Gå til innhold

Hvilke sosiale medier bruker du?


viren

Anbefalte innlegg

Er du på Facebook, Instagram, Tik-Tok, andre? Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg merker at jeg bruker mindre og mindre tid på sosiale medier, men om det er fordi jeg har gått lei eller fordi de ulike sosiale mediene har blitt dårligere er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

viren skrev (6 minutter siden):

Er du på Facebook, Instagram, Tik-Tok, andre? Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg merker at jeg bruker mindre og mindre tid på sosiale medier, men om det er fordi jeg har gått lei eller fordi de ulike sosiale mediene har blitt dårligere er jeg usikker på.

Snap og finn

Anonymkode: 00dbe...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke sosiale medier. 

Bare ett par debatt-forum som Diskusjon.no eller freak.no/forum   

Anonymkode: bbd27...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snap og tt 

Anonymkode: 5cd19...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook - bruker for å få arrangementsinvitasjoner og den slags, pluss for messenger. 

Instagram - anonym konto hvor jeg aldri legger ut noe. Følger litt fagpersoner i temaer jeg interesserer meg om og ser reels for underholdning innimellom. 

Snap - for kommunikasjon med aller aller nærmeste familie og venner. 

Anonymkode: 5fda2...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat, Discord og Steam

Anonymkode: 692c8...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snap, Instagram og Facebook/Messenger. Ikke en superaktiv bruker. Alle lydvarsler er slått av. Men sjekker om noen vil meg noe noen ganger daglig. K57.

Anonymkode: 86058...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare Facebook, siden den i praksis har blitt umulig å unngå. Var på Instagram en stund, men følte den bare ble mer og mer nedlesset av influensere, reklamer og fjas. Alle de minste sidene jeg brukte i gamle dager har gått unna for lengst, og jeg avskyr Snapchat og Tiktok.

Skulle gjerne migrert fra Facebook også, men alt av foreninger og organisasjoner jeg er involvert i bruker den plattformen, og folk generelt vil heller være på FB Messenger enn f.eks. Signal eller Telegram, så er litt stuck.

Anonymkode: f8f9b...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instagram - Bruker for å følge kontoer som omhandler ting jeg interesserer meg for. Deler også en del knyttet til hobbyen min. Deler memes med venner.  
Snap - Kommuniserer med venner og bekjente. 
Facebook - Ønsker i utgangspunktet å kutte ut Facebook, men det er dessverre ikke mulig da alt mulig av informasjon for ungene kommer der. Foreldregrupper, fotballtreninger osv. Det er også en del informasjon fra mine egne aktiviteter jeg kun får der. Poster aldri noe på FB. Messenger brukes ofte for å kommunisere med folk. 
Discord - Brukes for å følge med på slarv og ting som skjer. 

Anonymkode: 97260...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke sosiale medier! Etter deres nye regler så meldte jeg meg ut. Var faktisk deilig og være uten 🙂

Anonymkode: f0bdf...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden (obviously)

Pinterest- bruker jeg en del til, både stort og smått. Får en del inspirasjon både av klær og antrekk, yoga øvelser,  diy prosjekteter, hobbyer, mat, osv osv. Fantastisk verktøy synes jeg.

Instagram- elsker først og fremst Instagram på de ræva dårlige dagene da jeg følger en del humor kontoer og det stort sett alltid er noe som får meg både til å skrattle og gjør en litt kjip dag hakket bedre. Følger også andre bra kontoer og tema fra politikk, til anerkjente psykologer. Jeg er svært opptatt av friluftsliv og får en del inspirasjon både med tanke på god turmat en enkelt kan lage på bål/stormkjøkken til turhacks, god utstyr, unike turer mm. Jeg legger ut ting innimellom av smått og stort og liker også å følge med på hva venner legger ut enten det er en teateropsetting de har på ferde eller de har fått seg ny valp. Jeg elsker Instagram igrunn.

Messenger fortrinnsvis jobb relatert. Det er så enkelt å bruke på både konkrete viktige beskjeder eller viss en bare ønsker å slenge ut et forslag om noe sosialt. Bruker også messenger til å chatte med venner, ha familiegruppe osv.

Facebook- har og har... Joda har bruker men er aldri inne på facebook, og har ikke lagt ut noe på 5-6 år minst. Slettet fb og var borte i mange år, men måtte opprette ny pga jobben jeg har nå. 

Opprettet også en bruker på TikTok fordi jeg hadde et prosjekt på gang og det var kun der den filmen kunne bli laget med den musikken jeg ønsket å bruke. Men slettet appen igjen med det samme etterpå.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook(pga grupper som det er hendig å kommunisere med der. Ellers ikke aktiv)

Messenger (holder kontakt med mange venner som bor andre steder der.)

Snap (bruker det lite, men sletter ikke fordi enkelte jeg kjenner er lettest å holde kontakt med der)

Anonymkode: 350ef...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook/messenger-  Kontakt med familien. 

Instagram - Inspirasjon og underholdning.

Youtube - Underholdning.

Her(kg) - Sosialisering og tidsfordriv.

Snap - Minner og kontakt med familie og venner. 

Anonymkode: 13e95...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Facebook/messenger-  Kontakt med familien. 

Instagram - Inspirasjon og underholdning.

Youtube - Underholdning.

Her(kg) - Sosialisering og tidsfordriv.

Snap - Minner og kontakt med familie og venner. 

Anonymkode: 13e95...340

Har discord og steam også, men bruker det ikke så mye. Vil begynne å være sosial der istede for gjennom diskusjon slik som her. 

Anonymkode: 13e95...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut SoMe for 2 år siden, inkludert Messenger. Hadde en lang prøveperiode. Det er ikke praktisk å ikke ha messenger. SMS leverer ofte ikke lengste meldingene som omgjøres til MMS, og få av nettverket mitt har eller gidder få WhatsApp o.l. derfor kan jeg heller ikke slette Facebook. Bruker det utelukkende for messenger. 

Instagram/snap har jeg fremdeles ikke. Fordi gleden det ga veide ikke opp for den negative effekten. Det er definitivt positive ting med det, men for meg hadde det negativ innvirkning på tidsbruk, initiativ og konsentrasjon, og generell følelse av glede. Kanskje fordi jeg ble stoppet av å gå etter andre fritidsaktiviteter som gir meg mer. 

Jeg bruker nå reddit og youtube for å undersøke temaer jeg ønsker å lære mer om og leser andres erfaringer uten aktiv bruker. Men ser at også her er det lett å bruke for mye tid, selv om det er på temaer jeg liker. 

Skaffet meg nylig KG igjen, og merker allerede at det er lett å scrolle for lenge. Jeg har KG fordi jeg synes relasjonelle problemer og diskusjon er veldig spennende og lærerikt. 

Anonymkode: f10b4...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bruker ikke sosiale medier! Etter deres nye regler så meldte jeg meg ut. Var faktisk deilig og være uten 🙂

Anonymkode: f0bdf...a72

Hva kaller du KvinneGuiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Facebook-konto, og medlem i noen grupper. Sjekker innom en gang i blant. Messenger for meldinger.

Ingen Snap eller Insta.

Innom kg av og til.

Anonymkode: c3e0e...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...