AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Del Skrevet 26. januar Hei Jeg har gått ned 35 kg det siste året, men merker at vekttapet har tæret på både muskler og hår - altså hårtap og muskeltap. Jeg er nå på et sted hvor jeg føler meg klar for å gå i gang med styrketrening hjemme (har gått fjellturer og turer, trent på den måten til nå), med minst mulig utstyr pga. økonomi. Er det noen som har et fint «program» jeg kan følge, som ikke er for vanskelig og hardt i starten? Av erfaring faller jeg gjerne kjapt av dersom det blir for tungt i starten. Gjerne et program med uke 1, uke 2 etc. med en sunn og fornuftig økning. Målet er å bli såpass tilfreds med meg selv at jeg kan melde meg inn på treningssenter, og bruke penger på å invistere i helsa. Per nå er fokuset trening hjemme Anonymkode: bac01...906 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. januar #2 Del Skrevet 26. januar Funkygine har mange programmer og masse hjemmetrening. Jeg starter med 10 min øktene når det har vært perioder uten trening, så tar jeg 10 min to ganger eller 20 min etterhvert osv. Funker bra for meg, er såpass korte økter at det er overkommelig å gjennomføre😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 26. januar #3 Del Skrevet 26. januar Gjør noen core øvelser som en slags oppvarming og lett stimuli for kjernemuskulaturen. Så kjør noe sånt: 1. pullups 2. Pushup mot 2 stoler ( slik du får veldig lang bevegelse vei) 3. utfall 4. Strakmark 1 bein, bruk ryggsekk med bøker som manual 5. runningman for cardio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KariTam Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar (endret) Wow, tøft gjort! Jeg har fått sterke armer og rygg og fine lår med yoga hjemme! Pandemi lærte meg noe… Yoga with Adriene på YouTube, velg styrke yoga - yoga for strength, power yoga, eller intermediate yoga playlist. Ellers har «Breathe and Flow» og «Tana Yoga» på YouTube gode styrke-yoga videoer til ulike nivåer. Jeg er godt trent og de har videoer jeg ikke klarer å fullføre. Yoga with Adriene har de enkleste videoene. Se under «playlists», der har alle «Challenges» og programmer som går over flere dager/uker. Endret 29. januar av KariTam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar (endret) Sjukt bra jobba med 35 kg ned! Det er virkelig noe å være stolt over! Jeg trente en del styrke hjemme da treningssenteret var stengt under pandemien. Jeg hadde en pull up-bar i døra, en vektkoffert med to manualer (totalt 18 kg) og en kettlebell på 16 kg. Fikk trent ganske bra styrke med dette, og det kosta ikke SÅ mye. Billigere enn å betale månedlig på treningssenter i hvert fall. Jeg gjorde disse øvelsene (ikke alle på en gang altså, varierte fra økt til økt): Pull ups/chins med og uten strikk og negative repetisjoner Hip thrust med kettlebell - kjørte saktere tempo for å få opp belastningen. Kjørte også ettbeins hip thrust med lavere vekt. Pushups Utfall bakover Enarms skulderpress Bulgarsk splittbøy (litt tungvint med myk sofa, men det gikk haha) Ettbeins markløft Ettbeins RDL Enarms hantelroing Bicepscurls Triceps press Trente sikkert noen andre øvelser jeg ikke kommer på nå. Generelt er ettbeinsøvelser ganske bra å gjøre når man ikke har så god tilgang på vekter. Også kan man eksperimentere med tempo, myoreps, etc. Jeg var også mye på fjellet, der trente jeg kondisjon. Har aldri vært så gjennomtrent som under pandemien 😂 Endret 30. januar av drue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Støtter forslaget om Yoga with Adriene - hun har gode og varierte videoer på YouTube! Ellers liker jeg Natacha Oceane sine treningsvideoer; alt fra 10 til 30 minutter. Anonymkode: 0328f...c0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå