AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Hvilken beslutning/grep har hadd størst positiv innvirkning på din helse? Det kan være en ting du gjør, eller noe du skulle ønske du hadde forstått og begynt med tidligere. Altså noe som var "revolusjonerende" for akkurat deg. Fortell meg- håper vi kan inspirere hverandre litt Vær greie med hverandre, noe som er opplagt for deg trenger ikke å være det for andre, her tas alt i mot med takk! Anonymkode: f4e8d...cf9 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Fikk ny svigermor. Anonymkode: c800f...314 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Denne lille meditasjonssnutten på youtube endret livet mitt. Den er på norsk, men er likevel sett over en halv million ganger, så tipper den har endret livet til andre også Hypnoterapi ➤ Den Ultimate Avspenning | EnergiBoost Anonymkode: 4d71d...f1e 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 At hode, sjel og kropp påvirker hverandre. Det skulle jeg gjerne visst da jeg var 20. Anonymkode: 4d71d...f1e 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 Bedre kosthold: Glutenfritt for mer energi selv om jeg ikke har matallergi. I vesten putter produsentene gluten i alt og vi blir overvektige og slappe. grønt til både lunsj, middag og kvelds. probiotiske bakterier i ulike former som upasteurisert surkål og rødkål, Biola, kefir og modne oster. Jeg har gått ned 10 kilo allerede og orker nå å være fysisk aktiv. Anonymkode: 7d2f9...2fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Verdens beste fastlege, som tar meg på alvor. Jeg har mange fysiske plager over mange år, som ikke ble tatt på alvor av tidligere fastleger. På grunn av ham som nå har vært fastlegen min i 5-6 år, så har jeg blitt henvist til ulike spesialister, og fått flere svar/diagnoser som jeg så har fått medisiner og behandlinger for. Har faste møter med legen hver 4. uke, og hjelpen han har skaffet meg, og samtalene jeg har med ham har virkelig hatt stor innvirkning på helsen min. Et fantastisk menneske! Anonymkode: 14ac8...17e 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 Kan jeg få dele flere ting? Å få søvnbehandling, var vanskelig å gjøre noe særlig med noe som helst av de psykiske vanskene med kontinuerlig søvndeprivasjon. Jeg var som en living dead i flere år pga det. Dette var første steg som fikk ting til å løsne litt. Å få behandling direkte rettet mot min OCD-lidelse. Dette var lenge etterpå, men all annen behandling (annet enn søvnbehandligen) ga meg egentlig ikke effekt, før jeg sluttet med tvangshandlingene. Å begynne å fokusere på hva jeg ønsket ut av livet, med mål og verdier, hva er et rikt og meningsfylt liv for meg, hva vil jeg, hvilke behov har jeg, og fokusere på dette, i stedet for å bare fokusere på å "fjerne det syke", dette gjorde jeg ved hjelp av ACT. Dette gjorde at selv med mye lidelse så hadde jeg gode ting innimellom, mens før hadde alt føltes meningsløst, selv om det ikke var like fælt som før. Å få samarbeid med en dyktig traumebehandler, fokusere på å regulere nervesystemet og bli trygg. Dette er det siste steget jeg holder på med nå, integrerer traumene, samtidig som jeg går mot livet jeg ønsker meg (fra forrige punkt) og fra å overleve begynner jeg sakte men sikkert å kjenne at faktisk lever jeg. Lykke til til deg TS, og alle andre som strever med konsekvensen av vanskelige livserfaringer eller en kranglete psyke. ❤️ Anonymkode: de887...2a0 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg få dele flere ting? Å få søvnbehandling, var vanskelig å gjøre noe særlig med noe som helst av de psykiske vanskene med kontinuerlig søvndeprivasjon. Jeg var som en living dead i flere år pga det. Dette var første steg som fikk ting til å løsne litt. Å få behandling direkte rettet mot min OCD-lidelse. Dette var lenge etterpå, men all annen behandling (annet enn søvnbehandligen) ga meg egentlig ikke effekt, før jeg sluttet med tvangshandlingene. Å begynne å fokusere på hva jeg ønsket ut av livet, med mål og verdier, hva er et rikt og meningsfylt liv for meg, hva vil jeg, hvilke behov har jeg, og fokusere på dette, i stedet for å bare fokusere på å "fjerne det syke", dette gjorde jeg ved hjelp av ACT. Dette gjorde at selv med mye lidelse så hadde jeg gode ting innimellom, mens før hadde alt føltes meningsløst, selv om det ikke var like fælt som før. Å få samarbeid med en dyktig traumebehandler, fokusere på å regulere nervesystemet og bli trygg. Dette er det siste steget jeg holder på med nå, integrerer traumene, samtidig som jeg går mot livet jeg ønsker meg (fra forrige punkt) og fra å overleve begynner jeg sakte men sikkert å kjenne at faktisk lever jeg. Lykke til til deg TS, og alle andre som strever med konsekvensen av vanskelige livserfaringer eller en kranglete psyke. ❤️ Anonymkode: de887...2a0 Selvsagt kan du dele flere ting, kjempenyttig! Og tusen takk for innlegget ditt og lykkeønskning ❤️ TS Anonymkode: f4e8d...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 Rusbehandling Fantastisk psykolog Yoga Traumekurs og boken "tilbake til nåtid" Fjernet en tatovering som det lå mye vonde følelser bak Og begynne hos psykomotorisk fysioterapi med en dame som virkelig har pushet meg og gjort at livet mitt ser fullstendig annerledes og mye bedre ut i dag. Vet det var langt flere enn et punkt men alt henger sammen men det begynte med rusbehandling. Anonymkode: 714d0...4f1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Skrevet 27. januar 2024 Trening. Regelmessig trening. Av en eller annen grunn blir folk provosert av dette, men løping og styrketrening har gjort så mye mer for helsen min enn noen annen behandling eller medisiner kan oppnå. Anonymkode: 76492...870 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #11 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Denne lille meditasjonssnutten på youtube endret livet mitt. Den er på norsk, men er likevel sett over en halv million ganger, så tipper den har endret livet til andre også Hypnoterapi ➤ Den Ultimate Avspenning | EnergiBoost Anonymkode: 4d71d...f1e Tusen takk, den skal jeg se på! Anonymkode: f4e8d...cf9 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trening. Regelmessig trening. Av en eller annen grunn blir folk provosert av dette, men løping og styrketrening har gjort så mye mer for helsen min enn noen annen behandling eller medisiner kan oppnå. Anonymkode: 76492...870 Ingenting provoserende med det! Hva har trening gjort for helsen din? Anonymkode: f4e8d...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #13 Skrevet 27. januar 2024 Legge meg kl 22 og få nok søvn hver natt. Meditasjon. Anonymkode: e57fd...d8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #14 Skrevet 27. januar 2024 Hatt ei god helse og livsglede helt til vårt eget barn ble mobbet av både elever og lærere. En kamp med skolen og mye frustrasjon. Helsen er på bunn og langtidssykmeldt. Å få barna ferdig på skolen er vel det som er helsebringende. Bort fra psykopat lærere Anonymkode: 68134...203 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Skrevet 27. januar 2024 Fortell gjerne hva grepene deres har endret for dere også 😊🙏 Anonymkode: f4e8d...cf9 1
HemmeligSpion Skrevet 27. januar 2024 #16 Skrevet 27. januar 2024 Å slutte og sitte så mye i ro. I løpet av min skolegang har jeg sakte og sikkert lagt på meg. Jeg har hatt så godt som samme kosthold hele tiden, men kiloene har saaakte lagt på seg. Det er ikke riktig for unge mennesker i vekst og sitte i ro i åtte timer om dagen. Heller ikke seks timer. Det er faktisk bare når man sover man skal være i ro i flere timer. Og snakk gjerne om friminutt, men det er ikke nok, det er i beste fall en nødløsning. Spesielt når man fisker frem skjermen uansett. Skjermbruk ødelegger også motorisk utvikling og rombevissthet. Sukkersyke, depresjon og kreft øker også. Stillesitting er mer helseskadelig enn fedme. Noen må gå. Gå tur med bikkja, spill pokemon, sykle, spark ball, gå tur i skogen, klatre i trær, plukk bær, bare gjør noe kroppen din er laget for. 1 2
Ugresset Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 Botox mot migrene! Jeg har gått fra 20 migrenedager i måneden til 5, helt utrolig! Det settes stikk i panne, tinning, hode, nakke og skuldre, og det hele tar 5 minutter hver 3. måned. Turte aldri drømme om så god virkning! 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #18 Skrevet 27. januar 2024 Jeg kuttet ut kaffe, alkohol og sukker. Det har hjulpet på mange plager i kroppen. Anonymkode: 86f20...3f8 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kuttet ut kaffe, alkohol og sukker. Det har hjulpet på mange plager i kroppen. Anonymkode: 86f20...3f8 Interessant! Man "vet" jo at det er noe man "bør" kutte, men hva konkret har endringene gjort for deg? Anonymkode: f4e8d...cf9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #20 Skrevet 28. januar 2024 Redusert stress. Anonymkode: cfa7e...572 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå