Stina234 Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Ser at det er mulig å få en,... hva skal man si... "rimelig" el Porsche nå som det visstnok er overskudd på brukte elbiler i markedet. Er det lurt eller vil det bli en dyr opplevelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Drømmer om en slik bil. Har ingen erfaring å dele, men slik jeg har forstått det så bør man tenke over ekstrautstyret når man kjøper disse bilene. Anonymkode: 039a7...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Del Skrevet 28. januar Jeg kjørte en i et par år, men endte med å selge da modellen jeg tok meg råd til manglet mye ekstrautstyr jeg mener er et must og med alt jeg vil ha i en bil så blir en el-Porsche alt for dyr i mine øyne. Anonymkode: f7694...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 28. januar #4 Del Skrevet 28. januar Stina234 skrev (13 timer siden): Ser at det er mulig å få en,... hva skal man si... "rimelig" el Porsche nå som det visstnok er overskudd på brukte elbiler i markedet. Er det lurt eller vil det bli en dyr opplevelse? De «rimelige» er ribbet for utstyr som er standard i en Skoda - et merke i samme konsern. Rimelig kleint å sitte i en bil som fortsatt er veldig dyr, men som knapt har noe utstyr. Helt ærlig hadde jeg heller kjøpt en Skoda Enyaq RS enn en Taycan… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar Merkeverksted tar seg også greit betalt. Ha ha en ribbet vil hvor alle servicer har vært på meca er ikke bra for videresalg igjen. Men får du tak i en veldig billig kan det være en grei inngang om det er drømmebilen 😊 Anonymkode: f2427...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar Taycan og Macan, og andre tunge elbilkjerrer, er vel ikke akkurat biler som pirrer bilentusiaster. Anonymkode: 54623...bd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar 3 hours ago, kaarebjarne said: De «rimelige» er ribbet for utstyr som er standard i en Skoda - et merke i samme konsern. Rimelig kleint å sitte i en bil som fortsatt er veldig dyr, men som knapt har noe utstyr. Helt ærlig hadde jeg heller kjøpt en Skoda Enyaq RS enn en Taycan… Du mener en Enyaq RS har bedre kjøreegenskaper enn en Taycan? Anonymkode: f99cd...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du mener en Enyaq RS har bedre kjøreegenskaper enn en Taycan? Anonymkode: f99cd...681 Nei, det har jeg ikke sagt, men skal du ha utstyrsnivået som en Porsche bør ha, så blir Taycanen så dyr at den ikke er verdt det… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar Manger rundt her som har Porche elbil. Frister ikke mer enn Tesla 3 LR ihvertfall. Min prioritet var å kunne kjøre til hytte om vinteren uten å lade. Anonymkode: 549e3...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. januar #10 Del Skrevet 29. januar Anbefaler deg å lese denne Flom av fattigmanns-Porsche i bruktbilmarkedet | Kapital før du går til innkjøp. Fattigmannsporschene er lite ettertraktede objekter, og det er en grunn til at de har falt i verdi. Altfor mange som i utgangspunktet ikke hadde råd til Porsche kjøpte Porsche da den modellen kom. De hadde riktignok ikke råd til elektriske seter, skikkelige bremser og annet porscheentusiaster liker, så endte dermed opp med en strippet drittbil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharjovich Skrevet 29. januar #11 Del Skrevet 29. januar (endret) Eier Porsche Cross Turismo. Kjørt daglig i snart 1 år (19.000 KM). Ekstremt fornøyd med bilen. Syntes fremdeles den er rålekker å se på samtidig er kjøreopplevelsen gøy. Med det sagt, så må du være forberedt på verditap på bilen (min kosta 1,3M ny, så gått ned flere hundre tusen på 2 år). I dag er markedet bra. Kanskje prisene faller enda mer til Q2/Q3 når Macan kommer ut. Med det sagt, har prisene vært stødige de siste to tre månedene. Specs er veldig viktig. Ikke bare kjøp en billig variant uten specs, da vil du angre og det vil bli mye tøffere å selge i ettertid. Veldig bra bil og definitivt verdt det. Range er ca 300KM om vinteren og 400KM om sommeren (normal / sport, du får mer ved å kjøre range modus, men maks 100KM/t begrensning da). Har du råd og du har lyst. Kjør på. Jeg angrer ikke, men kommer nok til å oppgradere til 4S neste år tenker jeg. Kanskje Macan, men gidder ikke helt ny. For stor tap. Har forøvrig 2022 modell. Endret 29. januar av Sharjeelovich Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #12 Del Skrevet 29. januar Artikkelen i Kapital er jo litt av en underlig lektyre. For det første: Sitat ...endel av de helelektriske Porschene som nå ligger ute, mangler ting som elektrisk justerbare forseter, oppgraderte felger osv. Vetafaen hvem som kjøper tyske biler den dagen i dag, men denne utstyrspolitikken er jo helt hårreisende til å begynne med. Du får enhver Kia med alt-elektrisk, varme i ratt og sete mm. Og Porsche selger elbil med mekanisk seteforskyvning? Den gamle spøken om du skal ha ratt og fire hjul hos Volkswagen, ja, da koster det ekstra, holdes i live. Sitat På Finn.no spenner utropsprisene på Taycan fra 780.000 til to millioner kroner. Til sammenligning har den rimeligste utgaven tidligere startet på rundt 770.000 kroner ny fra fabrikk, mens man i dag må ut med drøyt 950.000, ifølge produsentens nettsider. Artikkelen fra mai '23 beklager altså at en bil som for tre år siden kanskje gikk for 850kkr med nødvendig ekstrautstyr som vinterfelger har falt med 10% i verdi på tre år? Det er jo fantastisk lite verditap. Det er mye verre med eTron, der noen modeller har hatt femsiffra verditap i måneden. Anonymkode: 942ca...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 29. januar #13 Del Skrevet 29. januar Derfor man heller kjøper Enyaq RS… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 29. januar #14 Del Skrevet 29. januar 10 hours ago, kaarebjarne said: Nei, det har jeg ikke sagt, men skal du ha utstyrsnivået som en Porsche bør ha, så blir Taycanen så dyr at den ikke er verdt det… Som mangeårig Porsche entusiast, og eier, er utsagnet "utstyret en Porsche bør ha" litt merkelig. De ultimate Porschene hadde tilnærmet ingenting utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Del Skrevet 29. januar Tiuren skrev (17 minutter siden): Som mangeårig Porsche entusiast, og eier, er utsagnet "utstyret en Porsche bør ha" litt merkelig. De ultimate Porschene hadde tilnærmet ingenting utstyr... Haha, jeg tenkte det samme. Det skyldes sikkert at vi er gamle 911-entusiaster, hvor lav vekt var avgjørende. Tror dette er en helt annen kjøpegruppe, som aldri vurderer å ta med bilen sin på bane. Anonymkode: 089d1...376 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 30. januar #16 Del Skrevet 30. januar 13 hours ago, Tiuren said: Som mangeårig Porsche entusiast, og eier, er utsagnet "utstyret en Porsche bør ha" litt merkelig. De ultimate Porschene hadde tilnærmet ingenting utstyr... Joda, men da betaler man fabrikken for å plukke ut aircondition, radio, dørhåndtak osv. Man får jo en tøystropp som erstatning for dørhåndtak. De tar tilogmed ut de gode myke setene og setter inn noen grusomt stive karbonfiberplater med litt stofftrekk som ikke veier noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 30. januar #17 Del Skrevet 30. januar Tiuren skrev (13 timer siden): Som mangeårig Porsche entusiast, og eier, er utsagnet "utstyret en Porsche bør ha" litt merkelig. De ultimate Porschene hadde tilnærmet ingenting utstyr... Porsche-entusiaster er jo ikke opptatt av å kjøpe en billig Taycan. Denne bilen er jo for en helt annen kjøpergruppe enn dere entusiastene. Den er for de som vil smykke seg med en Porsche-logo, samtidig som de har komforten fra en Audi, BMW eller Mercedes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå