AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Vaskemaskinen må fornyes, og spørsmålet er hvilken jeg skal kjøpe. Har tidligere hatt Miele, men ser ikke for meg å bruke en liten formue på vaskemaskin denne gangen. Har lest at AEG også er driftsikre merker? Funnet denne på Elkjøp https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/aeg-7000-series-vaskemaskin-l7feg964e2/327538 Noen erfaringer? Anonymkode: 6912c...cb3
newman01 Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har en AEG 7000-serie vaskemaskin. Veldig fornøyd. Bruker veldig lite strøm på eco-program, og ullprogrammet er supert for barnetøy. Steam gjør julaften til en lek, det er bare å kaste den krøllete skjorta inn i maskinen, velge steam-program, la skjorta rulle rundt og rundt i 20 minutter, og når maskinen piper er det bare å ta på seg en fin skjorte uten skrukker. God kvalitet til en finfin pris 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Middels. Omtrent samme som Bosch. Anonymkode: c6528...c29 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 Hva med å lese de over 200 anmeldelsene som ligger inne på siden? Alle merker har forskjellige kvaliteter/spesifikasjoner, og alle merker kan ha mandagsprodukter. Jeg har Electrolux på ellevte året som jeg er veldig fornøyd med, men andre igjen er misfornøyde med merket. Generelt sett er AEG/Electrolux gode maskiner, og jeg ville ikke nølt med å kjøpe den maskinen til den prisen. Anonymkode: 23adc...9e6 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Skrevet 26. januar 2024 Takk for alle svar. Vaskemaskinen er nå bestilt, og avtalt levert. På nettet finner jeg bruksanvisningen, og til min overraskelse, ser det ut til at jeg må koble på avløpsslangen selv. Er det vanlig nå? Anonymkode: 6912c...cb3
newman01 Skrevet 26. januar 2024 #6 Skrevet 26. januar 2024 Akkurat det husker jeg ikke da jeg monterte min. Men det er stort sett ikke voldsomt utfordrende å skru fast en slik avløpsslange. Vanntilkobling er også ganske lett 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #7 Skrevet 26. januar 2024 newman01 skrev (Akkurat nå): Akkurat det husker jeg ikke da jeg monterte min. Men det er stort sett ikke voldsomt utfordrende å skru fast en slik avløpsslange. Vanntilkobling er også ganske lett Takk for svar. Da de spurte om jeg ville betale for installasjon så jeg for å sette avløpsslangen i avløpet og koble i stikkontakten (etter vatring og fjerning av transportsikringer). Men, men. Det går sikkert bra... Anonymkode: 6912c...cb3
newman01 Skrevet 26. januar 2024 #8 Skrevet 26. januar 2024 Jeg foretrekker stort sett å gjøre ting jeg har lov til å gjøre selv jeg. Da prøver man ihvertfall å være nøye. En småstresset latvisk lastebilsjåfør som er litt sent ute med dagens leveranse på dårlig vinterføre er ikke personen som er mest nøye med verken vater eller vanntilkobling vil jeg tro. Gøy å forhåndsdømme i gitte situasjoner
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Skrevet 26. januar 2024 du kan sikkert be om å få montering men det må du betale for. Jeg synes montering er den enkleste sak i verden og jeg er ikke spesielt handy😁 Anonymkode: 914f6...045 1
male32 Skrevet 26. januar 2024 #10 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har AEG vaskemaskin fra 2016. Jeg er ikke fornøyd. Maskinen skyller ikke ordentlig. Selv om jeg bruker kun 1 ss vaskemiddel, og har på ekstra skylling er det fortsatt masse såpe igjen i tøyet. Ikke bra. Håper de nye maskinene er bedre. Selv vil jeg velge et annet merke når jeg skal ha ny.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Skrevet 26. januar 2024 Jeg hadde en AEG i ca 16 år. Var kjempefornøyd. Neste kjøp ble en ariston hotpoint, overhode ikke fornøyd. Nå har jeg en Miele. Det stod mellom Miele og AEG. Men hadde lett kjøpt AEG igjen. Anonymkode: 48df0...f69
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 male32 skrev (3 timer siden): Jeg har AEG vaskemaskin fra 2016. Jeg er ikke fornøyd. Maskinen skyller ikke ordentlig. Selv om jeg bruker kun 1 ss vaskemiddel, og har på ekstra skylling er det fortsatt masse såpe igjen i tøyet. Ikke bra. Håper de nye maskinene er bedre. Selv vil jeg velge et annet merke når jeg skal ha ny. Nyere maskiner er dårligere. De skal spare vann for å få høyere miljøscore, som de bruker som reklame. Anonymkode: c6528...c29 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Skrevet 26. januar 2024 newman01 skrev (11 timer siden): Jeg foretrekker stort sett å gjøre ting jeg har lov til å gjøre selv jeg. Da prøver man ihvertfall å være nøye. En småstresset latvisk lastebilsjåfør som er litt sent ute med dagens leveranse på dårlig vinterføre er ikke personen som er mest nøye med verken vater eller vanntilkobling vil jeg tro. Gøy å forhåndsdømme i gitte situasjoner Ja, ble litt usikker på om det faktisk er lov å koble på vannslange til maskinen selv. Men kom så til å tenke på akkurat det du skriver: når jeg har fått levert noe,er det stort sett mennesker med dårlig norsk og akkurat tid nok til det de skal. Da er det bedre å gjøre det i ro og mak selv. Og får jeg det absolutt ikke til,ringer jeg på hos min super handye nabo🙂 Anonymkode: 6912c...cb3
katties Skrevet 26. januar 2024 #14 Skrevet 26. januar 2024 Vi har en som er 35 år gammel stående igjen etter forrige huseier. Ripete, men fungerer mi st like godt som Bosch fra 5 år siden
Maskinfører Skrevet 26. januar 2024 #15 Skrevet 26. januar 2024 Ja har en AEG toppmatet funker fjell den fyller 45 år i år
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #16 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, ble litt usikker på om det faktisk er lov å koble på vannslange til maskinen selv. Men kom så til å tenke på akkurat det du skriver: når jeg har fått levert noe,er det stort sett mennesker med dårlig norsk og akkurat tid nok til det de skal. Da er det bedre å gjøre det i ro og mak selv. Og får jeg det absolutt ikke til,ringer jeg på hos min super handye nabo🙂 Anonymkode: 6912c...cb3 Jeg fikk nylig levert en Electrolux kombinert vask/tørk, og den ble levert og montert/klargjort. Han som gjorde det holdt på en god stund og både løftet og justerte på den tunge maskinen, så det er noe jeg ikke ville ha gjort selv. Den forrige maskinen jeg hadde var det eksmannen min og en kamerat som bar inn og klargjorde. Det er jo veldig tunge maskiner å justere og flytte på. Anonymkode: b9ec5...267
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk nylig levert en Electrolux kombinert vask/tørk, og den ble levert og montert/klargjort. Han som gjorde det holdt på en god stund og både løftet og justerte på den tunge maskinen, så det er noe jeg ikke ville ha gjort selv. Den forrige maskinen jeg hadde var det eksmannen min og en kamerat som bar inn og klargjorde. Det er jo veldig tunge maskiner å justere og flytte på. Anonymkode: b9ec5...267 Jeg skal ha den levert,pakket ut og plassert i rommet den skal stå. Men jeg har alltid fjernet transportsikringer osv selv. Men det er nytt for meg at jeg skal koble på avløpsslangen. Anonymkode: 6912c...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå