AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Misfornøyd DNB-kunde, har BSU start for barna. Men vil gjerne avslutte det. Klarer ikke skjønne om det går an og ev hva konsekvenser er? Anonymkode: d43e9...feb
newman01 Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 BSU for barn? Vanlig BSU-konto? Har de inntekt så de får skattefradrag? Og ja, bsu kan flyttes
Schmuhu Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Når det er snakk om dette produktet ... https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/bsu-start-med-aldersgrense-0-ar ... så tror jeg ikke det kan flyttes så enkelt gitt betingelsene. DNB skriver blant annet: "Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen." Om pengene skal flyttes, så må det påregnes 2% gebyr. Ganske kundebindende produkt. Litt vanskelig å anbefale noe her. Men jeg anbefaler i hvert fall å ikke spare mer inn på produktet frem du har avklart hvor du vil. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Schmuhu skrev (6 timer siden): Når det er snakk om dette produktet ... https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/bsu-start-med-aldersgrense-0-ar ... så tror jeg ikke det kan flyttes så enkelt gitt betingelsene. DNB skriver blant annet: "Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen." Om pengene skal flyttes, så må det påregnes 2% gebyr. Ganske kundebindende produkt. Litt vanskelig å anbefale noe her. Men jeg anbefaler i hvert fall å ikke spare mer inn på produktet frem du har avklart hvor du vil. Schmuhu Takk for hjelp med å forstå 💗 Da slutter vi bare å spare der tenker jeg... Anonymkode: d43e9...feb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen. Jeg tolker det som at du kan avslutte kontoen helt og dermed slippe gebyr. veldig dårlige vilkår på denne ordningen. Tidligere fikk du samme rente som BSU konto, men dette har de gått bort fra. AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 16.52): Du vet da vel selv hvor mye du har i fradrag? Du har jo selv sjekket i skattemeldingen at det stemmer... Anonymkode: 932f7...b53 Anonymkode: 49d1e...2bc
Schmuhu Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen. Jeg tolker det som at du kan avslutte kontoen helt og dermed slippe gebyr. Jeg tolker det slik at ts slipper gebyr når pengene går over til barnets ordinære BSU eller når kontoen avsluttes ordinært for å kjøpe bolig. Avslutter ts på grunn av andre formål, så tar de 2% gebyr. Mulig at DNB har formulert seg noe tvetydig for at folk går i den fellen. Schmuhu
newman01 Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 14 minutter siden, Schmuhu said: Jeg tolker det slik at ts slipper gebyr når pengene går over til barnets ordinære BSU eller når kontoen avsluttes ordinært for å kjøpe bolig. Avslutter ts på grunn av andre formål, så tar de 2% gebyr. Mulig at DNB har formulert seg noe tvetydig for at folk går i den fellen. Schmuhu Tipper de formulerer seg tvetydig for å nå målet om 12 milliarder i kvartalsoverskudd dette kvartalet
Schmuhu Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 45 minutter siden, newman01 said: Tipper de formulerer seg tvetydig for å nå målet om 12 milliarder i kvartalsoverskudd dette kvartalet https://www.nrk.no/nyheter/rekordar-for-dnb-_-tjente-50-milliarder-1.16741294 🍻 Schmuhu
newman01 Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 55 minutter siden, Schmuhu said: https://www.nrk.no/nyheter/rekordar-for-dnb-_-tjente-50-milliarder-1.16741294 🍻 Schmuhu Merkelig at folk gidder å være kunde der. Når de tjener 50 milliarder på et år. Hadde de vært sist ute med rentehevinger, og alle andre banker var myyyye verre enn dem hadde jeg skjønt at det var norges mest populære bank. Men de er jo verst i klassen, og klarer nesten å slå Sentralbanken hver eneste gang Norges Bank setter opp renta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå