AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #41 Skrevet 29. januar 2024 Det som er helt sikkert er at den nye elbilen fra Kina som ser ut som en gedigen radiator på hjul er blodharry. Mangler bare at de som kjører den heter Blake og Krystal og med ekte pelsjakker på. Anonymkode: e46e1...a0b 5
newman01 Skrevet 29. januar 2024 #42 Skrevet 29. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Altså,bilen er flott, men skiltet! Selv om det er ironisk så må det være måte på. Nesten like ille som PUTIN eller HAMAS.. Anonymkode: 7b348...c2b Skiltet tilhører ikke den bilen. Noen i Norge har registrert en Kia Soul med Trump-skilt, ikke Hångki 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #43 Skrevet 29. januar 2024 newman01 skrev (17 minutter siden): har registrert en Kia Soul Hadde. Slike attraktive skilt kan kjøpes bare man betaler nok. Anonymkode: 4e01b...858
newman01 Skrevet 29. januar 2024 #44 Skrevet 29. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde. Slike attraktive skilt kan kjøpes bare man betaler nok. Anonymkode: 4e01b...858 Du var heldig med både vinkel, kameraoppsett, værforhold og tilstand på blomster da du tok bildene på forskjellige tider av året...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #45 Skrevet 29. januar 2024 Det er mest status å ikke tro at biler gir status. Da viser du at du ikke lar deg manipulere av bilindustriens massive reklamebudsjetter hvis du egentlig har mer enn god nok råd til en dyrere bil enn den du har. Anonymkode: d01bf...65c 3
endo Skrevet 29. januar 2024 #47 Skrevet 29. januar 2024 1938 packard 1601. Hvertfall min drømme luksusbil. Og en ekte shelby ac cobra som sportsbil.
HemmeligSpion Skrevet 29. januar 2024 #48 Skrevet 29. januar 2024 Jeg tenker ikke automatisk "sånn bil gjør at jeg setter dette mennesket på trinn 8/10 på rangstigen". Og status? Det er et vidt begrep. Volvo V70, 2005 - da tenker jeg enten ung barnefamilie med økonomisk bevissthet eller praktiker som har Ground Zero 2x20" sub. Også har jeg merket i det siste at de rike mennesker med enebolig og liten veskehund (helvete i rotteform, bedre kjent som chihuahua osv) følger med Mini Cooper. Og når man vet at 1/3 av nordmenn har forbrukslån (GODT mulig jeg husker feil her) så er det liksom ikke så status å ha ny bil i utgangspunktet. Ny bil/dyr bil er gjerne en indikasjon på dårlig økonomiske valg. Jeg hadde satt en person som valgte en driftssikker bil som vedkommende reparerte selv ved behov høyere i mitt sete enn en "mammadalt" som siklet etter en SQ8 vedkommende ikke eier.
HemmeligSpion Skrevet 29. januar 2024 #49 Skrevet 29. januar 2024 newman01 skrev (4 timer siden): Hva har nytt boligfelt med Tesla å gjøre? Selv om noen har kjøpt nytt hus betyr ikke det at Tesla er statussymbol. Det er nok større sannsynlighet at Tesla faktisk er en billig og tilgjengelig bil med de egenskapene man trenger i hverdagen. Men fortsatt ikke statussymbol. Jeg tror mange ser på Tesla som et statussymbol (1) fordi de ser generelt ut som sportsbiler, interiøret ser ut som det hører til i en sportsbil, og den er høyteknologisk (2) de er mye i vinden og media, de er en snakkis mange er opptatt av, og (3) mange av eierne kjører som svin (spesielt når den er nyanskaffen og de vil kjenne magasuget man får når man akselerer for alt motoren er verdt, det er som en gokart). Litt som med vann og branding. Imsdal og Olden er liksom sånn basic bitch vann, men shower du opp med en VOSS-vannflaske DA er du høystatus da! Men det er fortsatt vann. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #50 Skrevet 29. januar 2024 HemmeligSpion skrev (1 time siden): Jeg tror mange ser på Tesla som et statussymbol (1) fordi de ser generelt ut som sportsbiler, interiøret ser ut som det hører til i en sportsbil, og den er høyteknologisk (2) de er mye i vinden og media, de er en snakkis mange er opptatt av, og (3) mange av eierne kjører som svin (spesielt når den er nyanskaffen og de vil kjenne magasuget man får når man akselerer for alt motoren er verdt, det er som en gokart). Det er ingen Tesla-modeller, med unntak av gamle Roadster, som ser ut som sportsbiler. Model X og Y, for eksempel, er to überstygge crossover SUV-er. De som sammenligner Model 3 med gokart vet ikke hva en gokart er. Gokarter er små og lette, ikke tunge kladder på 1,9 tonn! Anonymkode: 96692...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #52 Skrevet 29. januar 2024 -jk- skrev (9 timer siden): Dyrest dekk? Det er ikke spesialdekk på Teslaer, det er samme dekk og størrelser som en haug andre populære biler. Jeg betaler under 1000,- per måned for full kasko på en Model Y, 20kkm kjørelengde. Synes ikke det er spesielt dyrt, men det er sikkert rimeligere forsikring på en Leaf. Status har jeg ingen tro på at det er, ønsker da heller ikke "statusbil". Så nærmere 12.000 i året på forsikring? Jeg betaler 1500 i mnd for forsikring på min bensindrevne Mercedes, en Harley, innbo, reise og kjæledyr 😆 Og da er trafikkforsikringsavgiften inkludert, er vel lavere på elbil. Det sier vel litt om risiko på slike biler, jo høyere risiko, jo høyere premie… Anonymkode: 7b275...36a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #54 Skrevet 29. januar 2024 MB Geländewagen Anonymkode: 86dc5...259 1
Helene Skrevet 29. januar 2024 #55 Skrevet 29. januar 2024 Jeg lever uten bilen i perioder. Tar buss da eller går. Jeg låner bort bilen i perioder til datteren. Hun trenger denne enkelte ganger. Jeg greier meg uten bil. Har buss 3 min unna. Bussen går rundt over alt.
Krist1an Skrevet 29. januar 2024 #56 Skrevet 29. januar 2024 Synes ingen bil gir status i mine øyne. Men har respekt for de som resturerer/pusser opp/modifiserer bilene sine selv, om de har en gammel veteran eller nyere polo.
bvp Skrevet 29. januar 2024 #57 Skrevet 29. januar 2024 newman01 skrev (11 timer siden): Hvordan klarer du å få Tesla, Norges mest solgte bil, til å bli statusbil? Kneipp med Norvegia er ikke luksusmåltid, selv om det antagelig er mest spiste komboen i matpakka. Tesla er en helt grei hverdagsbil, men så langt fra status man kan komme
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #58 Skrevet 30. januar 2024 Renault Sherpa 2 Anonymkode: 075b5...55d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #60 Skrevet 30. januar 2024 Helene skrev (2 timer siden): Jeg lever uten bilen i perioder. Tar buss da eller går. Jeg låner bort bilen i perioder til datteren. Hun trenger denne enkelte ganger. Jeg greier meg uten bil. Har buss 3 min unna. Bussen går rundt over alt. Hvordan er dette svar på tråden? Anonymkode: ea4cf...dea 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå