Gå til innhold

Eggehvite og slanking


Baktusen

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt flytende eggehvite for å kunne ha mer protein i kosten. 

Ser folk bruker det i smoothies. Hva annet bruker dere det til?

Hvordan er omlett med kun eggehvite?

Andre tips eller forslag? Oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omletter fungere bra, veldig fluffy. Jeg bruker tilsett et eg før smak og farg. Kokt skinke gir og litt mer farg.

Anonymkode: 7eac5...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg at all den gode smaken ligger i eggeplomma. Det er også der vitaminene ligger.

Anonymkode: 23e6a...70e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å gi plass til proteinrike og næringsrike matvarer som egg også ved vektnedgang. Det er mye annet jeg ville kuttet før det. Evt. kan du bruke litt eggehvite for å øke mengde i f.eks. en omelett.

Mye proteiner holder deg mett lenge og du får overraskende mye valuta for kaloriene synes jeg. Jeg har prøvd standard lavkalori tidligere, men med mer protein og en kontrollert vektnedgang fungerer det sååå mye bedre. 💪🏻

Anonymkode: a309b...68a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt retten "egg bhurji" og bruker som regel 1-2 hele egg og resten flytende eggehvite. Masse krydder, tomat, hvitløk, løk, erter, sitron, osv. Synes det smaker ypperlig og gir meg mer middagsfølelse enn en omelett. 

Anonymkode: cf767...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggehvite er veldig godt i havregrøt! Røres inn på slutten av koketiden. Kan også brukes i pannekaker/vafler

Anonymkode: 6a8ec...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer protein i eggeplomme enn eggehvite faktisk, men i ett egg er det mer hvite enn plomme, så mengdemessig gir hviten mer protein per egg. Men skal man ha proteiner er det altså ingen grunn til å se bort fra den mye mer næringsrike plommen. 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...