AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #41 Skrevet 29. januar 2024 MyMichelle skrev (14 minutter siden): Jeg hadde lest mye om voksenballett, og hvor bra det skulle være psykisk og fysisk. Så prøvde jeg «Absolute beginner 1», se link nedenfor. En ny verden av ro åpnet seg for meg. Vonde følelser og grubling forsvant, for mitt eneste fokus var å bevege meg riktig. Jeg fortsatte 3 ganger i uken. Jeg fikk bedre kontakt med kroppen, likte meg selv bedre, fikk bedre balanse og ble smidigere. Jeg supplerte etterhvert med online-klasser på Zoom fra American Ballet Theatre, men våget ikke ha på kameraet. Samt abonnerte på ukentlige ballettrelaterte treningsvideoer. Voksenballett er den eneste treningsformen jeg har prøvd, som jeg ikke syntes var kjedelig! Men jeg sluttet pga sykdom i familien, og tok det ikke opp igjen pga egen skade. Men nå har denne tråden inspirert meg til å begynne på nytt! Takk 💗 Oi så flott! Dette gjorde meg virkelig glad og lykke til med nyoppstart 💪 Jeg fikk lyst til å prøve det samme. Holder du på bare hjemme, og har du en sånn "bar"? Anonymkode: de887...2a0 1
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #42 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi så flott! Dette gjorde meg virkelig glad og lykke til med nyoppstart 💪 Jeg fikk lyst til å prøve det samme. Holder du på bare hjemme, og har du en sånn "bar"? Anonymkode: de887...2a0 Takk 🙂 Bare hjemme. Fordi det tar henholdsvis over 2 timer, eller over 3 timer å kjøre til nærmeste danseskole og jeg har ikke somlet meg til å ta førerkort. Men når jeg får råd til førerkort, så skal jeg begynne på den nærmeste. Jeg gjør som mange andre voksne som trener hjemme, nemlig bruker en spisestuestol. Du kan bare google «adult ballet» eller «voksenballett» så finner du mye spennende. Lykke til om du vil prøve 💖 1
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #43 Skrevet 29. januar 2024 Legger til at ettersom balletten reduserte stress, så var den også bra for vekten. Fordi når stress og angst tok overhånd, hadde jeg lett for å ty til sjokolade. Det behovet forsvant. Og kom tilbake når jeg sluttet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #44 Skrevet 29. januar 2024 MyMichelle skrev (12 minutter siden): Takk 🙂 Bare hjemme. Fordi det tar henholdsvis over 2 timer, eller over 3 timer å kjøre til nærmeste danseskole og jeg har ikke somlet meg til å ta førerkort. Men når jeg får råd til førerkort, så skal jeg begynne på den nærmeste. Jeg gjør som mange andre voksne som trener hjemme, nemlig bruker en spisestuestol. Du kan bare google «adult ballet» eller «voksenballett» så finner du mye spennende. Lykke til om du vil prøve 💖 Aha! Takk for tipsene! En spisestuestol har jeg jo 😅 Anonymkode: de887...2a0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #45 Skrevet 29. januar 2024 Det viktigste for meg var å få en jobb nært hjemmet, slik at jeg slapp ekstremt mange timer med pendling og stress. Ellers er yoga nidra og meditasjon viktig for meg. Hjemmelagd mat. Nok søvn. Og aktiviteter og trening. Men også det å være sosial og aktiv i lokalmiljøet gir leg mye. Anonymkode: 8a8a6...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #46 Skrevet 29. januar 2024 At jeg fikk en diagnose og ble satt på medisin, revolusjonerte definitivt livet mitt. Inntil diagnosen ble satt, gikk det forholdsvis bra, men da jeg fikk diagnosen, begynte det å gå bratt nedover. Etter at jeg begynte på medisin, har jeg fått to nye diagnoser, hver med sitt eget behandlingsløp. Livet er snudd på hodet etter at jeg oppsøkte helsevesenet. Anonymkode: 31837...901
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #47 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.19): Hvilken beslutning/grep har hadd størst positiv innvirkning på din helse? Det kan være en ting du gjør, eller noe du skulle ønske du hadde forstått og begynt med tidligere. Altså noe som var "revolusjonerende" for akkurat deg. Fortell meg- håper vi kan inspirere hverandre litt Vær greie med hverandre, noe som er opplagt for deg trenger ikke å være det for andre, her tas alt i mot med takk! Anonymkode: f4e8d...cf9 Lavkarbo og 10-20 000 skritt per dag. Gjorde det i 12 ish år i strekk. Gikk så over til vanlig kost og lite aktivitet og har fått et utall plager og diagnoser som må behandles med medisiner og annet. Anbefaler det på det sterkeste! Anonymkode: a495f...390 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #48 Skrevet 29. januar 2024 At jeg og samboer begynte med separate soverom. Hadde svært nedsatt søvnkvalitet. Har blant annet målt søvn over flere netter i samarbeid med spesialisthelsetjenesten. Hadde alvorlig søvndeprivasjon. Etter vi begynte med separate soverom økte søvnkvaliteten dramatisk. Med det fulgte en rekke helsegevinster. Anonymkode: 3b837...3b2 2
EmVeeJee Skrevet 29. januar 2024 #49 Skrevet 29. januar 2024 Noe så banalt som tygging og matro. Det å tygge maten godt (minst 15 ganger), vente 10 min mellom porsjon 1 og 2 og være mer tilstede under måltid har ført til -10 kg og dermed normalvektig. Jeg slukte maten før og kunne spise rimelig store mengder, sunt eller ei. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #50 Skrevet 29. januar 2024 Ozempic. Plutselig fikk jeg tid til å tenke på andre ting enn mitt neste måltid og overskudd til å jobbe meg gjennom et traume. Sover mye bedre og har begynt å trene nesten hver dag. Har glede av trening for første gang i mitt liv. Før tenkte jeg bare på hvor mange kalorier treningen forbrant og hva jeg kunne spise som belønning... Anonymkode: 0e5a8...26d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #51 Skrevet 29. januar 2024 MyMichelle skrev (8 timer siden): Jeg hadde lest mye om voksenballett, og hvor bra det skulle være psykisk og fysisk. Så prøvde jeg «Absolute beginner 1», se link nedenfor. En ny verden av ro åpnet seg for meg. Vonde følelser og grubling forsvant, for mitt eneste fokus var å bevege meg riktig. Jeg fortsatte 3 ganger i uken. Jeg fikk bedre kontakt med kroppen, likte meg selv bedre, fikk bedre balanse og ble smidigere. Jeg supplerte etterhvert med online-klasser på Zoom fra American Ballet Theatre, men våget ikke ha på kameraet. Samt abonnerte på ukentlige ballettrelaterte treningsvideoer. Voksenballett er den eneste treningsformen jeg har prøvd, som jeg ikke syntes var kjedelig! Men jeg sluttet pga sykdom i familien, og tok det ikke opp igjen pga egen skade. Men nå har denne tråden inspirert meg til å begynne på nytt! Takk 💗 Så bra du ble inspirert til å begynne på nytt 🙏 Rørende å høre, og så fint at vi kan ha en tråd her inne med litt back up og inspirasjon uten typisk KG-tull, det var akkurat det jeg håpet på ❤️ Og takk for delingen din! Anonymkode: f4e8d...cf9
LinnLo Skrevet 29. januar 2024 #52 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra du ble inspirert til å begynne på nytt 🙏 Rørende å høre, og så fint at vi kan ha en tråd her inne med litt back up og inspirasjon uten typisk KG-tull, det var akkurat det jeg håpet på ❤️ Og takk for delingen din! Anonymkode: f4e8d...cf9 Jeg er altså TS, glemte meg å huket anonym
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #53 Skrevet 29. januar 2024 Jeg tror det neste på det som vil revolusjonere min helse, er å forlate Kvinneguiden. Hjelpes så mye giftige mennesker det er i dette forumet. Anonymkode: 3e73c...4cf 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #54 Skrevet 29. januar 2024 Sluttet å røyke etter 20 år, desidert beste avgjørelsen jeg har tatt. Var utrulig vanskelig, men klarte det takket være damping (som jeg også har sluttet med). Anonymkode: 376ef...d24 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #55 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 0.38): Interessant! Man "vet" jo at det er noe man "bør" kutte, men hva konkret har endringene gjort for deg? Anonymkode: f4e8d...cf9 Bedre fordøyelse, bedre søvn, gått ned i vekt, jevnere blodsukker Anonymkode: 86f20...3f8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #56 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.30): Verdens beste fastlege, som tar meg på alvor. Jeg har mange fysiske plager over mange år, som ikke ble tatt på alvor av tidligere fastleger. På grunn av ham som nå har vært fastlegen min i 5-6 år, så har jeg blitt henvist til ulike spesialister, og fått flere svar/diagnoser som jeg så har fått medisiner og behandlinger for. Har faste møter med legen hver 4. uke, og hjelpen han har skaffet meg, og samtalene jeg har med ham har virkelig hatt stor innvirkning på helsen min. Et fantastisk menneske! Anonymkode: 14ac8...17e Kan jeg spørre hva slags diagnoser du har fått? Jeg har masse plager og symptomer, og føler meg ikke tatt på alvor. Begynner nesten å lure på om det er psykisk eller jeg er hypokonder. Er rimelig fortvila. Anonymkode: a0593...27f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #57 Skrevet 30. januar 2024 On 1/27/2024 at 11:19 PM, AnonymBruker said: Hvilken beslutning/grep har hadd størst positiv innvirkning på din helse? Det kan være en ting du gjør, eller noe du skulle ønske du hadde forstått og begynt med tidligere. Altså noe som var "revolusjonerende" for akkurat deg. Fortell meg- håper vi kan inspirere hverandre litt Vær greie med hverandre, noe som er opplagt for deg trenger ikke å være det for andre, her tas alt i mot med takk! Anonymkode: f4e8d...cf9 Å slutte å drikke cola. Jeg klarte fot 2 år siden helt å drikke cola etter å ha drukket ca 3l hver dag i nesten 15 år. På disse to årene har alt endra seg, jeg har mista 20 kg (fra 82kg), hadde mange hull i tenna som nå er fikset, svettet mye, håret mitt ble fett 1 time etter dusj og nå er det sunt og mykt, jeg var mye trøtt og sur, nå har jeg mer energi og er lettere til sinns 😊. Alt annet er som før, og brus er kun i helgene, men da heller sukkerfri solo eller annen brus. Anonymkode: f803a...584 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #58 Skrevet 30. januar 2024 Sjefen fikk sparken Anonymkode: 2832a...f71 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #59 Skrevet 30. januar 2024 Lightning Process! Fikk meg ut av alvorlig kronisk utmattelse med et hav av symptomer. Redda livet mitt rett og slett. Anonymkode: 55b4a...b33 1
Fighter83 Skrevet 30. januar 2024 #60 Skrevet 30. januar 2024 Tørre å kjenne på kroppslige plager og gå å få behandling for dem/ lære å ta tbl for dem som smertestillende osv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå