AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har laget likør med bær, men har bommet på mengden sukker. God på smak, men i sureste laget. Kan jeg koke sukkerlake og blande i, eller ødelegger jeg smak og holdbarhet da? Anonymkode: 14454...c99
skrue Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har laget likør med bær, men har bommet på mengden sukker. God på smak, men i sureste laget. Kan jeg koke sukkerlake og blande i, eller ødelegger jeg smak og holdbarhet da? Anonymkode: 14454...c99 Det går helt fint. Holdbarhet bør ikke påvirkes. Smaken vil endres, men i hovedsak bli søtere. Prøv med halvparten av likøren først. Så kan du eventuelt ha i mer likør som ikke er gjort søtere om den første halvdelen blir for søt først. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Hvis du vil kan du ha sukker rett i flaska. Svigermor venter alltid med sukker til etter at bærene er silt av, og hennes likør har god smak og holdbarhet. Anonymkode: c088c...19a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå