Gå til innhold

Bruk brodder da vel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi vi betaler jævla mye i skatter og avgifter i dette landet og da forventer jeg at veiene vedlikeholdes skikkelig.

Anonymkode: 72ddb...b48

Gir det deg rett til å ødelegge gulvene til uskyldige butikker og spisesteder som ikke har noe med vedlikehold å veiene å gjøre??

Anonymkode: f4fda...3f4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne 27 år her. Første året med brodder og livskvaliteten min har økt pga dem! Kommer aldri til å gå tilbake til å gå uten, det er så deilig å ikke bruke en evighet på korte distanser og å slippe å skli hele tiden. Kjøpte et par til 99 kr på Coop, sikkert ikke den beste kvaliteten men har ikke sklidd en eneste gang med dem, og de er raske å ta av og på. 

Anonymkode: dad06...849

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gir det deg rett til å ødelegge gulvene til uskyldige butikker og spisesteder som ikke har noe med vedlikehold å veiene å gjøre??

Unnskyld meg, men hva faen er det du snakker om? 😆 Jeg har da aldri ødelagt butikkgulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke klarer å få de av og på uten en skikkelig stol eller lignende. 

Anonymkode: a0ccf...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å kjøpe i to uker 😕 Utsolgt overalt.

Anonymkode: d9c34...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her om dagen så jeg et innlegg på Facebook fra en kafé her i byen som bønnfalt folk om å ikke gå inn til dem med piggsko eller brodder pga at det skader gulvene deres (historiske fliser). De fikk overraskende mange sinte svar fra folk som mente de var i sin fulle rett til å gå med pigger under skoa inne og syntes det var dårlig av kaféen å ikke legge til rette for gjestene sine med å f.eks. legge tepper i gangbanene for å beskytte gulvene.

Jeg synes det er en merkelig utvikling at det nærmest har blitt en menneskerett å gå med pigger under beina inne og det er veldig rart at folk ikke forstår at pigger faktisk skader gulv. 

Veldig rart.  Leste også denne artikkelen . På 90- tallet jobbet jeg i en butikk hvor vi nettopp hadde lagt ny parkett, og der kom det inn en kunde med brodder den vinteren, og vi ansatte sto bare og måpte. 
de siste ukene skjer det nesten daglig. Jeg fatter ikke hva folk tenker på, gjør de dette hjemme også? Eller folk tenker vel bare meg, meg, meg, og å prute på pris og å drive hærverk samtidig er visst den nye normalen. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi vi betaler jævla mye i skatter og avgifter i dette landet og da forventer jeg at veiene vedlikeholdes skikkelig.

Nettopp, så da burde du gå rundt med pigger hjemme året rundt og  ødelegge ditt eget gulv for og få mest mulig igjen for skattepengene dine.. eller hvor var logikken ? 

Anonymkode: a3671...897

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/26/2024 at 9:41 AM, Rowan said:

Bruker alltid brodder/piggsko når det er glatt, kvinne i tidlig trettiårene. :D 

Foretrekker brodder siden det går an å ta dem av, men har lagt de på en lur plass. Litt mer tungvint å ta av piggsko når jeg skal inn plasser, men det tåler jeg. 

Jeg har piggsko med vendbare pigger 

Anonymkode: cf623...be7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig rart.  Leste også denne artikkelen . På 90- tallet jobbet jeg i en butikk hvor vi nettopp hadde lagt ny parkett, og der kom det inn en kunde med brodder den vinteren, og vi ansatte sto bare og måpte. 
de siste ukene skjer det nesten daglig. Jeg fatter ikke hva folk tenker på, gjør de dette hjemme også? Eller folk tenker vel bare meg, meg, meg, og å prute på pris og å drive hærverk samtidig er visst den nye normalen. 

Nettopp, så da burde du gå rundt med pigger hjemme året rundt og  ødelegge ditt eget gulv for og få mest mulig igjen for skattepengene dine.. eller hvor var logikken ? 

En kollega av meg mener oppriktig at om ikke butikkgulvet tåler det er det butikkens problem 

Anonymkode: cf623...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

??? Kanskje du skal LESE hi og innlegget mitt før du prater tull. Hvor skrev jeg at jeg gikk med pigger på butikken? Vis meg hvor jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager på glatta fordi det blir ikke gjort en godt nok forarbeid som skraping og salting før det fryser. Ved god forarbeid hadde det ikke blitt sånn. Og når det likevel blir glatt så blir det strødd ved at et steinkorn der og et der, ikke samlet liksom. Og jeg bruker både brodder og gåstaver med tupp til is, stoler ikke på det uansett så jeg går med stive bein så jeg får vondt i leddene. 

Syns at man skal få være hjemme fra jobb ass når det er sånn og man må gå til og fra jobb og ikke vet åssen føret er før man er midt oppi det. 

Men bare februar går fort nå så er det snart Mars og første vårmåned! Da må det vel bli bedre! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her om dagen så jeg et innlegg på Facebook fra en kafé her i byen som bønnfalt folk om å ikke gå inn til dem med piggsko eller brodder pga at det skader gulvene deres (historiske fliser). De fikk overraskende mange sinte svar fra folk som mente de var i sin fulle rett til å gå med pigger under skoa inne og syntes det var dårlig av kaféen å ikke legge til rette for gjestene sine med å f.eks. legge tepper i gangbanene for å beskytte gulvene.

Jeg synes det er en merkelig utvikling at det nærmest har blitt en menneskerett å gå med pigger under beina inne og det er veldig rart at folk ikke forstår at pigger faktisk skader gulv. 

Vel… det blir jo ikke plassert benker utenfor så folk kan sette seg og ta av seg? Ikke alle klarer å stå og ta av og på heller, jeg har dårlig balanse så det går ikke. Har hatt på brodder på matbutikken og på bussen, tar ikke av på korte turer. Hjemme lar jeg broddene sitte på skoa, tar av meg skoa inne og går med de ned trappene. Jeg må tilpasse det sånn at det funker for meg ellers kommer jeg meg ikke ut før våren er her og det går ikke. Så tilpass kunders behov eller hold kjeft tenker jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (11 timer siden):

Vel… det blir jo ikke plassert benker utenfor så folk kan sette seg og ta av seg? Ikke alle klarer å stå og ta av og på heller, jeg har dårlig balanse så det går ikke. Har hatt på brodder på matbutikken og på bussen, tar ikke av på korte turer. Hjemme lar jeg broddene sitte på skoa, tar av meg skoa inne og går med de ned trappene. Jeg må tilpasse det sånn at det funker for meg ellers kommer jeg meg ikke ut før våren er her og det går ikke. Så tilpass kunders behov eller hold kjeft tenker jeg. 

Nei, folk må kunne bruke hodet såpass at de skjønner at brodder og piggsko ikke kan brukes inne. Stol eller benk kan etterspørres så er det ofte ikke et problem. 

Anonymkode: 06c60...291

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, folk må kunne bruke hodet såpass at de skjønner at brodder og piggsko ikke kan brukes inne. Stol eller benk kan etterspørres så er det ofte ikke et problem. 

Skal man stå ved inngangen og rope "hallooo, har noen en stol??"? 😂

Anonymkode: 3939b...a56

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 18.29):

Ja, enkelt å si at man bør bruke brodder.

Men så kommer det store spørsmålet: Hvorfor i all verden betaler vi kommuneskatt når vedlikeholdet av fortauene er på et slikt nivå at man selv må sørge for sikkerheten for ikke å slå seg ihjel?

Her i Oslo har fortauene vært ufremkommelige med et vanlig gåtempo siden mandag; det har ikke blitt bedre etter snefall på fredag som blitt trampet ned og har fryst slik at man får et lappeteppe av fordypninger i isen, og å strø glatte fortau med sand/grus er tydeligvis noe som hører fortiden til.

Sinnsykt at ansvaret legges på privatpersoner samtidig som kommuneskatten går til å fø på ledere som administrerer et system som er like håpløst som Ruters elektriske busser om vinteren, der det gang på gang oppstår fullt kaos.

Anonymkode: d9119...6a0

Så lenge vi har gratis sykehus i Norge så gjøres det ingenting med å strø hadde kommunen måtte dekke sykehusopphold (knekte/brekte armer og bein) så hadde det blitt gjort noe fra kommunenes side men nei da hadde kommunen også måtte dekt sykemelding for alle som detter og skader seg så ville man også gjort noe ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære  nå avdøde  far var På Farmandstredet i Tønsberg en vinter en gang på 2000-tallet der kom det ei gammal kjærring inn på brodder og etter en liten stund ble hun kjørt til sykehuset i Tønsberg med ambulanse i hui og hast hun kom ut av sykehuset med ene beinet og ene armen i gips 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

:ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvor mye det koster samfunnet at folk nekter å gå med brodder! Hørte at Oslo legevakt får inn over 300 pasienter daglig som følge av bruddskader på glattisen. Ja til brodder!

Anonymkode: 960e9...3eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, men i de butikker man ofte er i kan man spørre så kommer det en benk eller stol som står der fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, men i de butikker man ofte er i kan man spørre så kommer det en benk eller stol som står der fast. 

Nå har jeg vært i Oslo i helgen og det var et rent helvete med glatta og brodder og handling og what not. Jeg skal ikke tilbake til Oslo og har ikke tenkt å be disse butikkene sette ut noen stol. Såpass med hjerneceller må styrerne ha selv på den grusomme glatta som var i byen. 

(jeg gikk så klart ikke inn med brodder men løsningen var jo å droppe ganske mange butikker. Dårlig helg å reise til Oslo på. 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Eller halloo, har dere H-melk og Synnøve brunost og tamponger og kan noen noen gi meg fire epler?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...