Areola Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 (endret) - Endret 21. januar 2022 av Areola -
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Det er vel egentlig et spørsmål som bør taes opp med legen din?
Gjest Gjest_1_ Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hei. Jeg fikk i dag resept på 20mg fontex hos min fastlege. Har i lang tid prøvd å unngå anti.dep.tabl, men skjønner at jeg må gjøre noe. Jeg ble misbrukt som barn, seksuelt av min far igjennom 13 lange år. Jeg har hatt anorexi/bulimi i 12 år. Jeg sliter med tvangstanker - tanker som "tenk om jeg blir gal, og må legges inn?" Det er helt håpløse tanker egentlig, og jeg er frisk nok til å skjønne at det bare er tull. Men det sliter meg ut. Og jeg får ikke sove. Det blir en tvangstanke i seg selv og gå rundt å tenke på at en kanskje blir liggende våken i natt med angst. Jeg gråter en del, og er mye redd. Har en bra stilling/yrke og er en sterk leder/coach for mange ansatte/medarbeidere. Men straks jeg kommer hjem fra jobb kommer angsten. Om morgenen etter null søvn er alt ok igjen. Fryktelig slitsomt. Er det noen her som har erfaring med fontex? Og som kanskje har hatt/har det slik som meg?
kristinei Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Hei. Jeg fikk i dag resept på 20mg fontex hos min fastlege. Har i lang tid prøvd å unngå anti.dep.tabl, men skjønner at jeg må gjøre noe. Jeg ble misbrukt som barn, seksuelt av min far igjennom 13 lange år. Jeg har hatt anorexi/bulimi i 12 år. Jeg sliter med tvangstanker - tanker som "tenk om jeg blir gal, og må legges inn?" Det er helt håpløse tanker egentlig, og jeg er frisk nok til å skjønne at det bare er tull. Men det sliter meg ut. Og jeg får ikke sove. Det blir en tvangstanke i seg selv og gå rundt å tenke på at en kanskje blir liggende våken i natt med angst. Jeg gråter en del, og er mye redd. Har en bra stilling/yrke og er en sterk leder/coach for mange ansatte/medarbeidere. Men straks jeg kommer hjem fra jobb kommer angsten. Om morgenen etter null søvn er alt ok igjen. Fryktelig slitsomt. Er det noen her som har erfaring med fontex? Og som kanskje har hatt/har det slik som meg? Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg har akkurat det samme selv. Men jeg har laget meg et "fristed" som er jobben min. Der har jeg det supert, straks jeg kommer hjem er jeg helt nede på null. Angst og depresjon tar overhånd. Sover utrolig dårlig også. Har akkurat begynt på fontex, og har troen på de:) Har brukt de en uke nå, og det er ikke en eneste bivirkning så langt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå