AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Er lei av å presse guttene til å reise. Må man egentlig det og hvor står det eventuelt at man ikke må? De har en helt normal far, så ikke noe galt sånn sett men de ønsker ikke reise. Har 1.5 time reise. Kan ta både buss og tog så er sånn sett ikke noen krise, men de vil bare ikke. Far ønsker selfølgelig samvær. Er annenhver helg. Anonymkode: 6459f...ac8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 De skal slippe. Anonymkode: e642b...33d 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 De er i en alder der det å ikke få henge med venner og gå glipp av sosiale ting er kjipt. Bli enig med far om hvordan dere løser dette, han må snakke med guttene og evt gjøre litt ekstra ut av besøkene. Finn på noe gøy som de ønsker å gjøre. Her er det lett at far «mister» guttene om han ikke legger inn en insats for å opprettholde den gode relasjonen. Jeg ville ikke til min far når jeg var ungdom, det var kjedelig og jeg ville henge med venner. Han greide ikke og holde kontakten når jeg ikke ble påtvunget til å dra til han. Han bor 15 min unna meg men vi har ingen relasjon i dag. Og det var hans ansvar som voksen å passe på at vi hadde en relasjon. Anonymkode: bf861...c26 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Prøv selv å bli tvunget avgårde annenhver helg til noe man ikke har lyst til…. Jeg er selv skilsmissebarn og hatet alt styret med å skifte mellom to hjem. Pakking, buss og skifting av rutiner. Fatter ikke at jeg fant meg i det. Anonymkode: 52ca0...f42 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv selv å bli tvunget avgårde annenhver helg til noe man ikke har lyst til…. Jeg er selv skilsmissebarn og hatet alt styret med å skifte mellom to hjem. Pakking, buss og skifting av rutiner. Fatter ikke at jeg fant meg i det. Anonymkode: 52ca0...f42 Bodde du 50 /50? Anonymkode: 78c30...8fd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Dette er jo sjarmen med dagens moderne samfunn, hvor det enkleste er å gå fra hverandre hvis det er gnisninger mellom foreldrene, og de ikke er voksne nok til å finne ut av problemene. Og de påstår jo gjerne at brudd er "til beste for barna". Selvfølgelig er det jo ikke det, men det er jo lett å rense samvittigheten med dette. Tilbake står slitne og forvirrede barn som blir kasteballer mellom foreldrene. Anonymkode: 9f3e7...97e 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 Da yngste var rundt 15-16 år ville han heller ikke til faren sin annenhver helg. Vi bodde i samme by, men tenårings nettverk var der vi bodde. Ga bare beskjed til faren at framover ble samvær når tenåringen ønsket det. Far ble pisse sur. Ingen endring i bidrag siden jeg kun fikk bidragsforskudd fra staten og han ikke opparbeidet seg gjeld. Hensynet til tenåringen telte mest. For meg betydde det at jeg var sjåfør og måtte følge opp hver helg. Anonymkode: f116f...eeb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 Hvor gamle? selvsagt vil ungdom kunne få være med venner i helgene - og ikke bli levert frem og tilbake som en pakke. Om far vil ha samvær, så kan han jo komme annenhver helg til deres by? Anonymkode: 4ef92...00f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #9 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har en som blir 17 og han får velge selv. Det blir stort sett kun i ferier han reiser til far. Venner og kjæreste betyr mest i den alderen der. Anonymkode: 448f8...4dd
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #10 Skrevet 28. januar 2024 Ungdom velger selv hva de vil ang samvær. Far kan også komme til ungdommen. Anonymkode: 0ce8b...89b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #11 Skrevet 28. januar 2024 Jeg synes det er viktig å opprettholde en god kontakt med far, og ville prøvd med "kjærlig tvang". Samtidig er kanskje tiden inne for en ny samværsavtale. Stor avstand gjør korte samvær vanskeligere. Er det mulig å heller ha samvær en fast hverdag, møtes, gå ut og spise? Hyttetur eller andre helgeturer hvor de også kan ta med en venn? Her må selvsagt også far være mer på tilbudssiden. Anonymkode: 58663...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #12 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er lei av å presse guttene til å reise. Må man egentlig det og hvor står det eventuelt at man ikke må? De har en helt normal far, så ikke noe galt sånn sett men de ønsker ikke reise. Har 1.5 time reise. Kan ta både buss og tog så er sånn sett ikke noen krise, men de vil bare ikke. Far ønsker selfølgelig samvær. Er annenhver helg. Anonymkode: 6459f...ac8 Kan han ikke hente dem hvis han ønsker besøk? La dem velge selv Anonymkode: 340b4...c56 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 Vi har samme dilemma. Barn på 18 og 15 som bor fast hos meg. Eneste gangen jeg og samboeren min er alene er annen hver helg når de er hos far og den helgen er nærmest 'hellig'. For da får jeg en slags ro og får hentet meg inn. Det er kjærste-helgen vår der vi spiser god mat og har mye sex. De siste helgene har barna spurt om de måå reise til far. Jeg føler meg nesten slem som tvinger de avgårde. Men jeg trenger også å ha en helg å slappe helt av. Anonymkode: 870a0...c11
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 Min 5-åring vil heller ikke til far. Far kommer hit 1-2 helger i måneden. Vi bor 3 timer unna.. Anonymkode: f2e9c...bae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #15 Skrevet 29. januar 2024 Jeg tenker at når alt er "normalt" og man som tenåring ønsker å prioritere andre ting enn samvær med sine foreldre, bør de også være voksne nok til å si fra til mor eller far ang helgene. Er man 16 år og heller vil være sammen med venner enn å reise 1,5 time til en forelder annenhver helg, ja, da må man stå for det valget og selv gi beskjed til sin forelder. Anonymkode: 9f982...347 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har samme dilemma. Barn på 18 og 15 som bor fast hos meg. Eneste gangen jeg og samboeren min er alene er annen hver helg når de er hos far og den helgen er nærmest 'hellig'. For da får jeg en slags ro og får hentet meg inn. Det er kjærste-helgen vår der vi spiser god mat og har mye sex. De siste helgene har barna spurt om de måå reise til far. Jeg føler meg nesten slem som tvinger de avgårde. Men jeg trenger også å ha en helg å slappe helt av. Anonymkode: 870a0...c11 Skjønner deg godt! Anonymkode: 9f982...347 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #17 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har samme dilemma. Barn på 18 og 15 som bor fast hos meg. Eneste gangen jeg og samboeren min er alene er annen hver helg når de er hos far og den helgen er nærmest 'hellig'. For da får jeg en slags ro og får hentet meg inn. Det er kjærste-helgen vår der vi spiser god mat og har mye sex. De siste helgene har barna spurt om de måå reise til far. Jeg føler meg nesten slem som tvinger de avgårde. Men jeg trenger også å ha en helg å slappe helt av. Anonymkode: 870a0...c11 Men som foreldre som er sammen, har man jo aldri helt fri- har ikke skjønt at dette behovet melder seg når man ikke er sammen med barnas far..? Jeg hadde ikke tvunget ungdommen til far. Anonymkode: 4ef92...00f 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #18 Skrevet 29. januar 2024 Hvorfor prioriterer dere ikke å bo nærmere hverandre? Anonymkode: 61b5a...31e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #19 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har samme dilemma. Barn på 18 og 15 som bor fast hos meg. Eneste gangen jeg og samboeren min er alene er annen hver helg når de er hos far og den helgen er nærmest 'hellig'. For da får jeg en slags ro og får hentet meg inn. Det er kjærste-helgen vår der vi spiser god mat og har mye sex. De siste helgene har barna spurt om de måå reise til far. Jeg føler meg nesten slem som tvinger de avgårde. Men jeg trenger også å ha en helg å slappe helt av. Anonymkode: 870a0...c11 De har jo lov å bestemme dette helt selv nå, spesielt attenåringen! Anonymkode: 0f24a...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #20 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har samme dilemma. Barn på 18 og 15 som bor fast hos meg. Eneste gangen jeg og samboeren min er alene er annen hver helg når de er hos far og den helgen er nærmest 'hellig'. For da får jeg en slags ro og får hentet meg inn. Det er kjærste-helgen vår der vi spiser god mat og har mye sex. De siste helgene har barna spurt om de måå reise til far. Jeg føler meg nesten slem som tvinger de avgårde. Men jeg trenger også å ha en helg å slappe helt av. Anonymkode: 870a0...c11 Så trist at du ikke klarer å slappe av når barna dine er hjemme. Anonymkode: b6664...3a3 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå