Gå til innhold

Ozempic,Saxenda eller Wegovy??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger råd til hva som er best av Ozempic,Saxenda og Wegovy? Skal snakke med legen for å prøve noen av disse på grunn av overvekt.. men er det noen som kan anbefale hva som funker og hvilken som er best?
Skal selvfølgelig trene å spise sunt også😊

Har prøvd Mysimba, det er ikke aktuelt å fortsette på..

Anonymkode: 846db...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ozempic og Wegovy er samme virkestoff. Ozempic er for de med diabetes, wegovy for vektnedgang.

jeg har prøvd alle sammen. Mysimba og saxenda hadde ikke store virkning, men gikk ned mye på ozempic. (Ja jeg har diabetes. Men da blodsukkeret ble fint, måtte jeg over på wegovy)

Anonymkode: ea564...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneseriefortelling, 

Godt å høre at du i det minste skal trene og spise sunt...

Anonymkode: cde2a...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar, har lest og lest om flere av disse men blir usikker hva jeg skal legen om, så da hører jeg om Wegovy, jeg må jo starte på den laveste, men hvordan er prisen på en slik penn? 

Anonymkode: 846db...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wegovy er vist i studier å ha bedre effekt enn saxenda. Wegovy settes 1 gang i uka, mens saxenda må settes daglig. Jeg vet hva jeg hadde valgt.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er fra 1749,30 til 2775,30 avhengig av styrke. Det er for 4 doser (4 ukers forbruk). 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for raskt svar, har lest og lest om flere av disse men blir usikker hva jeg skal legen om, så da hører jeg om Wegovy, jeg må jo starte på den laveste, men hvordan er prisen på en slik penn? 

Anonymkode: 846db...3bc

Det varierer (øker) fra ca 1700,- på laveste dose til ca 2800,- på høyeste… pr mnd. Sjekk felleskatalogen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror wegovy  er den eneste som er tenkt kun til fedmebehandling. De andre er for diabetikere. Om du ikke har diabetes, får du ikke wegovy på blå resept. Det vil si at du må betale alt selv. Mulig du kan få wegovy på blå resept dersom du er sykelig overvektig med KMI/BMI godt over 40 og har fedmerelaterte sykdommer/plager. Dette er det opp til legen din å vurdere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for gode tilbakemeldinger🥰 Dette hjalp veldig😊

Anonymkode: 846db...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...