AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Mulig arbeidsplasser har forskjellige regler. Men er vell muligens en hovedregel som kanskje blir fulgt. Prøvd å finne på min arbeidsplass uten hell. Men var hjemme med sykt barn tirsdag eller natt til onsdag for å være korrekt. Så var jeg på jobb igjen onsdag, torsdag og fredag. Skal på jobb i natt. Men ungen er ikke helt i 100 og det ser ut som jeg må være hjemme. Kan jeg igjen bruke sykt barn dag så kort tid etter forrige dag? Anonymkode: 6a07f...a30
Yodas Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Hvem passer vanligvis ungen når du jobber natt? 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Ja, du kan bruke sykt barn 10 dager i strekk om du vil. Helt likt uansett arbeidsplass Anonymkode: f4dca...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mulig arbeidsplasser har forskjellige regler. Men er vell muligens en hovedregel som kanskje blir fulgt. Prøvd å finne på min arbeidsplass uten hell. Men var hjemme med sykt barn tirsdag eller natt til onsdag for å være korrekt. Så var jeg på jobb igjen onsdag, torsdag og fredag. Skal på jobb i natt. Men ungen er ikke helt i 100 og det ser ut som jeg må være hjemme. Kan jeg igjen bruke sykt barn dag så kort tid etter forrige dag? Anonymkode: 6a07f...a30 Det skal ikke være noe problem. Her har vi annenhver dag når barna er syke over flere dager. Det er mer fleksibelt med barns sykdom enn egen sykdom, siden man ofte deler å være hjemme med en partner. Anonymkode: 2833b...808 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 De 10 ( 15) dagene du har for sykt barn kan benyttes helt som du trenger. Ingen restriksjoner på det. Anonymkode: 49fbd...eac 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Ved egenmelding er det jo slik at man ikke kan bruke nye meldinger før der har gått så og så lang tid (og her er det ulike regler etter om man er ia-bedrift eller ikke). Jeg har aldri hørt at dette gjelder ved sykt barn. Det er jo helt vanlig å dele tiden hjemme, det er jo bare et gode for jobben. Anonymkode: a1e1e...927
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 1 hour ago, Yodas said: Hvem passer vanligvis ungen når du jobber natt? Vill ikke gå så langt å si at kona passer ungen. Men er som regel kona, eller min mor. Nå er begge uaktuelle idag. Anonymkode: 6a07f...a30 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vill ikke gå så langt å si at kona passer ungen. Men er som regel kona, eller min mor. Nå er begge uaktuelle idag. Anonymkode: 6a07f...a30 Uaktuelle? Som i - de er på jobb, eller bortreist, eller de har planer de ikke vil endre på? Anonymkode: 567e8...975 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vill ikke gå så langt å si at kona passer ungen. Men er som regel kona, eller min mor. Nå er begge uaktuelle idag. Anonymkode: 6a07f...a30 Hvor hadde barnet vært om der var friskt da? Anonymkode: 7388b...017 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Skrevet 27. januar 2024 Et barn kan ikke være alene om natten så uavhengig av om barnet er sykt eller ikke trenger du noen som passer barnet mens du jobber i natt. Hva hadde du gjort i natt om barnet er friskt? Man bruker ikke sykt barn-dager fordi du ikke har barnevakt. Anonymkode: 91bd9...23c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #11 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et barn kan ikke være alene om natten så uavhengig av om barnet er sykt eller ikke trenger du noen som passer barnet mens du jobber i natt. Hva hadde du gjort i natt om barnet er friskt? Man bruker ikke sykt barn-dager fordi du ikke har barnevakt. Anonymkode: 91bd9...23c Det er da helt normalt å IKKE bruke barnevakt til syke barn. Da holder man seg hjemme fra jobb og ivaretar ungen sin. Forøvrig er det helt opp til TS og ikke noe vi andre har noe med. TS kan bruke de dagene som hun har behov for. Anonymkode: ffc18...780 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Skrevet 27. januar 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Uaktuelle? Som i - de er på jobb, eller bortreist, eller de har planer de ikke vil endre på? Anonymkode: 567e8...975 Forstår bare ikke hvorfor det har noe med spørsmålet mitt å.gjøre. Kona kan ikke ha ungen i natt, og moren min kan ikke det heller. Hva som er årsaken har vell ikke noe betydning for mitt spørsmål? Anonymkode: 6a07f...a30 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #13 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vill ikke gå så langt å si at kona passer ungen. Men er som regel kona, eller min mor. Nå er begge uaktuelle idag. Anonymkode: 6a07f...a30 Så det du sier er at du vil bruke sykt barn dag siden dere ikke har noen til å passe barnet inatt... Jeg foreslår at kona dropper festen hun skal på, er hjemme med barnet og du drar på jobb. Anonymkode: 55de8...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #14 Skrevet 27. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Så det du sier er at du vil bruke sykt barn dag siden dere ikke har noen til å passe barnet inatt... Jeg foreslår at kona dropper festen hun skal på, er hjemme med barnet og du drar på jobb. Anonymkode: 55de8...4cd Kona skal ikke på noe fest i det hele tatt. Jeg skrev det at jeg mener det er feil å si at foreldre passer barnet sitt. Derfor jeg svarte at jeg vill ikke si at Kona passer barnet. Det er bare uaktuelt i dag for henne. Anonymkode: 6a07f...a30 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kona skal ikke på noe fest i det hele tatt. Jeg skrev det at jeg mener det er feil å si at foreldre passer barnet sitt. Derfor jeg svarte at jeg vill ikke si at Kona passer barnet. Det er bare uaktuelt i dag for henne. Anonymkode: 6a07f...a30 Hvis det er fordi hun skal jobbe eller selv er syk er det greit for deg å ta sykt barn dag. Er det hva som helst annet er det ikke greit og misbruk av gode. Noen ganger må man gjøre om på planer fordi barn blir sykt, dette er en slik gang for din kone. Anonymkode: 55de8...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #16 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da helt normalt å IKKE bruke barnevakt til syke barn. Da holder man seg hjemme fra jobb og ivaretar ungen sin. Forøvrig er det helt opp til TS og ikke noe vi andre har noe med. TS kan bruke de dagene som hun har behov for. Anonymkode: ffc18...780 🙏 Anonymkode: 3056c...a54
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis det er fordi hun skal jobbe eller selv er syk er det greit for deg å ta sykt barn dag. Er det hva som helst annet er det ikke greit og misbruk av gode. Noen ganger må man gjøre om på planer fordi barn blir sykt, dette er en slik gang for din kone. Anonymkode: 55de8...4cd Nei det er det ikke! Anonymkode: 3056c...a54
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #18 Skrevet 27. januar 2024 Jeg skjønner ikke. Du sier at normalt ville kona vært sammen med barnet mens fu jobbet natt, men at det ikke er aktuelt denne natta. Så hvis barnet ikke hadde vært sykt, hvem skulle vært sammen med barnet da, hva var den opprinnelige planen for natta? Anonymkode: 2ed75...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke. Du sier at normalt ville kona vært sammen med barnet mens fu jobbet natt, men at det ikke er aktuelt denne natta. Så hvis barnet ikke hadde vært sykt, hvem skulle vært sammen med barnet da, hva var den opprinnelige planen for natta? Anonymkode: 2ed75...d2d Kanskje barnet skulle sove over hos noen venner? Overnatting blant venner er ekstremt vanlig i helgene - og foregår jo kun når ungene er friske. Makan altså... Anonymkode: a1e1e...927 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #20 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke. Du sier at normalt ville kona vært sammen med barnet mens fu jobbet natt, men at det ikke er aktuelt denne natta. Så hvis barnet ikke hadde vært sykt, hvem skulle vært sammen med barnet da, hva var den opprinnelige planen for natta? Anonymkode: 2ed75...d2d Tipper sykt barn dag var planen hele tiden, men så ble det litt sabotert siden barnet faktisk ble syk litt før, men ikke i tilknyttning til natten han trengte fri. Anonymkode: 55de8...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå