AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #21 Skrevet 28. januar 2024 3. Bugaboo Buffalo til hjemmebruk, trilleturer og barnehagetransport. Yoyo til flyturer og handleturer på sommerføre. En billig Chicco som står fast på hytta så vi slipper å fylle bilen med vogngreier hver gang vi drar. Anonymkode: 9cd4a...521
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #22 Skrevet 28. januar 2024 En duo-vogn. Som begge brukte. Samt en paraply-trille. Anonymkode: 3c42e...75d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #23 Skrevet 28. januar 2024 Vi har hatt tre. En klassisk stor bag/sittevogn som ble stående i bhg sovevogn En babyjogger city mini gt som hjemmevogn. Sluttet med vanlig vognbruk da yngste var 2, men har hatt denne med i fornøyelsesparker på ferie og brukt under spesielle tilfeller av sykdom mm i 4-årsalder, for vi har den og det gjør det enklere. En søskenvogn mens begge kunne sitte i den. Sist brukt på ferie da de var 2 og 5. Anonymkode: 2a3f3...9bb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #24 Skrevet 28. januar 2024 Har hatt 3 vogner til nå, barnet er 3 år. vi bor et stykke fra barnagen og må gå så vogn vil bli brukt lenge ennå, mulig jeg bytter til sykkelvogn etterhvert som kan brukes både med og uten sykkel. Men første ble byttet ut med en lettere, før jeg kjøpte en babyjogger Anonymkode: fade4...e72
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #25 Skrevet 28. januar 2024 Kjøpte en helt ny vogn til førstemann som har blitt brukt til alle 3. Jeg gikk til og fra barnehagen hver dag, så den ble brukt i barnehagen også. Den har blitt veldig slitt etter mye bruk, så nå skal vi kjøpe ny/pent brukt og bruke den gamle i barnehagen. Ellers har vi hatt en reisetrille til ferier Anonymkode: 1ae0e...1f1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #26 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hadde tre. En vogn med god bag, men dårlig sportsdel, så kjøpte en ren sportsvogn etter bagperioden. Hadde også en sovevogn i barnehagen. Anonymkode: 2145e...4d1 Hvilken vogn var den første? Anonymkode: 4b4a1...752
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #27 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det vanlig å kun ha en vogn ut hele vogn perioden eller bytter de fleste ut? Hvor mange vogner hadde du? Hvor gammel var ungen da dere sluttet med vogn? Hvilken vogn/er hadde dere? Anonymkode: 4b4a1...752 Hadde to vogner på to barn. En kombi vogn på første, som ble sovevogn i bh. Når nr 2 kom, så hadde jeg tvillingvogn og bag på ene siden. Ja ble vel en trille til 600kr også, som jeg kunne bruke på butikken om jeg bare hadde med en. Alle 3 var carina. Anonymkode: 36ca5...bbb
FantasDick Skrevet 28. januar 2024 #28 Skrevet 28. januar 2024 Hadde to vogner til mine barn. En Silver Cross Sleepover Elegance, ekstremt romslig og nydelig å trille. En joggevogn (husker faktisk ikke type) med tre hjul, for løpeturer og skogen. Hadde to tette og vurderte tvillingvogn, men brukte mest bæretøy istedet. Bæretøy istedet for trille på reiser o.l.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #29 Skrevet 28. januar 2024 Vi har hatt en vogn til to barn. En uppababy vista, som kunne gjøres om til søskenvogn med et tillegg, men vi endte aldri med å kjøpe det tillegget. Det er 1,5 år mellom barna, og etter at den yngste ble født, hadde vi som regel en i vogn og en i bæretøy på tur. Etter hvert gikk den eldste mer og mer selv også. Vognen hadde bagdel og sittedel, så vi byttet mellom de to. Barna sov på madrass i barnehagen, så vi trengte ikke vogn til soving der. Og de sov ikke i vogn hjemme heller. Den eldste hylgråt i vogn som baby, og som eldre barn snudde hun seg alltid over på magen for å sovne, og mislikte sterkt å bli lagt på ryggen i en vogn med seler på, så vi kjente aldri på noe behov for to vogner til soving. Anonymkode: 05711...2e4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #30 Skrevet 28. januar 2024 Har hatt en vogn frem til nå, snart 2 år (UPPAbaby vista v2). Nå har hun startet i barnehage, og vi har nettopp fått en egen sovevogn til å ha der (Brio - eldre utgave, stor og god å sove i). Nå kommer snart nr. 2 og tror vi klarer oss greit med den vognen vi har, som kan gjøres om til søskenvogn. Største bruker ikke vognen mye lenger, men den er essensiell å ha i enkelte tilfeller likevel🙈 Anonymkode: fecc9...3a8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #31 Skrevet 28. januar 2024 To barn, det ene med permisjon i by og det andre på landet. Behovene for bygd og by var veldig ulike. Bugaboo cameleon i byen som fungerte perfekt med trikk og travle butikker. Babyjogger city elite på bøgda har jeg veldig gode erfaringer med, og er nok min favoritt totalt sett. I tillegg har vi hatt to reisetriller (til ferie og en liggende i bilen) og et monster av en emmaljunga som sovevogn i barnehagen. Hadde aldri valgt den til noe annet enn sovevogn, men preferansene er ulike. Mange på landet brukte den som hovedvogn, men på felles trilleturer opplevde jeg at trehjulingen tok seg mye bedre frem på alt underlag (inkludert snø), kunne benyttes til jogging og var mye enklere å manøvrere. Anonymkode: f3106...a94
Rem Skrevet 28. januar 2024 #32 Skrevet 28. januar 2024 2 pr kid. Fra baby simo duo/kombi på alle 3 barna, for så paraplytrille/sportstrille
Arkana Skrevet 28. januar 2024 #33 Skrevet 28. januar 2024 Vi hadde kombivogn og reisetrille til førstemann. Da nr 2 kom brukte vi samme kombivogn, men kjøpte en bedre sportsvogn samt en søskenvogn som vi brukte når begge var med. Da nr 3 kom brukte vi de samme vognene vi hadde fra før.
myMa Skrevet 28. januar 2024 #34 Skrevet 28. januar 2024 Hadde britax smile 2 frem til ca 1,5 år. Byttet så til en lettere trille. Hadde en stor og tung Emmaljunga i barnehagen som sovevogn. Bruker nå de samme vognene på samme måte til nr 2. Ca 2,5år i mellom. Har også en sykkelvogn med plass til begge som vi har brukt både på sykkel og som gåvogn. Så det blir vel strengt tatt 4 da.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #35 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har to barn med ett års mellomrom, så vi har noen. Første hadde en Bugaboo Fox 2, og brukte den til hun var året ca. Har også en eldre og tung Emmaljunga som sovevogn i barnehagen. Så kom nummer to og tok over vognen til eldste, så da kjøpte vi en sportsvogn av søsteren min til soving og trilling hjemme. Ikke helt fan av den til tur, men grei på kjøpesenter og sånt. Vi har en tvillingvogn med håndbrems på håndtaket også. Vurderte å bytte ut Fox 2 med tvillingvogna til Bugaboo, men jeg ville ha brems på håndtaket fordi det er så bratt her vi bor, så da ble det to separate vogner😅 Yngste slipper sovevogn i barnehagen fordi barnehagen hadde en egen, og de hadde ikke plass til flere vogner i skjulet nå, så det var fint. Til slutt har vi en fra Thule, men det er jo også en jogge/sykkelvogn som også fungerer som pulk. Vurderer å selge Bugaboo og sportsvognen til eldste nå, og heller kjøpe en babyjogger city mini til begge to. Vi trenger ikke så mye mer enn at de skal sove i de, handleturer eller trilling på gangvei, så det hadde tatt mindre plass når vi er på biltur. Anonymkode: 77df0...d71
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #36 Skrevet 28. januar 2024 Hadde en bagvogn som jeg kjøpte brukt før jeg byttet den ut med en sportsvogn som også var brukt. Beholdt sportsvogna lenge, da jeg verken hadde bil eller sykkelvogn. Anonymkode: 91410...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #37 Skrevet 28. januar 2024 Merke: Bagvogna var Easywalker. Vet ikke med sportsvogna, men den var ikke av et kjent dyrt merke i hvert fall. Fikk den billig. Anonymkode: 91410...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #38 Skrevet 28. januar 2024 Tre på to barn. Vanlig vogn og en trille og når nummer to kom en dobbelvogn hvor vi kunne bruke samme bag som i enkelbogna (2 års mellomrom)Yngste sov i dobbelvogna i barnehagen 1-3 år. Vi kunne ikke la vogner stå over natta, men bodde i steinkast fra bhg. Vogna var grei til å frakte barn og utstyr med. Våre brukte vogn lenge, elsket å sove i vogna. Anonymkode: 97b80...af0
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #39 Skrevet 28. januar 2024 Vi har vel hatt 4 vogner på 2 barn: emmaljunga nxt 90F til første: kjøpte en trille til å ha i bilen + reise da han var ca ett år pluss sovevogn i barnehagen. Da yngste ble født ble reisetrille sovevogn for eldste, yngste overtok emmaljungaen. Innså at vi trengte søskenvogn til og fra barnehagen så kjøpte bugaboo søskenvogn brukt. Solgte den igjen da eldste ikke ville sitte i vogn lenger. Da yngste var ca 2 solgte vi emmaljungaen og brukte kun reisetrille. Barna overlappet ikke hverandre med soving i bhg, så der brukte de samme vogn. Yngste er nå 2,5 år og bruker kun vogn når vi er bortreist. Både til soving og hvis vi skal gå lange avstander Anonymkode: 18d67...4b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå