AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Lurer på om noen med kunnskap om perler og edelstener har formening om disse smykkene er av noe som helst verdi. Smykkene har vært lagret i mange år, og rett og slett glemt etter jeg fikk dette av en eldre tante med i Frankrike i forbindelse med arveoppgjør. De lever ett godt liv og har alt de trenger økonomisk, uten at det kan ha noe å si for verdien på smykkene. Smykkene er av eldre årgang. Smykkelås har stempel uten at jeg klarer å tyde tallene. Med verdi menes at det er verdt å påkoste verdivurdering fra profesjonell for videre lagring. Om ikke blir de lagt i barnas karneval boks. Om noen kan komme med tips for hva slags edelstener som er i smykkene er dette til god hjelp. og finnes det ett annet forum som er bedre egnet for hjelp til slike ting? Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Del Skrevet 28. januar Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Del Skrevet 28. januar Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar Anonymkode: 7ab19...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar Ikke i det hele tatt. Det er bare bijouteri. Anonymkode: c209f...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Del Skrevet 28. januar Ville undersøkt om det kan være ekte perler. Anonymkode: 0de8b...9b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar Gni perlene litt på tennene. Kjennes de glatte ut så er de uekte. Kjennes de ru ut, så er de ekte. Men ut fra bildene ser det uekte ut. Anonymkode: 324e0...d07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Del Skrevet 28. januar De stenene ser jo gjennomsiktig ut. Perlene har riktig farge da.. Anonymkode: 16159...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokken87 Skrevet 28. januar #11 Del Skrevet 28. januar Perlene er ru og steinete når jeg setter tennene i de. Er mann og har ikke peiling på smykker. etter å ha sjekket priser for perlesmykker ser jeg at dette sikkert er leketøy for barna 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokken87 Skrevet 28. januar #12 Del Skrevet 28. januar Tok bilde av stempelet og zoomet inn. stempelet sier 750 = 18 karat gull. steinene er som sagt ru, og steinete mellom tennene. perlene er stort sett jevn lik og ser ut som de kommer ut fra en maskin. Etter å ha sett på rene perlesmykker er vel ikke dette verdt mer en småpenger da ekte perler ikke er så dyrt, og smykket er i mine øyner som mann utdatert! Barna skal få bruke dette uten å være redd for å ødelegge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokken87 Skrevet 28. januar #13 Del Skrevet 28. januar Noen som har formening om hva slags steiner dette kan være? steinene er ujevne. Perlene har lik størrelse men litt flat avrundet form. Ca 6mm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. januar #14 Del Skrevet 28. januar Det ser ikke ut som noe som har særlig verdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #15 Del Skrevet 28. januar Jeg arvet et smykkeskrin fra en gammel tante. Tok det med til en seriøs gullsmed-butikk og fikk hjelp til å sortere ekte fra uekte, og fikk en omtrentlig prisvurdering for de ulike. Anonymkode: 32a26...5d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Del Skrevet 29. januar Det ser ut som det er lås av ekte gull, ekte perler og glassperler. Altså ikke veldig verdifullt i seg selv, men heller ikke juggel. Enkelte smykker kan ha mer verdi pga alder. Perler er utenfor mitt interesseområde, så disse kan jeg ikke si noe om. Det et også mulig at dine barn vil sette pris på gamle arvesmykker når de blir eldre, eventuelt ønske å gjenbruke perlene i et mer moderne smykke. Jeg personlig ville tatt vare på dem. Anonymkode: afdbf...4a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå