelsen av Jeg har også barn og tror ikke dette handlet om forskjellige valg , barn eller ikke. Det handlet om å få prate med likesinnede i samme situasjon, hvorfor skal du da inn og ytre deg om det og så lage ett helvette fordi du fikk tilbakemelding på det? altså hva er det du vil? Anonymkode: c471e...7ee Tror ikke du forsto eller helt fikk med deg hva hun skrev. Hun snakker om konkrete innlegg her inne ikke noe man bare føler. Det er innafor å være kritisk til slike folk. Anonymkode: 2d773...d53 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #43 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du prøver å oppnå med denne tråden og utleggene dine Ts, for meg virker det som noen har truffet en nerve hos deg, kanskje du er såret? Virker som du i all desperasjon ønsker å rakke ned på andre for å fikse dine egne sår. Du må ha litt mer selvinnsikt og skjønne at du misforstod nok helt fra begynnelsen av Jeg har også barn og tror ikke dette handlet om forskjellige valg , barn eller ikke. Det handlet om å få prate med likesinnede i samme situasjon, hvorfor skal du da inn og ytre deg om det og så lage ett helvette fordi du fikk tilbakemelding på det? altså hva er det du vil? Anonymkode: c471e...7ee Kjenner du til begreper som ekkokamre og polarisert debatt? For å forstå hva jeg er ute etter så må du først forstå disse begrepene, og så kan vi ta debatten derfra. Ok? Anonymkode: 3d4c4...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #44 Del Skrevet 29. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror ikke du forsto eller helt fikk med deg hva hun skrev. Hun snakker om konkrete innlegg her inne ikke noe man bare føler. Det er innafor å være kritisk til slike folk. Anonymkode: 2d773...d53 Nei jeg fikk det med meg og syntes egentlig hun har en rar form for argumentasjon, hun la jo ut tråden og, jeg leste det , det er jo hun som har missforstått i begynnelsen, og nå driver hun med dette, spre hat kaller jeg det. synd at hun skal «få prate» for oss som har barn. Jeg syns hun selv oppfører seg som ett barn selv og folk henger seg på uten å egentlig vite hva den handler om. Jeg forstår fortsatt ikke hva hun prøver på, ustabilt. Anonymkode: c471e...7ee 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #45 Del Skrevet 29. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner du til begreper som ekkokamre og polarisert debatt? For å forstå hva jeg er ute etter så må du først forstå disse begrepene, og så kan vi ta debatten derfra. Ok? Anonymkode: 3d4c4...16c Nei ikke drit deg ut a! Dette var da ikken debatt ril å begynne med , du tok feil, nå lager du mye greier. Virker helt ustabil for meg. Anonymkode: c471e...7ee 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #46 Del Skrevet 29. januar 2024 Lag et helt eget forum da vel. Anonymkode: da34f...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. januar 2024 #47 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal man skryte av å ha fri fra barn? Skal jeg skryte av at jeg slipper å jobbe? Dem liker å skryte av bikkja og mannen sin. Men blir krenka og sur hvis vi skryter om barna våres som betyr mer enn alt annet på jord 😳 i det sosiale samspill er det ikke mye rettferdighet så hadde vært veldig bra med et eget underforum🙏 så slepper dem som har barn på barneforumet få slike kommentarer hele tiden🤢 Anonymkode: 2d773...d53 De blir vel ikke sure av at dere skryter av barna deres, men de blir sure når dere insisterer på at livet deres er så mye bedre og at de frivillig barnløse ikke skjønner hva de gir avkall på og at de kommer til å angre en dag når de sitter der gamle og ensomme, men da kan de bare ha det så godt 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #48 Del Skrevet 29. januar 2024 Thyra skrev (1 minutt siden): De blir vel ikke sure av at dere skryter av barna deres, men de blir sure når dere insisterer på at livet deres er så mye bedre og at de frivillig barnløse ikke skjønner hva de gir avkall på og at de kommer til å angre en dag når de sitter der gamle og ensomme, men da kan de bare ha det så godt Ja jeg har sett noen få kommentarer av dem som har barn. Men det veier ikke over for alle dem irrasjonelle ut av kontekst kommentarer fra barnløse som svarer på noe helt annet som ikke gjelder det en gang. Anonymkode: 2d773...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #49 Del Skrevet 29. januar 2024 Thyra skrev (1 minutt siden): De blir vel ikke sure av at dere skryter av barna deres, men de blir sure når dere insisterer på at livet deres er så mye bedre og at de frivillig barnløse ikke skjønner hva de gir avkall på og at de kommer til å angre en dag når de sitter der gamle og ensomme, men da kan de bare ha det så godt Hør her: Ingen med vett i pappen ønsker at folk som ikke VIL ha barn skal få barn. Alle som bryr seg om barn vil at de skal være ønsket, elsket og ha foreldre som setter dem først. Så på vegne av alle oppegående mennesker her på jorden: IKKE få barn hvis du ikke vil! Anonymkode: 46685...006 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #50 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Der kun likesinnede har adgang. Av en eller annen grunn lager de ikke en støttegruppe eller forening. De takler ikke å høre meninger til folk som har valgt en annen retning (les: barn), og blir opprørske hvis foreldre våger seg inn i en tråd som er forbeholdt de barnløse. For de demokratiske spillereglene telles ikke i de trådene. I et eget underforum kan de opprettholde ekkokamrene sine der ingen motstemmer er velkomne. Der kan de i fred diskutere bikkja si, at de kan sove til 14 hver helg, dytte i seg toro, slippe å skifte bleie (men frivillig velger de å håndtere hundebæsj hele hundens levealder), hvor digg det er å slippe barnesanger og barnetv, at de kan reise hvor de vil (foreldre kan nemlig bare reise til en bitteliten del av verden), og for å ikke snakke om hvor digg det er å kun tenke på seg selv! 24/7! Gi de frivillig barnløse denne muligheten, Kvinneguiden! Anonymkode: 3d4c4...16c Høres ut som du er i dårlig humør i dag. Eller du bare ikke liker at andre velger anderledes enn deg. Det er jo du som ikke takler å høre andres meninger, om du vil ha slikt underforum. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #51 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tror ikke du forsto eller helt fikk med deg hva hun skrev. Hun snakker om konkrete innlegg her inne ikke noe man bare føler. Det er innafor å være kritisk til slike folk. Anonymkode: 2d773...d53 Jeg skjønner det, men det er mye enklere å diskutere hvis h*n kan vise til tråder hvor det skjer. Vi mennesker tror vi husker perfekt, men plutselig endrer vi på små detaljer som betyr mye, uten at vi merker det. TS syntes svarene de frivillige barnløse svarte aggressivt i tråden h*n linket til - jeg syntes ikke det. Derfor er det så viktig å kunne se både de konkrete innleggene og konteksten rundt. Anonymkode: 4a7b1...810 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #52 Del Skrevet 29. januar 2024 Helene skrev (1 time siden): Man må respektere menneskers valg. Jeg vet hvorfor mitt barn velger bort barn. Men man må respektere andres valg. Enig. Man bør respektere andres valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #53 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være hva som helst. Sønnen min slo seg vrang på butikken, eller dattera mi spydde i bilen. Da ramler det inn en barnløs og skriver at hun er såååå glad for at hun ikke har barn når hun leser slike tråder. Ingen hjelp eller tips i slike svar. I den tråden jeg linket til så var det tydelig at noen uvitende foreldre som ikke kjenner de sterke uformelle normene som barnløse har etablert på dette forumet. De kunne lett blitt ignorert, men barnløse fyrer seg opp og går til angrep. Ikke greit. Debatten blir polarisert, og det skaper bare hat. Anonymkode: 3d4c4...16c Kan man ikke rapportere slike kommentarer? Ifølge retningslinjene skal man ikke komme med slike kommentarer som ikke er relevante for Ts. Jeg husker ikke den nøyaktige ordlyden, men meningen var slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #54 Del Skrevet 29. januar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner det, men det er mye enklere å diskutere hvis h*n kan vise til tråder hvor det skjer. Vi mennesker tror vi husker perfekt, men plutselig endrer vi på små detaljer som betyr mye, uten at vi merker det. TS syntes svarene de frivillige barnløse svarte aggressivt i tråden h*n linket til - jeg syntes ikke det. Derfor er det så viktig å kunne se både de konkrete innleggene og konteksten rundt. Anonymkode: 4a7b1...810 Er det noen som er aggressive så er det vel henne. Det er en dårlig tone i hver kommentar hun skriver, usmakelig og usmakelig Anonymkode: c471e...7ee 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #55 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakker om dem som sier dem er frivillig barnløs men egentlig er ufrivillig. Jeg snakker ikke om DEG. Anonymkode: 2d773...d53 Jeg skjønner at du ikke snakker om meg heller. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen som vil ha barn, men ikke kan få det, skulle si at de ikke vil ha barn? Er det fordi det er trist og sårt å være ufrivillig barnløs, og vanskelig å snakke om det. Jeg tenker at de som sørger over å ikke kunne få det de ønsker seg mest her i verden, nemlig barn, kan ha behov for å snakke om det. Endret 29. januar 2024 av MyMichelle Brukte kursiv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #56 Del Skrevet 29. januar 2024 15 minutter siden, MyMichelle said: Jeg skjønner at du ikke snakker om meg heller. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen som vil ha barn, men ikke kan få det, skulle si at de ikke vil ha barn? Er det fordi det er trist og sårt å være ufrivillig barnløs, og vanskelig å snakke om det. Jeg tenker at de som sørger over å ikke kunne få det de ønsker seg mest her i verden, nemlig barn, kan ha behov for å snakke om det. Nå tror jeg folk bare tolker ting helt ute av det blå og drar inn alt muligrart. Sier mer om personliheter og mennesker og dårlig oppfatning av hva som skjer her, hva er poenget med alle disse meningene? Peace ✌️ Anonymkode: c471e...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #57 Del Skrevet 29. januar 2024 Slike holdninger som du ts har er med på å skape splid. Jeg har selv barn men jeg kan skjønne hva som ble ment i denne tråden "Jeg synes dagens foreldre i stor grad er veldig navlebeskuende, selvsentrert og egosentriske irl. Når jeg leser en del tråder her på kg blir det hele bare bekreftet. Og samtidig klager de på at de ikke har denne "villagen", og at f.eks besteforeldre ikke stiller opp. Vel, jeg har ingen problemer med å se at en kanskje ikke ønsker å stille opp for dagens foreldre og måten de både er på, opptrer og oppfostrer barna sine. Samtidig så skal ingen andre enn de selv bry seg med hvordan de oppdrar barna sine. Barna skal få lov til hva som helst. Og det resulterterer i akkurat det at de står mye aleine slik de selv tydelig ønsker det men så klager de over det og. Foreldre klager på andre foreldre, på arbeidslivet, de uten barn. Alt skal tilrettelegges deres egne liv og de ser skjeldent ut over deres egen nesetipp. Jeg opplever det en del i arbeidslivet, ser det på butikken og ellers at dagens foreldre ser seg selv først og tar ikke inn over seg noe annet. I mange tråder spesielt om barnløshet kommer mye av det samme frem at deres liv er så mye bedre og viktigere enn andres. De har lite respekt for både hvordan andre lever og respekt for hvordan andre familier velger å leve. Så alt jeg tenker om dagens foreldre blir bare bekreftet av hva jeg leser på kg. Og så finnes det jo unntak fra dette men siden denne tråden er på generaliseringer." Det handler vel sikkert også om måten en svarer andre med i tråder om de barnløse. Anonymkode: 43711...085 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #58 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå tror jeg folk bare tolker ting helt ute av det blå og drar inn alt muligrart. Sier mer om personliheter og mennesker og dårlig oppfatning av hva som skjer her, hva er poenget med alle disse meningene? Peace ✌️ Anonymkode: c471e...7ee Jeg svarte bruker d53. Det er ikke Ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #59 Del Skrevet 29. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg snakker om dem som sier dem er frivillig barnløs men egentlig er ufrivillig. Jeg snakker ikke om DEG. Anonymkode: 2d773...d53 Nettopp, du snakker om ufrivillige barnløse. I sosiale settinger kan det absolutt skje at denne kategorien sier at det er frivillig for å slippe enkelte spørsmål selvom det er en strategi som åpner for en haug av andre, og for deres situasjon, irrelevante spørsmål. Men de er fullt ut ufrivillige barnløse. En som er frivillig barnløs ønsker ikke barn, og å anta at de er noe annet og ønsker noe annet er uforskammet. Sier noen at de er frivillig barnløse må man ta dem på ordet, da de færreste som sier de er frivillig barnløse er noe annet enn det de sier. Så er det selvfølgelig lov å håpe at alle som er ufrivillig barnløse får barna de ønsker seg, men igjen, det er noe annet enn du sa. Anonymkode: b1f1e...0f7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. januar 2024 #60 Del Skrevet 29. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Dem fleste angrer ikke på ungene sine. Som mor selv ser jeg ikke hvordan det er muligt uansett hvordan dem er. er noen veldig få som har slike egenskaper. Anonymkode: 2d773...d53 Jeg har påfallende mange i min omgangskrets som sier rett ut at de angrer på barna. En av dem kommenterte at hun heller burde kjøpt hund. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med valget om hund. Mye billigere enn barn, de gir like mye glede (om ikke mer) og det medfølger mye mindre bekymringer. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå