Gå til innhold

Ting som står i journal

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer som psykologen din sa at hvis man skal følge retningslinjene og ha ryggen dekket skal man alltid vurdere om det fremkommer indikasjon på alvorlig psykisk lidelse (f.eks. psykose, alvorlig depresjon). Så er noen mer slappe på det og kommenterer det ikke. Men alt som ikke er dokumentert er regnet som ikke gjort, så unnlater man å skrive det og det skjer noe kan man tas for å ikke ha vurdert det (selv om det kanskje er åpenbart fordi det ikke er relevant). 

Anonymkode: 8612f...217

Det er forskjell på å utrede, undersøke og å skrive det hver gang. Det er ingen lovdata som sier at en skal repetere om sykdommer en ikke har. Når jeg går til legen med en sykdom skriver legen ikke hver gang at jeg ikke sitter i rullestol. Så nei. En psykolog skal også undersøke om en er suicidal men det er ikke der fokuset er på timene viss en pasient ikke er det. Det er unødvendig bruk av ressurser og tid.

Anonymkode: 17b96...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det tror jeg ikke man har lov til å si man er her, men jeg jobber med noe der det er relevant hvertfall ja 😄 Og nei egentlig ikke, i hvilke sammenhenger er det kommentert? Hvis det er vanlige terapisamtaler synes jeg det er rart, men hvis det er i inntakssamtale, diagnostisk vurdering, epikrise ol. er det nok bare noe som er naturlig å nevne fordi det er fremtredende ved deg. 

Anonymkode: 8612f...217

Epikrise. Hver eneste en. Fra jeg var 17 til jeg var 40. Av 7 forskjellige stk. Også kommentert at jeg er vennlig, smiler lett, verbalt sterk og imøtekommende flere ganger. Utifra epikrisene skulle man ikke tro at jeg er en total-fuck-up i livet. Ts.

Anonymkode: 4a1e3...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...