Gå til innhold

Kjøpe brukt gitar.....research om modeller/priser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver og leter etter en billig, brukt gitar på finn.no, slår opp modellene på nett, og hører på lyden på youtube. Men...det er noen modeller som rett og slett nesten ikke eksisterer, og særlig ikke på youtube. Hvordan får jeg vite noe om disse? Som f.ex. Fender Sac-02, den er jo super obskur og har tydeligvis ikke blitt solgt i vesten en gang....noen som vet noe om den? Det skal vel godt gjøres at noen vet det her men... Har også funnet Ibanez PF 60 NT1202 og Sigma DME Electro Acoustic. Noen som vet noe om dem?

Anonymkode: 83418...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskinfører skrev (13 timer siden):

Finnes Hagstrøm gitar også :) 

Link?

Anonymkode: 15609...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 1.14):

Jeg driver og leter etter en billig, brukt gitar på finn.no, slår opp modellene på nett, og hører på lyden på youtube. Men...det er noen modeller som rett og slett nesten ikke eksisterer, og særlig ikke på youtube. Hvordan får jeg vite noe om disse? Som f.ex. Fender Sac-02, den er jo super obskur og har tydeligvis ikke blitt solgt i vesten en gang....noen som vet noe om den? Det skal vel godt gjøres at noen vet det her men... Har også funnet Ibanez PF 60 NT1202 og Sigma DME Electro Acoustic. Noen som vet noe om dem?

Anonymkode: 83418...ca2

Takamine hadde i alle fall noen brukbare elektro akustiske før i tiden..

Anonymkode: 4e259...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 27.1.2024 den 4.39):

Finnes Hagstrøm gitar også :) 

Hagstrøm er lekre gitarer, ikke så ille priser heller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (10 timer siden):

De hadde gitarfabrikk i Oslo også, har en gammel akustisk gitar som er produsert der.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (33 minutter siden):

Hagstrøm er lekre gitarer, ikke så ille priser heller.

De gitarene er veldig fine billige også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (31 minutter siden):

De hadde gitarfabrikk i Oslo også, har en gammel akustisk gitar som er produsert der.

De hadde det ja :D har en gammel elektrisk konsertgitar etter min far skal se åssen merke det er i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 timer siden):

De gitarene er veldig fine billige også :D 

Ser prisene har endret seg litt, jeg ga 5300 for en Hagstrøm Swede for 5 år siden, nå koster den 12950.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (34 minutter siden):

Ser prisene har endret seg litt, jeg ga 5300 for en Hagstrøm Swede for 5 år siden, nå koster den 12950.

Ja da har jaggu prisene endra seg 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en sånn gitar som Mark Knophler har. Kanskje jeg blir like flink til å spille som han 

Anonymkode: fcec9...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ha en sånn gitar som Mark Knophler har. Kanskje jeg blir like flink til å spille som han 

Anonymkode: fcec9...3bd

Knopfler skulle det stå. Føkk autokorrekt!

Anonymkode: fcec9...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/28/2024 at 11:22 AM, Maskinfører said:

Ja da har jaggu prisene endra seg 😯

Takk den norske kronen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (1 time siden):

Takk den norske kronen.

Mulig det jeg mistet min mor i 2011 når jeg var 23 år gammel da kostet begravelsen med bårebuketter og alt 29 400,- i Desember 23 gikk pappa bort da var prisen uten bårebuketter 41 500,- totalt kom det på 48 000,- Kiste Freno Lilje 67 2011 modell  9 405,-  Freno Lilje 67  2023 modell   12 600,- så prisene på materialer har vel økt angrer på at jeg ikke kledde om huset i 2013 da var det 10,99 pr meter med kledning nå er den 38,95 :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 2.54):

Jeg vil ha en sånn gitar som Mark Knophler har. Kanskje jeg blir like flink til å spille som han 

Anonymkode: fcec9...3bd

Nå har han nettopp solgt deler av gitarsamlingen sin. "Sånn gitar som Mark Knopfler har" kan bety så mangt..
https://www.christies.com/auction/auction-21929-cks

Men du tenker kanskje på en vanlig Fender Stratocaster som han kanskje er mest kjent for å bruke?

Anonymkode: 60db6...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 1.14):

Jeg driver og leter etter en billig, brukt gitar på finn.no, slår opp modellene på nett, og hører på lyden på youtube. Men...det er noen modeller som rett og slett nesten ikke eksisterer, og særlig ikke på youtube. Hvordan får jeg vite noe om disse? Som f.ex. Fender Sac-02, den er jo super obskur og har tydeligvis ikke blitt solgt i vesten en gang....noen som vet noe om den? Det skal vel godt gjøres at noen vet det her men... Har også funnet Ibanez PF 60 NT1202 og Sigma DME Electro Acoustic. Noen som vet noe om dem?

Anonymkode: 83418...ca2

Hva slags gitar skal du ha?
Akustisk, elektrisk, halvakustisk, vinylstrenger, stålstrenger? Med 6 eller 12 strenger?

Det finnes drøssevis av forskjellige gitarer der ute og det kan være forskjeller på to gitarer av samme modell.
Mitt tips er å oppsøke musikkbutikker for å teste gitarer. Finn en du liker.

Jeg ser at de gitarene du nevner, er akustiske stålstrengegitarer, så jeg regner med at det er noe sånt du tenker deg.
Som sagt, finnes det haugevis av forskjellige gitarer og gitarprodusenter.

Anonymkode: 60db6...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags gitar skal du ha?
Akustisk, elektrisk, halvakustisk, vinylstrenger, stålstrenger? Med 6 eller 12 strenger?

Det finnes drøssevis av forskjellige gitarer der ute og det kan være forskjeller på to gitarer av samme modell.
Mitt tips er å oppsøke musikkbutikker for å teste gitarer. Finn en du liker.

Jeg ser at de gitarene du nevner, er akustiske stålstrengegitarer, så jeg regner med at det er noe sånt du tenker deg.
Som sagt, finnes det haugevis av forskjellige gitarer og gitarprodusenter.

Anonymkode: 60db6...d7a

Jeg vet at det finnes gitarprodusenter og jeg er ute etter en akustisk gitar, men det har ikke noe å si for spørsmålet mitt.

Spørsmålet mitt er hvordan gjør jeg research om en brukt gitar på nettet?

Ser at Sigmaen og Fenderen ble solgt superraskt, men Ibanezen ligger der fortsatt sammen med et par andre av samme modell. Så det forteller meg at det er mulig at noen med greie på det har kjøpt de to pga kvalitet/lyd/pris, men dropper Ibanezen, av samme grunn, eller kanskje fordi det er mange av den modellen. Dette er noe jeg gjerne vil vite før gitarene jeg ser på blir solgt, men aner ikke hvordan jeg får greie på noe om en gitar annet enn å se på pris når den var ny, pris som den går brukt for andre steder, og eventuelle videoer med anmeldelse/lyd på youtube. TS

Anonymkode: 83418...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...