Gå til innhold

Et par spørsmål om Canesten..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen om at jeg har fått en soppinfeksjon og dro snarest på apoteket for innkjøp av Canesten. Lørdag kveld tok jeg en stikkpille på 500mg.. Men trusa mi er fortsatt, i dag, fullt av pulveret! Er det meningen at det skal ta så lang tid å få det ut? Litt upraktisk..

Og så lurte jeg på hvor langt inn jeg er nødt til å smøre kremen? Pga fuktighet og sånn har jeg litt problemer med å få det veldig langt inn. Dumt spørsmål kanskje, men jeg håper noen har et svar :) Er så lei av å ha disse plagene nå.. Så jeg vil gjerne gjøre det riktig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest pakningsvedlegget? Der står det hvordan du skal smøre, og jeg tror ikke du skal smøre annet enn på utsiden... Og det kan ta litt tid før alle restene av vagitorien er borte. Hvor lenge du skal smøre står også på pakningsvedlegget.

Skrevet

Utfra svarene jeg fikk i denne tråden skal du smøre med kremen i ti dager. Ikke "på innsiden", men "hele utsiden".

Og ja, det er ikke rart at det kommer enda. Jeg syntes det kom rester av den pillen i mange, mange dager, at det er mye av det i dag er HELT vanlig.

Nei, det sto ikke noe i mitt pakningsvedlegg om hvor lenge jeg skulle smøre, det var derfor jeg spurte på nett, det sto faktsik ikke, men jeg smurte i ti dager utfra det alle andre fortalte meg (som var max av det folk sa, noen sa kortere, jeg tok det lengste som ble oppgitt) og det gjorde nytten. Men du smører ikke inni når du bruker stikkpille. Man kan ha krem på innsiden, da med en "sprøyte" i stedet for stikkpille, men det er en annen løsning)

Jeg skjønner at du er usikker, for det pakningsvedlegget jeg fikk var i alle fall helt ubrukelig. Sikkert greit om man har sin 18. soppinfeksjon, men jeg hadde min første og visste ikke noe om dette.

Skrevet

Du ska da ikke smøre deg inni skjeden med kremmen, det er jo derfor man tar stikkpillen, den tar seg av soppen inni skjeden. Grunnen til at man skal også smøre seg med krem utenpå er fordi at soppen kan også ha smittet kjønnsleppene osv. Så altså, du ska smøre deg godt med kremmen på innsiden og utsiden av de indre og de ytre kjønnsleppene..godt ved inngangen til skjeden og helt bak til endetarmen. Da er du trygg. Husk å smøre deg ikke bare en gang daglig, men flere. Det at det kommer tablettrester ut, er bare naturlig, skjeden trekker til seg det den trenger for å bekjempe infeksjonen, restene blir skylt ut.

Dersom det ikke holder med 1 behandling, kan det være du må ha flere. Sist jeg hadde sopp infeksjon måtte jeg bruke 3 1gangs behandlinger før det forsvant! Mareritt! :grine:

God luck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...