AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Del Skrevet 26. januar 2024 Hvorfor bruker ikke folk brodder i stedet for å klage på glatt føre? Med slike så kommer du trygt fram overalt og du slipper å være hjemme hvis det er glatt . Hvis du bor så nærme at du kan gå på jobb/butikken osv selvsagt Anonymkode: 06c60...291 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Del Skrevet 26. januar 2024 ser mange sier det er forbehold gamle folk.... Men jeg er bare 39 og bruker pigger, ungdommen her har også fått. (dog ikke like flinke til å bruke Selv om man ikke er i risikogruppa for lårhalsbrudd er det kjipt nok med andre brudd, hjernerystelse etc. Jeg falt skikkelig når jeg var 20 ish, sliter fortsatt med smerter i halebeinet... Anonymkode: 996df...128 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ser mange sier det er forbehold gamle folk.... Men jeg er bare 39 og bruker pigger, ungdommen her har også fått. (dog ikke like flinke til å bruke Selv om man ikke er i risikogruppa for lårhalsbrudd er det kjipt nok med andre brudd, hjernerystelse etc. Jeg falt skikkelig når jeg var 20 ish, sliter fortsatt med smerter i halebeinet... Anonymkode: 996df...128 Ja, nettopp slik tenker jeg og. Bedre å " se gammel ut" enn å knekke noe som man sliter med i all framtid. Anonymkode: 06c60...291 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Del Skrevet 26. januar 2024 Begynte med brodder i slutten av 20-årene, det er en lifesaver. Kunne ikke brydd meg mindre om at det er for "gamlinger", kler meg alltid etter vær og ikke nødvendigvis mote når jeg er ute. Anonymkode: bc31f...cd5 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg (K36) trodde jeg ikke hadde brodder. Er gravid og ble litt bekymret over glatta som kom litt brått på. Da kunne mannen informere om at jeg har brodder, for det har han fikset for lenge siden. Så da er baby og jeg trygge. For en mann🥰 Ingen grunn til å la være med brodder. Anonymkode: 290b5...149 9 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg tror at de som er opptatt at "looks" heller vil klage enn sikre i all slags vær fordi det å kle seg og sko seg etter forholdene ikke er "kult nok" Anonymkode: 6b041...66a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 26. januar 2024 #7 Del Skrevet 26. januar 2024 Snakket med ei mor her om dagen. Hun fester broddene på skoene til ungdomsskolejentene sine hver morgen før de løper til bussen. De synes det er greit, men hadde aldri tatt seg tid til å gjøre det selv. Kjøpte brodder til min da 20 år gamle datter ei gang. For mange av oss handler det litt om å få kjøpt seg brodder og ha dem liggende lett tilgjengelig hjemme. I tillegg er det jo litt "styr" å ta dem på. Spesielt når man skal innom butikk eller andre steder hvor man bør ta dem av når man går inn. Ser mange enten har kjøpt seg piggsko og tramper inn over alt, eller at de ikke gidder ta av brodder. Selv har jeg både "husmor" brodder og fjellbrodder. Brukes titt og ofte. Men kjenner av og til på at det er litt strevsomt å bruker. Må bruke skoskje på turskoene mine, men kan ikke ta på skoene før jeg er ute på asfalten, for å ikke ødelegge inngangspartiet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #8 Del Skrevet 26. januar 2024 Hvordan oppbevarer dere broddene når dere kommer frem til destinasjonen (jobben/ butikken ol.)? Har dere med en plastpose å putte dem i, eller noe annet? Jeg synes de blir så ekle. Anonymkode: 4f4b5...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan oppbevarer dere broddene når dere kommer frem til destinasjonen (jobben/ butikken ol.)? Har dere med en plastpose å putte dem i, eller noe annet? Jeg synes de blir så ekle. Anonymkode: 4f4b5...39b Jeg har med en liten plastpose å legge dem i. Og så har jeg et annet par med brodder som kom med en liten stoffpose for oppbevaring, så da tar jeg bare med den, og legger dem tilbake der når de ikke brukes. Og, JA, jeg vasker alltid hendene når jeg har kommet inn og tatt av broddene. Anonymkode: 8d110...e3c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #10 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan oppbevarer dere broddene når dere kommer frem til destinasjonen (jobben/ butikken ol.)? Har dere med en plastpose å putte dem i, eller noe annet? Jeg synes de blir så ekle. Anonymkode: 4f4b5...39b Jeg har med en ziplockpose som jeg legger dem i. Anonymkode: f2e45...b63 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan oppbevarer dere broddene når dere kommer frem til destinasjonen (jobben/ butikken ol.)? Har dere med en plastpose å putte dem i, eller noe annet? Jeg synes de blir så ekle. Anonymkode: 4f4b5...39b mine kommer i en "veske" som er beregnet på dette.. Anonymkode: 6b041...66a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg har falt flere ganger med brodder, så jeg klager på glatta uansett 😝 Anonymkode: 4e279...833 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg, dame 36, ble erter av typen for å bruke piggbrodder på superglatta, gjett hvem som tryna og må operere handledd. Ikke jeg. Anonymkode: 5dbbf...73f 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Del Skrevet 26. januar 2024 Med sånne her brodder https://sport1.no/varemerker/snowline/snowline-pro-brodder-3901-gr-75475/ skal det mye til for å falle. Selv går jeg med stor og sterk hund og må ha grep. Fortsatt ikke falt😁 Anonymkode: 77f8c...1d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med sånne her brodder https://sport1.no/varemerker/snowline/snowline-pro-brodder-3901-gr-75475/ skal det mye til for å falle. Selv går jeg med stor og sterk hund og må ha grep. Fortsatt ikke falt😁 Anonymkode: 77f8c...1d7 De her har jeg også, kommer til å kjøpe de til jeg ikke kan gå mer, helt fantastisk å kunne gå normalt stødig på isen uten å bekymre seg for noe! Anonymkode: 5dbbf...73f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har falt flere ganger med brodder, så jeg klager på glatta uansett 😝 Anonymkode: 4e279...833 Hva slags brodder bruker du? Med mine turbrodder har jeg fantastisk feste på glatta, bedre enn med vanlige sko en sommerdag på tørr asfalt. Men det er litt styrete å ta på og av, så jeg bruker dem som regel ikke på korte strekninger som bort i bilen og 50 meter til barnehagen, og da blir det jo veldig glatt. Anonymkode: fecbc...58a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan oppbevarer dere broddene når dere kommer frem til destinasjonen (jobben/ butikken ol.)? Har dere med en plastpose å putte dem i, eller noe annet? Jeg synes de blir så ekle. Anonymkode: 4f4b5...39b Jeg bruker slike små bærenett fra for eks Normal. De minste størrelse posene man får der når man handler. Piggbroddene mine får jeg av lett, men de store metallbroddene mine må jeg ha på skoen til jeg kommer hjem, for de får jeg ikke av uten å sitte og slite...og butikker her har ikke stoler. Men jeg går ikke på kjøpesenter med da, og prøver å unngå butikkturer med de. Anonymkode: 3033d...28f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker alltid brodder når det er glatt. Samme gjør barna. Vi bruker bilbelte i bilen, refleks i mørket og hjelm når vi sykler også. Helt idiotisk å ikke beskytte i den opplyste verden vi lever i. Synes ikke det ser dumt ut heller. Mye dummere å ligge på bakken med brukket bein. Anonymkode: 1df45...afc 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. januar 2024 #19 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg skjønner meg heller ikke på de som ikke vil bruke brodder eller piggsko. En ting er å slippe å falle. Mange unge tenker nok også at de har så god balanse at de ikke faller så lett eller blir så lett skadet. Og det er jo greit. Man kan falle og brekke beinet uansett alder, men det er jo en risiko en hver får ta. Men det største problemet for min egen del er at det går jo så sakte å komme seg framover på glatta uten pigger. Jeg har (vinter)joggesko med pigger som jeg bruker både til løping og tur. Og det er så tilfredsstillende å gå i rask gange forbi de som tripper rundt på isen. Ikke ser de skoene ut som gammelmannssko heller, om man er bekymret for det. Så jeg skjønner ikke at ikke enda flere velger slike løsninger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rowan Skrevet 26. januar 2024 #20 Del Skrevet 26. januar 2024 Bruker alltid brodder/piggsko når det er glatt, kvinne i tidlig trettiårene. Foretrekker brodder siden det går an å ta dem av, men har lagt de på en lur plass. Litt mer tungvint å ta av piggsko når jeg skal inn plasser, men det tåler jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå