Gå til innhold

Er frukt på hermetikk usunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått helt dilla på å spise ananas terninger på boks og sånn mandarin på boks. Er dette ok å drive å spise mellom måltider i ny og ne eller skikkelig usunt?

Anonymkode: 9bc36...ea9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de ligger i sukkerlake så kanskje ikke kjempe sunt. Men vil tro det er bedre en godteri 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger jo ofte i lake, så det er relativt høyt sukkerinnhold. Men å spise som mellommåltid i ny og ne går nok helt fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 minutt siden):

Om de ligger i sukkerlake så kanskje ikke kjempe sunt. Men vil tro det er bedre en godteri 

Ja, de mandarinene ligger jo i sukkerlake så var det jeg tenkte at det kanskje er litt usunt, men før brukte jeg å dra mye i butikken og kjøpe meg sjokolade, is, lefser og diverse slikt. Så føler kanskje at ihvertfall ananas terning på boks ihvertfall er litt bedre enn det? For jeg har merket at jeg har gått opp litt i vekt, så prøv å snu trenden nå før sommeren kommer. Spiser mer frukt og bær nå også da forøvrig. Spiser en del blåbær og bringebær som "snacks" mellom måltider også nå.

Anonymkode: 9bc36...ea9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall mye bedre enn godteri, og har mindre kalorier. Skikkelig usunt er det absolutt ikke, men er vel ikke sunt heller. Nøytralt kanskje? Om du synes det er godt er det ikke noe i veien for at hermetisert frukt kan inngå i et ellers sunt kosthold.

Anonymkode: f1833...d85

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste handler om mengder, ville kanskje kombinert med noen mandler eller ett grovt knekkebrød, får litt fett og fiber 

Anonymkode: e7792...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...