Gå til innhold

Hjemmelaget likør


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har laget likør med bær, men har bommet på mengden sukker. God på smak, men i sureste laget. Kan jeg koke sukkerlake og blande i, eller ødelegger jeg smak og holdbarhet da? 

Anonymkode: 14454...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har laget likør med bær, men har bommet på mengden sukker. God på smak, men i sureste laget. Kan jeg koke sukkerlake og blande i, eller ødelegger jeg smak og holdbarhet da? 

Anonymkode: 14454...c99

Det går helt fint. Holdbarhet bør ikke påvirkes. Smaken vil endres, men i hovedsak bli søtere. Prøv med halvparten av likøren først. Så kan du eventuelt ha i mer likør som ikke er gjort søtere om den første halvdelen blir for søt først. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du vil kan du ha sukker rett i flaska. Svigermor venter alltid med sukker til etter at bærene er silt av, og hennes likør har god smak og holdbarhet.

Anonymkode: c088c...19a

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...