Gå til innhold

Hvor ofte skylle/vaske strømpebukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter stille på kontor oftest i skjørt. Hender ofte jeg sparker av meg skoene også. Blir ikke svett, og tar den av når jeg kommer hjem. Har derfor gjerne brukt samme strømpebuksa i to-tre dager før vask, så sant det ikke har skjedd uforutsette ting. Hva tenker dere?

Anonymkode: 5bd13...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker selvsagt strømper som annet undertøy (unntatt bh) etter en dags bruk. 

Anonymkode: 33cf2...7f0

• Liker 2
Skrevet

Regner ikke strømper som undertøy slik som truser?

Skrevet

Så lenge du har undertøy kan du jo fint bruke den noen dager ja. Du merker jo fort om den stinker. 

Anonymkode: 93aee...bec

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på materialet og hva jeg har gjort. Nylon går i vask etter en gangs bruk, uansett. Ull kan jeg bruke i to dager om jeg ikke har blitt svett, og tar den av med en gang jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 19d80...d3d

Skrevet

Jeg har mange strømpebukser. De er nå sliten i føttene. Dvs, hull, oppbrukt. Men longsene er helt ok, bare fot som er slitt. Så jeg har tatt et valg. Jeg reparerer. Bruker saksen. Bort med tuppen av en strømpebukse. Bort med foten, dette blir longs. Har ullsokker 

• Liker 1
Skrevet

Vasker hver dag.

Anonymkode: 3ba39...e75

Skrevet

Strømpebukser vasker jeg etter hvert bruk som sokker.

Så bruker heller uten føtter og bruker sokker til når skoene tillater det.

Anonymkode: f8b95...180

• Nyttig 1
Skrevet

Ull strømpebukser kan jeg bruke flere ganger 3-4, som med ull sokker. Men andre strømpebukser vaskes etter hver gang som med vanlig sokker 

Anonymkode: e1178...2f4

Skrevet

Jeg vasker mine stilongs når de begynner og lukte 😉

Skrevet
Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Jeg vasker mine stilongs når de begynner og lukte 😉

🤮

Anonymkode: ac018...832

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤮

:ler:

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

:ler:

Snakk om å være en gris... Fysj. Personlig hygiene er vel et fremmedord for deg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har alltid sokker under strømpebuksene for å Skåne tærne på strømpebuksa, så jeg bruker dem lett 2-3 ganger. 

Anonymkode: 78780...b03

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk om å være en gris... Fysj. Personlig hygiene er vel et fremmedord for deg

Nå jobber jeg innefor anlegg da blir det gjerne sånn de brukes fra klokken 06:00-17-00 😉

Skrevet

Jeg vasker de mellom hvert bruk selvsagt. 

Anonymkode: cafde...711

Skrevet
Helene skrev (På 26.1.2024 den 10.50):

Jeg har mange strømpebukser. De er nå sliten i føttene. Dvs, hull, oppbrukt. Men longsene er helt ok, bare fot som er slitt. Så jeg har tatt et valg. Jeg reparerer. Bruker saksen. Bort med tuppen av en strømpebukse. Bort med foten, dette blir longs. Har ullsokker 

Er det fordi du ikke vasker de de er « sliten i føttene» og du må klippe dem av? 

Anonymkode: cafde...711

Skrevet

Vasker etter hver bruk, selvsagt. 

Det gjelder alle klær som sitter tett på kroppen, og da spesielt sokker og truser. Strømpebukse er jo både sokk og truse.. selv om man har truse under. 

Jeg har forøvrig kanskje litt i overkant velutviklet luktesans, og kan fortelle deg at det lukter veldig fort både litt kjønn og tåfis av folk. Men den vanligste lukten er den av litt dagsgamle klær, som jeg liker å kalle det. Det er ikke svettelukt, det er en lukt som setter seg i plagget når det har vært på kroppen en dag eller mer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, jeg føler det er litt sånn lukt av gammel hud blandet med støv og urent fiber, og ikke minst den unike kroppslukten hvert menneske har. Som ikke trenger å være direkte vondt kroppslukt, men alle har en kroppslukt. 

Litt sånn som Fretex lukter (jeg kan aldri gå inn i en bruktbutikk fordi den lukta blir så overveldende).

Anonymkode: 5296d...b70

Skrevet

Noen har ømfintlig hud, andre ømfintlig nese? Kan ikke si jeg merker noen lukt av strømpebuksa etter en dags bruk på kontoret. Er dog ikke plaget av svette på føttene, så ja, kan fint bruke den i to dager før vask.

Skrevet

Bruker aldri plagg en hel dag, enten brukes de på jobb eller hjemme. Så vasker ikke strømpebukser etter et par timers bruk altså, de luftes etter bruk. 

Anonymkode: dd2d6...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...