Gå til innhold

Hvilken bil er status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykkedykker skrev (14 timer siden):

Tesla

🤣

Anonymkode: fb726...4d9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja si det, kommer sikkert mye an på hvem som skal bedømme hva som er status.

Rolls Royce og slike biler er sikkert status i Dubai, og er på linje med toalett med gullsete og andre prangende symboler.

Men i Norge så tror jeg folk ville sett rart på deg om du kom i en Rolls Royce, nesten som du skriker etter oppmerksomhet. På samme måte som Honqi ble nevnt i et tidligere innlegg som status bil. En bil som skriker etter oppmerksomhet, og på den feile måten. Når eieren i innlegget skryter av at den ligner veldig på en Rolls Royce, så kan jeg tenke meg at det var en del av kjøpsbeslutningen.

Statusbil i Norge vil jeg si er en vanlig bil, men hvor kjøperen har gått litt lenger i utstyrsvalg og motorisering uten at det er så veldig merkbart for andre enn de som har litt greie på biler. For eksempel en BMW 550 uten at den skiller seg særlig ut fra en BMW 520, bortsett fra noen ekstra luftinntak og fire eksosrør, skal helst ikke stå 550 i hekken på bilen heller. Da viser du at du setter pris på kvalitet og kjørekomfort og at hovedhensikten ikke er å imponere andre. 

Blir som å kjøpe merkeklær uten synlige logoer, bare små detaljer som gjenkjennes av de som har greie på det. Mens Honqi føreren sikkert vil velge en genser med logo i font 72 på brystet.

Nei jeg har ikke noe imot Honqi, isolert sett så kan man si at den ikke er så verst utseendemessig, bortsett fra at den blir litt for mye, spesiellt av et merke som ikke kan lene seg på en historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapt.Chat skrev (11 minutter siden):

Ja si det, kommer sikkert mye an på hvem som skal bedømme hva som er status.

Rolls Royce og slike biler er sikkert status i Dubai, og er på linje med toalett med gullsete og andre prangende symboler.

Men i Norge så tror jeg folk ville sett rart på deg om du kom i en Rolls Royce, nesten som du skriker etter oppmerksomhet. På samme måte som Honqi ble nevnt i et tidligere innlegg som status bil. En bil som skriker etter oppmerksomhet, og på den feile måten. Når eieren i innlegget skryter av at den ligner veldig på en Rolls Royce, så kan jeg tenke meg at det var en del av kjøpsbeslutningen.

Statusbil i Norge vil jeg si er en vanlig bil, men hvor kjøperen har gått litt lenger i utstyrsvalg og motorisering uten at det er så veldig merkbart for andre enn de som har litt greie på biler. For eksempel en BMW 550 uten at den skiller seg særlig ut fra en BMW 520, bortsett fra noen ekstra luftinntak og fire eksosrør, skal helst ikke stå 550 i hekken på bilen heller. Da viser du at du setter pris på kvalitet og kjørekomfort og at hovedhensikten ikke er å imponere andre. 

Blir som å kjøpe merkeklær uten synlige logoer, bare små detaljer som gjenkjennes av de som har greie på det. Mens Honqi føreren sikkert vil velge en genser med logo i font 72 på brystet.

Nei jeg har ikke noe imot Honqi, isolert sett så kan man si at den ikke er så verst utseendemessig, bortsett fra at den blir litt for mye, spesiellt av et merke som ikke kan lene seg på en historie.

Litt morsomt innlegg, akkurat det med logoer kan jeg skrive under, har faktisk hatt lyst til å bestille merker med teksten "Censored" for å skjule logoen på tøy, man kan da ikke gå rundt med reklame for noe man har betalt for, husker da jeg røyka rulletobakk og vrengte pakkene så de ble helt hvite. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (4 timer siden):

Jeg lever uten bilen i perioder. Tar buss da eller går. Jeg låner bort bilen i perioder til datteren. Hun trenger denne enkelte ganger. Jeg greier meg uten bil. Har buss 3 min unna. Bussen går rundt over alt. 

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare grunne mennesker som tenker på en slik måte. En bil er et fremkomstmiddel, ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (16 timer siden):

Hvordan klarer du å få Tesla, Norges mest solgte bil, til å bli statusbil? Kneipp med Norvegia er ikke luksusmåltid, selv om det antagelig er mest spiste komboen i matpakka. 

Tesla er en helt grei hverdagsbil, men så langt fra status man kan komme

Er forskjellige teslaer, men det visste du kanskje ikke? 😄

Anonymkode: bc214...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tesla var status i 2010. 
 

i 2024 er den allemannseie, og absolutt ikke et statussymbol. 

Anonymkode: f6ddf...b6a

Billig teslaer ja, finnes billig Porscher også, frisørbiler.

Anonymkode: bc214...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes "billige" Porsche ja,dersom du vil den skal se ut som en Porsche på utsiden,med interiør og utstyr som matcher mer en mopedbil fra 90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Så nærmere 12.000 i året på forsikring? 
Jeg betaler 1500 i mnd for forsikring på min bensindrevne Mercedes, en Harley, innbo, reise og kjæledyr 😆 Og da er trafikkforsikringsavgiften inkludert, er vel lavere på elbil. 
Det sier vel litt om risiko på slike biler, jo høyere risiko, jo høyere premie… 

Anonymkode: 7b275...36a

MC koster jevnt over 5-6000 i året, trafikkforsikringsavgift bil 3000, hund 5-7000, etpar tusen for innbo og reiseforsikring 2-3000 i året. Det er ikke mye til overs for mer enn ansvarsforsikring igjen på det budsjettet ditt... 

Trafikkforsikringsavgift er forresten høyere på elbil enn fossil for tiden

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAF.

Anonymkode: cc6bf...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så nærmere 12.000 i året på forsikring? 
Jeg betaler 1500 i mnd for forsikring på min bensindrevne Mercedes, en Harley, innbo, reise og kjæledyr 😆 Og da er trafikkforsikringsavgiften inkludert, er vel lavere på elbil. 
Det sier vel litt om risiko på slike biler, jo høyere risiko, jo høyere premie… 

Anonymkode: 7b275...36a

Jeg har ingen Harley, men en campingvogn. Forsikring av bil, campingvogn, innbo, reise og hund ligger på rett over 1700,- per måned. Altså ikke noen større forskjell. Trafikkforsikringsavgiften tror jeg er lik for elbil og bensinbil nå, men litt høyere for diesel uten partikkelfilter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Kapt.Chat said:

Ja si det, kommer sikkert mye an på hvem som skal bedømme hva som er status.

Rolls Royce og slike biler er sikkert status i Dubai, og er på linje med toalett med gullsete og andre prangende symboler.

Men i Norge så tror jeg folk ville sett rart på deg om du kom i en Rolls Royce, nesten som du skriker etter oppmerksomhet. På samme måte som Honqi ble nevnt i et tidligere innlegg som status bil. En bil som skriker etter oppmerksomhet, og på den feile måten. Når eieren i innlegget skryter av at den ligner veldig på en Rolls Royce, så kan jeg tenke meg at det var en del av kjøpsbeslutningen.

Statusbil i Norge vil jeg si er en vanlig bil, men hvor kjøperen har gått litt lenger i utstyrsvalg og motorisering uten at det er så veldig merkbart for andre enn de som har litt greie på biler. For eksempel en BMW 550 uten at den skiller seg særlig ut fra en BMW 520, bortsett fra noen ekstra luftinntak og fire eksosrør, skal helst ikke stå 550 i hekken på bilen heller. Da viser du at du setter pris på kvalitet og kjørekomfort og at hovedhensikten ikke er å imponere andre. 

Blir som å kjøpe merkeklær uten synlige logoer, bare små detaljer som gjenkjennes av de som har greie på det. Mens Honqi føreren sikkert vil velge en genser med logo i font 72 på brystet.

Nei jeg har ikke noe imot Honqi, isolert sett så kan man si at den ikke er så verst utseendemessig, bortsett fra at den blir litt for mye, spesiellt av et merke som ikke kan lene seg på en historie.

Poenget med å ha en statusbil er selvsagt at andre skal vite at du har en statusbil. Å ha et statusobjekt som ingen vet om gir selvsagt null i status. 

Anonymkode: 422ba...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget med å ha en statusbil er selvsagt at andre skal vite at du har en statusbil. Å ha et statusobjekt som ingen vet om gir selvsagt null i status. 

Anonymkode: 422ba...d64

Det kommer kanskje an på hvem du ønsker å vise din status til. I eksemplet jeg gir så har personen tatt den et skritt videre og ønsker kun å vise status til den som forstår hva som ligger bak den litt anonyme bilen. Så her kan du si at det gir status å ikke flashe status til alle og enhver, og hvor det å flashe status blir sett på som lavstatus eller harry om du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fineste bilene er tyskere synes jeg. Audi og bmw har et veldig maskulint uttrykk som jeg liker(Mercedes har blitt skikkelig gubbe bil). Kjører Audi e tron selv. Hadde jeg hatt et ubegrenset budsjett hadde det blitt en dyrere Audi.

Anonymkode: ee62c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 22.25):

Hvilken bil(er) mener dere er status?

Anonymkode: 4ca7a...314

entusiastbiler som gamle sportsbiler osv. Er noe helt eget med slike biler. Veldig gamle biler eller biler med høy kilpmeterstand generelt 300 000 km og over. Det er bilene som imponerer meg. største taper bilen er Range Rover. Overpriset søppel som bruker mer tid på verksted enn på veien.

Anonymkode: a9338...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes Gelenderwagon på hvite skilt!! Få ting som oser mer klasse.....

 

Anonymkode: 1dffe...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ny SUV Mercedes 🤷

Anonymkode: 03a02...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mercedes Gelenderwagon på hvite skilt!! Få ting som oser mer klasse.....

 

Anonymkode: 1dffe...7b8

Geländewagen er überharry, spesielt G63 med posørfelger. Snakk om influencertralle.

Anonymkode: 96692...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 3.29):

Billig teslaer ja, finnes billig Porscher også, frisørbiler.

Anonymkode: bc214...8ef

Alle Teslaer ser billige ut. Selv en basic Cayman ser 10 x mer eksklusiv ut enn en Model S eller X.

Anonymkode: 96692...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Geländewagen er überharry, spesielt G63 med posørfelger. Snakk om influencertralle.

Anonymkode: 96692...f9f

Enig. Få biler som er mer harry etter min mening. 

Status? En strøken veteran. Ikke sånn veldig gammel, men gjerne fra 70- eller 80-tallet. Alt fra BMW 635CSi til Toyota Crown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...