AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #21 Skrevet 27. januar 2024 Line333 skrev (4 minutter siden): For det første vil en psykolog si, helt uten tvil at dette er noen med sterke psykopatiske trekk, i tillegg til mulig sadisme. Bare sier det rett ut, fordi jeg vet hvor viktig det er å få det anerkjent. Om han faktisk hørte stemmer, og da var psykisk syk, vil dette sannsynligvis komme ved siden av en personlighetsforstyrrelse, som psykopati er. De bruker ikke lenger psykopati som et reelt begrep, fordi det er et spekter. Men det du beskriver her, er en ekstrem variant. Man må ikke være psykolog for å konkludere med det. Men, det de vil fokusere på i terapien, er hvordan det har påvirket deg. Det er du som er viktig, ikke han. Så over her at noen regnet med du var sterk, og ikke gikk på nav. Noe jeg syntes er lite gjennomtenkt å si, man er ikke svak fordi man bruker nav. Men samme det. Å komme gjennom nåløyet hos dps er vanskelig. Men det er klart du trenger hjelp. En mulighet er å sjekke hvilke lavterskeltilbud som finnes i din kommune, også eventuelt bli henvist videre derfra. Det kan være tyngre enn en henvisning fra fastlegen. Det samme er en henvisning fra en privat psykolog, uten avtaleordning. På dps er de mest opptatt av om du er i jobb, og/eller om du er suicidal. Spiseforstyrrelser gir deg visse rettigheter, men det er en total skandale hvor mange som blir avvist, som burde fått hjelp. Lykke til. Du kan få det bedre. ❤️ Takk takk takk for fint svar ❤ Det du sier om hvor viktig det er med annerkjennelse av det er SÅ gjenkjennelig! Og takk for nyttig informasjon og perspektiv Anonymkode: 38a14...918 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #22 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men vil tro du er sterkere enn gjennomsnittet. Du går neppe på NAV💪. Anonymkode: 93429...f70 Unødvendig kommentar. Man blir ikke trygg og sterk av tortur Anonymkode: f4931...47b 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #23 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Unødvendig kommentar. Man blir ikke trygg og sterk av tortur Anonymkode: f4931...47b Tolket det som ett forsøk på å være støttende jeg. (Men jeg tar poenget ditt) Ts Anonymkode: 38a14...918
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #24 Skrevet 28. januar 2024 Godt å lese litt tilbakemeldinger her. Dere skal vite at det gjør godt og setter ting litt i perspektiv for meg. Er det andre her som har vært utfor lignende som som har hatt god nytte av terapi? Klem ts Anonymkode: 38a14...918
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #25 Skrevet 28. januar 2024 Har ikke vært utenfor det samme, men ville bare sende deg en styrkeklem! Og si at du kan få til privat psykologspesialist og bare betale egenandel, hvis det er en med avtale. Kan ikke detaljene, men en privat psykolog sa til meg at hun kunne skrive en uttalelse for meg som jeg kunne ta med til fastlegen, som han kunne sendt til dps. Jeg trengte ikke dette, så kan ikke detaljer. Det er sikkert andre her som vet hvordan det fungerer? Anonymkode: 1ff1d...fe2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #26 Skrevet 28. januar 2024 Voksen person som en far eller snakker vi eks kjæreste? Igjen prøv DPS igjen... Ikke gå til en sosionom eller psykolog,men få traume behandling av en psykologspesialist. Færreste har råd,men gå privat hvis til. Du bør gjerne vurdere voldsoffererstatning også. Lav inntekt? Rett på.fri rettshjelp da. Skjønner godt du har store traumer💔❤ Har selv en ødelagt barndom og voldelige ekser og det som verre er... Får behandling på dps. Er uføretrygdet. Anonymkode: 07dc8...848
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #27 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Voksen person som en far eller snakker vi eks kjæreste? Igjen prøv DPS igjen... Ikke gå til en sosionom eller psykolog,men få traume behandling av en psykologspesialist. Færreste har råd,men gå privat hvis til. Du bør gjerne vurdere voldsoffererstatning også. Lav inntekt? Rett på.fri rettshjelp da. Skjønner godt du har store traumer💔❤ Har selv en ødelagt barndom og voldelige ekser og det som verre er... Får behandling på dps. Er uføretrygdet. Anonymkode: 07dc8...848 En voksen som var i livet mitt i barndom og ungdmstid, ikke forelder. Skal sjekke traumebehandling 🙂 Anonymkode: 38a14...918
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå