AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Når jeg parkerer bilen min hjemme blir jeg stadig vekk parkert inne av folk som besøker naboene. Jeg har snakket med både naboene og de som besøker og vist alternative plasser de kan sette bilen (feks på gjesteparkeringsplassen), men de fortsetter bare. Det er veldig tungvint å løpe rundt i alle nabohusene for å prøve å finne ut hvem som eier bilen som sperrer meg inne. Her om dagen hadde sønnen min fått et illebefinnende og jeg måtte kjøre ham raskt til legevakta, og måtte da bruke verdifull tid på å prøve å oppspore eier av bilen som sto der. Det jeg lurer på er: Kan jeg ringe politiet når det skjer? Eventuelt noen andre? Anonymkode: 33fce...af3 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Du kan logge inn på min side på vegvesenet og søk opp reg nummer. Ellers send sms med reg nummer og få tak i kontakt info til personen, google nummeret og ring dem. Hvis nummeret ikke er å finne, så får du ringe noen for å taue bort bilen, på deres egen regning. Regner med det er de som får regningen siden de står parkert ulovlig. Men vet ikke om det er politiet som må bestille det. Så jeg ville ha ringt dem når det skjer neste gang. Anonymkode: 0f43b...598 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Du ringer Viking eller annen inntauingssentral. Anonymkode: e5006...625 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan logge inn på min side på vegvesenet og søk opp reg nummer. Ellers send sms med reg nummer og få tak i kontakt info til personen, google nummeret og ring dem. Ja, det er jo det jeg har gjort til nå. Men det tar lang tid, og når du skal skynde deg på legevakta med en unge med nøtteallergi så er det IKKE lett å Google telefonnummer eller holde hodet kaldt. Da var jeg forbanna. Så hvis politiet kunne komme en gang eller to hadde de kanskje sluttet med det. Anonymkode: 33fce...af3 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Ville satt opp et stort og tydelig skilt som sier at konsekvensen er borttauing på eiers regning og risiko dersom man parkerer feil/parkerer biler inne. Og at det er privat område/privat parkering. Anonymkode: 397ac...8c4 12
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo det jeg har gjort til nå. Men det tar lang tid, og når du skal skynde deg på legevakta med en unge med nøtteallergi så er det IKKE lett å Google telefonnummer eller holde hodet kaldt. Da var jeg forbanna. Så hvis politiet kunne komme en gang eller to hadde de kanskje sluttet med det. Anonymkode: 33fce...af3 Hva skal politiet gjøre mener du? Anonymkode: 34fbb...72d 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal politiet gjøre mener du? Anonymkode: 34fbb...72d Politiet og å anmelde er jo svaret på alt på KG? Anonymkode: 0e2f0...7f2 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #8 Skrevet 26. januar 2024 Sett opp noen bukker med refleks på. Og Parkering forbudt skilt. Anonymkode: 1222b...b26 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Skrevet 26. januar 2024 Hvis ungen min måtte akutt til sykehuset ville jeg ringt ambulansen. Hvis det er mange forskjellige naboer som holder på med dette, og du har gitt beskjed til alle tidligere ville jeg begynt å sette meg i bilen og tutet som helvete helt til noen kom. Gjenta hver gang. Anonymkode: 9165d...8b2 15 2 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #10 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er jo det jeg har gjort til nå. Men det tar lang tid, og når du skal skynde deg på legevakta med en unge med nøtteallergi så er det IKKE lett å Google telefonnummer eller holde hodet kaldt. Da var jeg forbanna. Så hvis politiet kunne komme en gang eller to hadde de kanskje sluttet med det. Anonymkode: 33fce...af3 Da er det fare for liv og helse, da ringer du så klart politiet (og kanskje også ambulanse) med en gang. Jeg mener når du bare står parkert inn til vanlig. Anonymkode: 0f43b...598 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal politiet gjøre mener du? Anonymkode: 34fbb...72d De kan bestille borttauing på eiers regning Anonymkode: 0f43b...598 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du ringer Viking eller annen inntauingssentral. Anonymkode: e5006...625 Hvorfor kommer du med idiotiske "tips" som du VET at er ulovlige? Anonymkode: b1fbd...24e 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Skrevet 26. januar 2024 Jeg hadde ringt tauebil. Og insistert på at sameiet betaler for skilting om at ulovlig parkerte biler blir tauet. Her kunne du også ha tatt bilde med telefonen av bilen som parkerte deg inn, tatt taxi til sykehus og hjem igjen, og sendt krav for dekning av taxi til huseier som hadde besøk, så får de kreve inn fra sin gjest. Sånn går det ikke an å ha det. Du burde ta opp problemstillingen i et husmøte så dere blir enige om hvordan det skal løses. Tauing eller taxi, for å få slutt på all feilparkeringen. Eventuelt ringe brannvesenet. Hvis de må rykke ut og biler står i veien, så er det kortere vei til å få satt opp parkering-forbudt-skilt. Anonymkode: d9f1d...ab0 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er jo det jeg har gjort til nå. Men det tar lang tid, og når du skal skynde deg på legevakta med en unge med nøtteallergi så er det IKKE lett å Google telefonnummer eller holde hodet kaldt. Da var jeg forbanna. Så hvis politiet kunne komme en gang eller to hadde de kanskje sluttet med det. Anonymkode: 33fce...af3 Du må ringe viking eller annet firma som holder på med tauing. Det er det du kommer til å bli bedt gjøre av operasjonssentralen også. Det vil havne langt utenfor Politiets prioriteringer og om de hadde kommet så hadde også løsningen vært å ringe etter noen som kan tauen bilen. Hvis det haster å komme seg avgårde så ringer du etter en ambulanse. Anonymkode: 7063a...40e 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Skrevet 26. januar 2024 Ja, du kan fint ringe politiet! Jeg har selv gjort det når noen hadde tatt min parkeringsplass. De ringte bileier og fem min senere kom en litt skamfull, og sur, eier for å flytte bilen sin! Neste gang han stod der parkerte jeg han inne, da ringte han politiet, de spurte hvor han stod og da måtte han bare innrømme at han hadde parkert på en annens plass!😂😂😂😂 Anonymkode: 5922e...990 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Skrevet 26. januar 2024 Jeg begynte konsekvent å parkere inne besøket til naboene som tok min parkeringsplass når jeg ikke var hjemme når jeg kom hjem. Så de måtte komme å ringe på å be meg flytte bilen når de skulle hjem, og da tok jeg meg god tid for å si det slik. Da bedret det seg faktisk😆 litt kinkigere når de parkerer deg inne. Men parker de inne igjen om du kjenner noen med bil Anonymkode: ef45b...7a6 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Skrevet 26. januar 2024 Veldig spesielt å parkere folk inne uansett hvor det er. Hva feiler det egentlig folk? Sperrer man inne en bil ved å parkere så er det ikke plass til å parkere der. Dette er jo noe alle førere burde vite? Anonymkode: c22ef...db6 8 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Skrevet 26. januar 2024 Unge får utslag på nøtter og må ha øyeblikkelig hjelp Mor løper rundt for å finne riktig nabo i stedenfor å ringe ambulanse. Her er det ikke bare den parkerte bilen jeg stusser over. Anonymkode: a0996...c75 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #19 Skrevet 26. januar 2024 Å få tauet bort tar tid, og ikke noe du har tid til når det er akutt, så der kunne du ringt ambulanse. Men etterpå tar du et bilde av parkeringsplassen med bilen din på og klisterrer det på et skriv som du legger i alle postkasser. "Dette er min parkeringsplass som jeg betaler for. Støtt og stadig er jeg stengt inne av boende og besøkende til boligene her. Til nå har jeg letet opp eier hver gang, men det tar tid, så det kommer jeg ikke til å gjøre flere ganger. Så fra nå vil enhver bil som parkererer meg inne bli tauet bort på eiers regning. Vennligst opplys alle i deres husstand samt gjester som kommer til dere". Anonymkode: 35a7e...d1c 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #20 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, det er jo det jeg har gjort til nå. Men det tar lang tid, og når du skal skynde deg på legevakta med en unge med nøtteallergi så er det IKKE lett å Google telefonnummer eller holde hodet kaldt. Da var jeg forbanna. Så hvis politiet kunne komme en gang eller to hadde de kanskje sluttet med det. Anonymkode: 33fce...af3 Det er derfor du må slå ned på dette hver gang, enten du skal ut eller ikke. RIng og få bilen bøtelagt eller taua, så slutter de nok. Du har jo allerede konstatert at det ikke nytter å si fra. Anonymkode: 8f75b...a29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå